Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

16 700 – 96 000 Kč v 9 inzerátech

Zobrazit nabídky
Alfa_Romeo-166-2004-1280-0d

Podrobný profil ojetiny

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Klady a zápory

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

  • Nadčasový elegantní design
  • Charismatické benzínové šestiválce
  • Dynamika (s motory 2.0 turbo, 3.0 a 3.2 V6, 2.4 JTD 20v)
  • Excelentní sedadla (i vzadu)
  • Většinou bohatá výbava
  • S dieselem 2.4 JTD rozumná spotřeba
  • Nízké ceny ojetin (v poměru k nájezdu a stáří)
  • Benzínový šestiválce jsou velmi přitažlivé, ale více než kterékoliv jiné reagují na městské „poskakování“. Například u 3.0 V6 s automatem výrobce udával v městském cyklu až 19litrovou spotřebu, což je takřka na úrovni dvanáctiválců
  • Motory 2.0 TS (Twin Spark) jsou velmi citlivé na zacházení i předepsané oleje a mají celkově nižší životnost. Prodávají se obvykle těsně před „smrtí“
  • Často se vyskytují vůle v podvozku, vzhledem k ceně oprav je má drtivá většina prodávaných ojetin
  • Verze se standardním podvozkem se moc nehodí pro ostřejší jízdu. Sportovně laděné jízdní vlastnosti nabízí jen snížený sportovní podvozek, resp. verze TI (u faceliftových modelů)
  • Interiér je z nečekaně kvalitních materiálů, ale v italské tradici nevalného dílenského zpracování
  • Předfaceliftové modely (do 2003) slabě svítí

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Ačkoliv má Alfa 166 na milimetr shodný rozvor náprav jako „sesterská“ Lancia Kappa, nejde o technicky příliš podobné vozy. Alfa Romeo má vlastní podvozek, který je u ojetin také místem častých problémů. Zejména se zde projevuje typická bolest všech vozů s elastokinematickou zadní nápravou – totiž to, že se po najetí na nerovnost naráz sečtou všechny za život vytvořené vůle, které jsou tím větší, čím víc je mezi kolem a karosérií ramen a silentbloků.

Čtěte také: Alfa Romeo 159 (2005-2011) – profil ojetiny

Poctivě vykotlaná „plavající“ a bouchající zadní náprava není u bazarových alf 166 žádnou vzácností. Výhrou je naopak najít kus, který jezdí jak má. Jako naschvál jsou takřka všechny nejdůležitější díly podvozku vytvořené jen pro typ 166 a nejsou použity v žádném jiném koncernovém voze (výjimkou jsou snad jen silentbloky horních ramen a čepy řízení, použité i u typů 147 a 156). Skromná druhovýroba sice u některých z nich existuje, ale i tak se majiteli raději vyplácí hluboko pod cenou prodat vůz s bouchajícím podvozkem.

Z nabídky motorů je dobré se vyhnout základnímu čtyřválci 2.0 TS. Jede sice dobře, ale je citlivý na zacházení (zejména na vytáčení za studena) a zvláště ve starší 114kW verzi má schopnost se kdykoliv zadřít. Příčinou může být nadměrná tvorba karbonu stejně jako málo odolné klikové ústrojí, s jehož modifikací (u 110 kW verze) počet „vylágrovaných“ motorů výrazně poklesl. 2.0 Twin Spark ani v novější verzi přesto není důvod hledat, už jen výměna dvou rozvodových řemenů v doporučeném intervalu po 60 tisících km není nic levného. To už můžete chovat rovnou šestiválce, s nimiž se mnohem lépe a také spolehlivěji svezete.

Čtěte také: BMW řady 5 E60 (2003-2010) – Profil ojetiny

Ty atmosférické se dodávaly v objemech 2,5 (140, později 138 kW), 3,0 (166, později 162 kW) a 3,2 litru (176 kW). Všechny mají nádherný zvuk, ale dynamiku hodnou Alfy nabízejí v těžkém sedanu až třílitrové verze, případně vzácný, pouze pro italský trh nabízený zmenšený šestiválec 2.0 Turbo/151 kW.

Ve středních otáčkách táhne lépe než třílitry, ale jeho mechanicky stavitelné ventilové vůle by se měly kontrolovat zároveň s výměnou zapalovacích svíček, což je každých 20 tisíc km. Připočítáme-li k tomu dnes již málokdy dobrou kondici turbodmychadla, občas i celého motoru, musí být zájemce opravdu velkým fanouškem „turbín“, aby si mohl dovolit tuto raritu pěstovat.

Čtěte také: Podrobný návod, jak poznat bourané auto

Diesely zastupuje pouze řadový pětiválec se vstřikováním Common Rail, který se dodával v jednodušší desetiventilové verzi (100, 103 a 110 kW), později i ve výkonnější dvacetiventilové (129 a 136 kW). Verze 20V je kultivovanější a silnější. Kromě obvyklých dětských nemocí prvních verzí inovativního systému Common Rail (závady vstřikovačů, regulace tlaku) jsou u slabších JTD častější problémy s ovládáním turbodmychadla. Opotřebení dvouhmotového setrvačníku, synchronizace převodovek a kloubů poloos se pak týká všech verzí s větším nájezdem. Pokud po dieselu toužíte, preferujete 20V verzi už z toho důvodu, že má „šestiválcové“ přední brzdové kotouče. Pro Alfu jsou typické i problémy s elektroinstalací. Bohužel co kus, to originál, je tedy těžké vyjmenovat závady společné pro všechny.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

3.2 V6/ 176 kW

Velká Alfa Romeo nebyla nikdy o spolehlivosti, praktičnosti ani nízkých provozních nákladech, ale hlavně o dynamice a bohaté výbavě. Proto pokud ji už chcete, dopřejte si rovnou vrcholné verze. Mezi nimi je nejlepší 3.2 V6, dostupná až u vychytanějších faceliftových modelů. S výhradně šestistupňovým manuálem, zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,4 s a maximální rychlostí 245 km/h nejlépe navazuje na legendární 164 QV z 90. let. Jen počítejte s průměrně třináctilitrovou spotřebou.

Typické závady

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

  • Závady na elektroinstalaci, široké spektrum možných problémů
  • Vůle v přední i zadní nápravě
  • Úniky chladící kapaliny (obvykle prasklý výměník topení)
  • Opotřebené klouby hnacích poloos
  • Opotřebená synchronizace převodovky (hlavně u 6.st. převodovek)
  • Opotřebená lamela spojky. U JTD vadný dvouhmotový setrvačník
  • Závady snímačů a regulačních členů (např. vadné váhy vzduchu, závady termostatů, vadné lambda sondy)
  • Zadření klikového ústrojí – 2.0 TS, nejvíce u verze 114 kW
  • Prasklé písty – 2.0 TS po vytáčení za studena
  • Klepající variátor časování ventilů, celkové zakarbonování motoru – 2.0 TS
  • Prasklé výfukové svody u 2.4 JTD
  • Závady EGR ventilu u 2.4 JTD
  • Závady vstřikování – více jeté kusy 2.4 JTD
  • Poruchy ovládání turbodmychadla 2.4 JTD, zejména 100 kW verze

Hodnocení

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Strašné

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

wallpapers_audi_a6_2001_11

Audi A6 II. generace (1997 – 2004): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

42 000 – 212 000 Kč v 16 inzerátech

BMW 5 2000

BMW řada 5 IV. generace (E39) (1995 – 2004): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

72 %

hodnotil 1 majitel

22 000 – 219 000 Kč v 29 inzerátech

mercedes-benz_e-klasse_1999

Mercedes-Benz třída E II. generace (W210) (1995 – 2002): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

35 000 – 249 000 Kč v 7 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

SIMICAR – Roman Musil Kolín

? %

zatím nehodnoceno

AUTOBAZAR NA ŠPICI Česká Třebová

? %

zatím nehodnoceno

Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V

1998 190 000

49 777 Kč

Autoprodej Swisscars Choceň

? %

zatím nehodnoceno

JS Autocentrum s.r.o. Horka u Staré Paky

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Alfa Romeo 166 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?