Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

76 %

169 900 – 949 001 Kč v 42 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

  • Image prémiové značky
  • Dobrý jízdní komfort (odhlučnění, sedadla, u verzí s lehčími čtyřválci také pohodlné odpružení)
  • Elegantní verze kombi (Avant)
  • Spolehlivý pohon všech kol (verze Quattro)
  • Kvalita zpracování i použitých materiálů
  • Vynikající protikorozní ochrana
  • Jízdní dynamika (mimo verzí 88 kW)
  • Relativně pomalý pokles ceny
  • Příjemné jízdní vlastnosti
  • U vozu značky Audi tradičně vyšší riziko krádeže auta nebo jeho vykradení, vyšší pravděpodobnost koupě ojetiny s neprůhlednou minulostí
  • Šestiválcové motory svou vahou negativně ovlivňují jízdní komfort (tyto verze mají tužší odpružení) a jsou po letech výrazně náročnější na servis
  • Především u staršího atmosférického benzínového motoru 3.2 FSI se množí případy závad na variabilním časování ventilů
  • Variátorové převodovky Multitronic (byly k dostání k některým verzím s předním pohonem) jsou obtížně opravitelné a z principu choulostivější než klasický automat Tiptronic resp. dvouspojková skříň S-Tronic
  • Motory 2.0 TDI jsou zde ve verzi s vyvažovacími hřídeli. U nich po letech provozu hrozí selhání pohonu olejového čerpadla (stržení hran unašeče). Známé jsou i případy destrukce motoru po vylomení šroubu držícího napínací kladku rozvodového řemene

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Díky rozvoru náprav delšímu o 154 mm nabízí současné Audi A4 vzadu mnohem více místa než předchůdce; také na jízdních vlastnostech i komfortu odpružení se pozitivně odrazilo lepší rozložení hmotnosti i zcela nové řešení přední nápravy. Přitom se díky náročné konstrukci karosérie i přes její větší rozměry podařilo srazit hmotnost pod úroveň přímých konkurentů. Ačkoliv Audi svého času v reklamních materiálech až lehce přehnaně označovalo A4 „nejsportovnějším“ vozem své třídy, ve skutečnosti je jízda charakteristická spíše jemným tlumením nerovností, nízkou hlučností a celkovým pocitem „důstojného“ auta, téměř konkurujícího většímu modelu A6.

Výběr ideálního motoru je trochu těžší, neboť vyloženě levný a bezproblémový neumí být v dlouhodobém horizontu asi žádný z nich. Největší zastoupení na trhu mají diesely 2.0 TDI. Jsou to skvělé motory, jen se občas zastaví z důvodu zkratu piezoelementu vstřikovače, vzácněji z důvodu přidření vstřikovacího čerpadla (jen některé série) či přidření motoru následkem protočení hřídelky pohonu olejového čerpadla mazání (nechvalně proslulý problém spojený právě s motory 2.0 TDI vybavenými modulem vyvažovacích hřídelí).

Ještě vzácněji dochází k vytržení šroubu držícího napínací kladku rozvodového řemene, což vždy znamená střet ventilů s písty a extrémně drahou opravu. Dobré servisy však o problémech vědí a umí jim předcházet (např. kritický komponent v pohonu olejového čerpadla se preventivně mění). O to větší riziko číhá u neodborně nebo neprokazatelně servisovaných vozů. Těžkých třílitrových dieselů nejezdí v modelu A4 mnoho, ani není důvod po nich zvlášť toužit.

Sil mají sice na rozdávání, ale jsou přehnaně těžké, pravidelně jim selhávají elektricky stavitelné klapky v sacím potrubí a jejich velesložité řetězové rozvody umístěné netypicky na straně převodovky nejsou tak bezúdržbové, jak se o nic často tvrdí. Jejich výměna včetně vodících lišt a napínáků stojí v autorizované servisu přes padesát tisíc korun. S rozvodovými řetězy mají občas problémy i benzínové motory- kupodivu napříč modelovou paletou.

Problémy s nimi se řešily jak u přeplňovaných čtyřválců TFSI, tak i u větších šestiválců. Z nabídky převodovek bychom varovali jen před skříní Multitronic, objednatelnou k některým předokolkám. Její spolehlivost se sice proti minulosti výrazně zlepšila, nikoliv však životnost, zákonitě omezená už samotným principem přenosu výkonu pouze několika milimetry styčné plochy kovu o kov. Naopak podvozek má slušnou odolnost- ani u více jetých kusů na nerovnostech neklepe, pouze občas se objeví problém s hučícím ložiskem nebo nefunkční elektrickou parkovací brzdou, která zde byla standardní.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Audi A4 je osobní automobil střední třídy vyráběný německým výrobcem Audi. Na trh byl uveden v roce 1994 jako nástupce modelu Audi 80. Vyrábí se jako sedan, kombi a kabriolet.

Motory

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 TDI
Nejprodávanější „koncernový“ dvoulitrový diesel má sice několik známých slabších míst, lze je však ovlivnit tankováním kvalitní nafty a hlavně odborným servisováním. Jinak jde o velmi pohodový dobře odhlučněný motor s harmonickým průběhem točivého momentu a šestilitrovou spotřebou, díky které si dokáže na budoucí opravy „vydělat“.

Typické závady

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

  • Závady vstřikovačů (TDI)
  • Závady variátorů časování ventilů (zážehové motory obecně, nejvíce 3.2 FSI)
  • Závady klimatizace
  • Sporadicky předčasně opotřebená ložiska kol
  • Závady klapek v sacím potrubí (V6 TDI, méně často 2.0 TDI)
  • Závady elektrické parkovací brzdy
  • Hlučnost řetězových rozvodů (V6 TDI, benzínové verze obecně)
  • Selhání mazání po protočení šestihranného unašeče pohonu olejového čerpadla (2.0 TDI)
  • Závady EGR ventilů

Hodnocení

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Konkurenční modely

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

BMW řada 3 V. generace (E90) (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

54 %

hodnotili 2 majitelé

139 000 – 829 998 Kč v 84 inzerátech

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

84 %

hodnotilo 7 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

76 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

180 900 – 1 623 521 Kč v 24 inzerátech

Volkswagen Passat 2010

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Audi A4 2.0 TDi-105kw+ČR+1.MAJ+

2012 150 600

328 000 Kč

Cars Trade M&M s.r.o. Dyje

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 2.0TDi.NAVI,TEMPOMAT,Serv.knih

2007 264 000

174 900 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 2.0 Tdi Avant S-Line Packet

2008 222 468

239 990 Kč

Romino Car s.r.o. Plzeň - Černice

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 Com.3.0TDi Quattro171KW Navi

2007 268 000

149 900 Kč

Autobazar VYSOČINA s.r.o. Žďár nad Sázavou

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 2.0TDi.NAVI,TEMPOMAT,Serv.knih

2007 264 000

174 900 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?