Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

138 000 – 224 000 Kč v 10 inzerátech

Zobrazit nabídky
Alfa_Romeo-159_1750_TBi_2010_1280x960_wallpaper_01

Podrobný profil ojetiny

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Klady a zápory

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Tuhá karoserie, přesné řízení
  • Výborná trakce (Q4)
  • Tvar a rozměry sedadel
  • Výhodné ceny ojetin
  • Skvělý benzínový motor 1.8 TBi
  • Bezproblémové diesely 2.0 JTDm
  • Nejvýkonnější verze také s pohonem všech kol (Q4)
  • Benzínový šestiválec 3.2 V6 je na dlouhých trasách nepříjemný společník – v nejčastěji používaných otáčkách jeho laděný výfuk nepřirozeně duní
  • Alfa 159 je velmi těžká (zejména do r. 2008), tradiční dynamiku hodnou své značky nabídne až s výkonnějšími motory, ty příliš velké (V6 a 2.4 JTDm) však zase zhoršují ochotu zatáčet
  • Benzínové motory 1.9 a 2.2 JTS mívají při větších nájezdech natažený rozvodový řetěz
  • U dieselů, zejména 1.9 JTDm 16v a 2.4 JTDm, se často objevují problémy s filtrem DPF, EGR ventilem a swirl klapkami v sání
  • Osmiventilová verze dieselu 1.9 JTD (88 kW) nemá samočinné vymezování ventilové vůle – je potřeba jednou za čas nechat v servisu zkontrolovat (vymezuje se speciálními podložkami), v zanedbaném stádiu hrozí opotřebení vaček
  • U dieselů se častěji vyskytují vadné dvouhmotové setrvačníky a hučící spojková ložiska
  • Elektroinstalace motoru občas zlobí kvůli nalomeným kabelovým svazkům a oxidujícím konektorům

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

I když se u nás jako nová prodávala minimálně, díky individuálnímu dovozu zejména z Německa a Itálie je nabídka ojetých Alf 159 poměrně široká.

Podstatnou změnou oproti předchozímu modelu 156 je mnohem vyšší jízdní komfort a také spolehlivost benzínových motorů. Někdejší choulostivé čtyřválce Twin Spark nahradily motory od koncernu GM, s nímž Italové spolupracovali. Jedinou výjimkou je vlastní (a tentokrát velmi povedený) přeplňovaný 1.8 TBi, na který však narazíte velmi vzácně.

Svého času byla Alfa 159 kritizována na vysokou hmotnost, což platí zejména u předfaceliftových modelů (před r. 2008). Pozdější modely mají o něco lehčí karosérii a používají hliníkové díly náprav, což snížilo základní hmotnost o cca 45 kg.

Na jízdních vlastnostech se to až tak zásadně neprojevilo. Zde hraje zásadní roli hmotnost konkrétního použitého motoru, zejména pětiválce 2.4 JTD a šestiválce 3.2 V6 jsou stále pro příď zbytečně těžké. Jízdní komfort se však mírně zvýšil.

Odolnost podvozku je v mezích průměru. Nad hranicí 100 000 km se objevuje vůle v čepech, kvůli kterým je třeba měnit celá ramena. U starších kusů se objevily problémy s netěsností hřebene řízení, vzhledem k vyšším cenám dílů a oprav se proto vyplatí podrobná prohlídka na zvedáku.

Všechny motory s označením JTS mají rozvodový řetěz, který u více jetých čtyřválců (1.9 a 2.2 JTS) občas trpí protažením a rozladěním systému časování ventilů. Neshodné pozice vačkových hřídelí pak zapříčiní přechod motoru do nouzového režimu.

Zmíněné motory JTS předvádí větší zátah teprve až ve vyšších otáčkách, moc velké pružnosti pod hranicí 4000 otáček se nedočkáte dokonce ani od šestiválce 3.2 V6, což je vzhledem k jeho luxusnímu objemu překvapivé a hodně negativně se to odráží na spotřebě – běžně nad 12 l/100 km.

Největší část ojetin má naftový motor (nejčastěji některou z verzí 1.9 JTD) a zejména u mladších modernizovaných modelů převažuje karoserie kombi. Ta je v tradici značky sice elegantní, ale skromný zavazadelník o objemu 445 litrů nedává kromě většího vstupního otvoru této verzi žádný hlubší smysl.

Vrcholné modely s pohonem všech kol Q4 mají poctivý mezinápravový diferenciál Torsen, který dále zlepšuje trakci i jízdní vlastnosti a je velmi spolehlivý. Škoda že se nedal kombinovat i s jinými než velmi těžkými pětiválcovými a šestiválcovými motory, s nimiž Alfa navzdory propracovanému podvozku moc mrštně nepůsobí.

Nejspolehlivějším dieselem je 2.0 JTDm, nabízený od modernizace. Starší agregáty 1.9 JTD a 2.4 JTD už mají své drobné mouchy a dost špatně si rozumí s filtrem DPF (je–li nainstalován).

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.8 TBi/ 147 kW

Takto poháněné Alfy budou patřit k nejdražším, neboť motor přišel do výroby pozdě (od roku 2009). Jede ovšem výborně, byť jeho charakteristika má blíže k dieselu. Vysoké otáčky mu nevoní, z těch nízkých však zatahuje tak mocně, až se nechce věřit udávanému objemu pouze 1742 cm3. Má nádherný „chraplavý“ zvuk, běžně jezdí do 9 litrů a servisy u něj nehlásí žádné vážnější závady.

Typické závady

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

  • Velké opotřebení potahových materiálů
  • Závady elektroinstalace (zejména v motorovém prostoru)
  • Vůle v přední nápravě
  • Zanesené EGR ventily (diesely a 3.2 JTS)
  • Poškozené dvouhmotové setrvačníky a spojková ložiska (diesely)
  • Natažené rozvodové řetězy (1.9 JTS a 2.2 JTS)
  • Závady systému DPF (diesely)
  • Vadná regulace plnícího tlaku (diesely)
  • Opotřebené poloosy (zejména u silnějších dieselů)
  • Úniky oleje z hřebene řízení
  • Rychlý únik chladící kapaliny po sklouznutí hadice (2.4 JTDm)
  • Závady swirl klapek v sacím potrubí (diesely 1.9/110 kW a 2.4 JTD)

Hodnocení

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Audi A4 2012

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

76 %

hodnocení redakce

169 900 – 949 001 Kč v 42 inzerátech

BMW 3 2009

BMW řada 3 V. generace (E90) (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

54 %

hodnotili 2 majitelé

139 000 – 829 998 Kč v 84 inzerátech

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

78 %

hodnotilo 5 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

76 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

180 900 – 1 623 521 Kč v 24 inzerátech

Volvo S60 2010

Volvo S60 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

419 000 – 550 000 Kč ve 4 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 Distinctive

2011 169 202

195 000 Kč

RM Cars trading s.r.o. Olomouc-Holice

? %

zatím nehodnoceno

Alfa Romeo 159 1.9 JTD 16V 110 kW

2006 189 170

129 000 Kč

XXLAuto.cz Praha 7

? %

zatím nehodnoceno

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110kw

2007 216 300

139 000 Kč

Autocentrum Blu Car Kuchyňka u Kutné Hory

? %

zatím nehodnoceno

Alfa Romeo 159 1,9 JTDM,xenony,tažné

2007 159 000

138 000 Kč

Autobazar California Luhačovice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?