Prosluněné letní dny přejí prodejům ojetých vozidel ve výraznějších barevných odstínech. Naopak v zimním období dávají motoristé přednost chladným barvám.

Sledování trhu s ojetými automobily přináší řadu statistik. Tentokrát jsme se podívali na prodeje podle barev a ukázalo se, že preference kupujících se během roku mění. K našemu zjištění jsme využili propracované statistiky největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

A jak to tedy je? V létě stoupají prodeje ojetých vozidel ve výraznějších, veselejších barvách. Zde je vidět, jak příznivě působí větší počet prosluněných dnů. Rostou zejména prodeje automobilů ve žluté a zlaté barvě, citelný nárůst zaznamenala také zelená, fialová a hnědá. Naopak překvapivý pokles pak potkal jinak stále velice módní bílou.

Stejně tak v letních měsících poklesl zájem o vozidla ve stříbrné a černé barvě. Čas těchto chladných odstínů dle statistik prodejů přichází na podzim a v zimě. V chladnějších měsících totiž klesají prodeje výraznějších barevných odstínů a do popředí zájmu se dostávají méně výrazná barevná provedení.

Takové počínání motoristické veřejnosti jde přitom zcela proti ideálům bezpečnosti. Vždyť výraznější barvy jsou v mlze a při hustém sněžení lépe vidět, zatímco zejména bílá a stříbrná snáze zaniknou. Zájem o ně zářivější laky ale roste až na jaře, kdy opět stoupá počet prosluněných dnů a to se pozitivně odráží i na náladách kupujících.

foto: Milan Jirouš