Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Mazda 3 1,6D 80KW CEBIA AUT.AC

Rok výroby
2006
Najeto
162 300
Prodejce
Robert Drábek - Autobazar
Osvoboditelů 300/96 Kroměříž

88 000 Kč vč. DPH a poplatků

Zobrazit kompletní inzerát

Recenze majitelů

Mazda 3 I. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

1 majitel hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Nejhodnotnější recenze tohoto modelu

rsk před 3 roky
1.4 Motorizace
2004 Rok výroby
191 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • líbivý design a moderní, sportovnější vzhled palubovky a budíků
  • dobře zpracovaný interiér (při srovnání aut s podobným stářím a nájezdem v interiéru opravdu nikde nic moc nevrže)
  • jízdní vlastnosti, jistota při řízení (společná platforma s Fordem Focus a Volvem C30/S40/V50, vpředu MacPherson a vzadu víceprvková náprava), přesné odezvy
  • na jízdu po městě krátce odstupňovaná převodovka s krátkým a přesným řazením a spolehlivý čilý benzínový motor 1.6, který nejde do 100 km/h skoro slyšet
  • tříramenný volant s ovládáním rádia a tempomatu (tempomat lze jednoduše dodělat za pár stovek přidáním ovládacích tlačítek, ale jen u modelů po FL s elektronicky ovládaným plynem)
  • v základu výškově nastavitelné sedadlo řidiče + výškově i podélně nastavitelný volant
  • údajný nezájem zlodějů
  • dlouhodobá kombinovaná spotřeba 7.2 L/100km (pro benzín 1,6 / 77kW při 70% dálnice a 30% město)
  • slabý lak a antikorozní ochrana (hnijící podvozek, prahy, lemy, blatníky, hrany + B sloupky dveří)
  • na dálnici už je znát krátce odstupňovaná převodovka, chtělo by to 6. převodový stupeň (motor při 120~130 km/h točí 4000~4200 otáček)
  • horší otevírání kufru u sedanu (po FL už je v nárazníku madlo/prolis) a špatný přístup do kufru (vyšší nákladová hrana a malý vstupní otvor)
  • horší vyrovnání nerovností kvůli tvrdšímu podvozku (jízda na panelové D1 je už nekonfortní)
  • chybějící palubní počítač u nižší výbavy (po FL se dal SW odblokovat stisknutím sekvence tlačítek na rádiu)
  • chybějící CD přehrávač a AUX-IN / USB u nižších výbav (po FL nebo u rádií bez tlačítka TAPE/MD se dá AUX-IN jednoduše dodělat za cca stokorunu)
  • pouze dojezdová rezerva
  • vzhledem k délce skoro 4,5m poměrně málo místa na zadních sedadlech (zbytečně velký převis přes přední nápravu)
  • vyšší pořizovací cena, dražší servis a cena ND jako u většiny japonských aut

O voze

Ideální auto do města a příměstský provoz. S benzínovým motorem 1.6 / 77kW neuděláte chybu, protože je spolehlivý a konstrukčně jednoduchý, v městském provozu tichý a pokud člověk nejezdí s cihlou na plynu, tak i rozumně žíznivý.

Často se pořizovalo jako druhé auto do rodin, proto se dají najít i zachovalé ojetiny v dobrém stavu a nízkým nájezdem. Doporučil bych kusy vyrobené až po červenci 2006, protože mají Elektronickou servisní knihu (EKS), kde je v centrální databázi Mazdy uchována servisní historie vozu a lze tak u jakéhokoliv dealera nebo autorizovaného servisu Mazdy podle VIN kódu ověřit servisní historii vozu a najeté kilometry.

Největší slabinou auta je tenký lak a nedostatečná antikorozní ochrana z výroby. V roce 2007 údajně začala Mazda používat jiný výrobní postup a lak by měl být u aut po tomto ročníku lepší, ale ani tak bych nešetřil důkladným ošetřením podvozku a nástřikem dutin, i když se zatím zdá vše OK. Nejlepší lék je u těchto aut prevence.

Závady

– načaté tlumiče, čepy a silentbloky na přední nápravě (cena opravy včetně geometrie 7000 Kč)
– ztuhlá kulisa řazení 1. a 2. převodového stupně (výměna převodového oleje za cca 1000 Kč
– vysoko zabírající spojka (cena opravy 7000 Kč)
– vadná přední lambda sonda (cena opravy včetně diagnostiky 3000 Kč)
– výměna svíček (500 Kč)
– povrchová koroze podvozku, B sloupků, prahů a lemů dveří a blatníků na straně řidiče (odhadnuto na cca 10000 Kč)

Další parametry

Stav tachometru nyní: 200 250 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 20 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Zkušenosti s prodejcem

Robert Drábek – Autobazar

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?