Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

45 000 – 1 597 500 Kč v 24 inzerátech

Zobrazit nabídky
Audi Q7 2010

Podrobný profil ojetiny

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

  • Image
  • Tuhá karosérie, pasivní bezpečnost
  • Se vzduchovým odpružením komfortní podvozek
  • Dynamika (od 171 kW výše)
  • Teoretická možnost získat největší diesel v osobním voze (6.0 V12 TDI)
  • Mnoho ojetin s bohatou příplatkovou výbavou
  • Možnost sedmimístné verze
  • Hodnotně působící interiér
  • Kvůli vysokým průměrným ročním kilometrovým výkonům je těžké sehnat ojetinu se skutečným nájezdem nižším než 200 000 km
  • U značky Audi tradičně vysoké riziko krádeže, vykradení nebo manipulace s kilometry a servisní minulostí
  • Rozměry i hmotnost odpovídají spíše nárokům amerických řidičů – Audi Q7 je v porovnání s konkurencí neobratné a jízdně nezáživné
  • Motory V8 TDI a V12 TDI umí být po letech extrémně finančně náročné na servis
  • Obecně drahý servis i náhradní díly

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Ačkoliv bylo Audi Q7 vyráběné v Bratislavě původně konstruováno hlavně pro specifické potřeby amerického trhu, dosáhlo nečekaně velké obliby i v Evropě a Asii.

Po stránce prostornosti (k dispozici bylo i sedmimístné provedení) a kvality interiéru proti němu nelze mít námitek, ovšem jízdní vlastnosti a u verze s klasickým mechanickým odpružením i komfort odpružení zaostávají za očekáváním. Negativně je poznamenala velmi vysoká hmotnost (2,3 až 2,8 tuny podle verze). I z vozů s velmi silnými motory sálá pachuť řízení těžkopádného auta.

Také terénní schopnosti jsou mnohem menší než například u konkurenčního VW Touareg, pohon 4×4 je relativně jednoduchý (klasické Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen), uzávěrky diferenciálu jsou pouze imitovány cíleným brzděním jednotlivých kol. U verze se vzduchovým odpružením lze alespoň regulovat světlou výšku, většina uživatelů ale ocení hlavně výrazně vyšší komfort této verze podvozku.

Všechny Audi Q7 mají pohon všech kol, automatickou převodovku a minimálně třílitrový motor. Quattro platí za spolehlivý pohon 4×4, ojediněle však může selhat takzvaný transfer-box, který obsahuje Torsen i článkovým ocelovým pásem poháněnou odbočku pohonu přední nápravy. Jeho výměna stojí padesát tisíc, tedy zhruba tolik, co nejlevnější repase automatické převodovky. Ta zde po letech zlobí poměrně často, neboť ani jeden z předchozích majitelů obvykle neměnil „celoživotní“ olejovou náplň  a vysoký točivý moment dieselů jí dává také pořádně zabrat.

V souvislosti s vysokými nájezdy ojetin je třeba počítat i s investicemi do oprav motorů. Na trhu převažují diesely 3.0 TDI, které stejně jako větší 4.2 TDI časem trpí na protažené rozvodové řetězy. Přístupnost k nim ztěžuje jejich umístění na straně převodovky, běžná cena za výměnu rozvodů včetně napínáků a vodících lišt se pohybuje kolem padesáti tisíc. Po letech zlobí i vstřikovače a výměna elektricky ovládaných klapek v sání se u těchto motorů stala doslova normou.

Ještě mnohem dražší jsou opravy osmiválce TDI (o vzácném dvanáctiválci 6.0 TDI ani nemluvě), u nějž se například turbodmychadla musí měnit v páru (kvůli správnému vyvážení plnícího tlaku v obou řadách) a pro přístup k nim je třeba vytáhnout motor z vozu.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

4.2 FSI

Praxe ukazuje, že tolerovat šestnáctilitrovou spotřebu benzínového osmiválce je výhodnější než opravovat „olítané“ diesely, která mají dost svých vrtochů a vysokým točivým momentem ještě rychleji rozkládají automatickou převodovku. Největší benzínový motor v Q7 byl jednoduchý, dynamický a docela spolehlivý.

Typické závady

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

  • Poruchy klapek v sacím potrubí (diesely)
  • Závady turbodmychadel a jejich regulace (diesely)
  • Závady automatických převodovek
  • Mechanické opotřebení rozdělovací převodovky (takzvaného transfer boxu)
  • Závady vstřikovačů a EGR ventilů (diesely při vyšších nájezdech)
  • Chrastící, velmi vzácně až přeskočené rozvodové řetězy (4.2 TDI, vzácněji 3.0 TDI)
  • Uvolnění rozety olejového čerpadla a destrukce motoru po střetu ventilů s písty (3.6 FSI)
  • Vadné zapalovací cívky (zážehové verze)
  • Vůle v přední nápravě (při vysokých nájezdech)
  • Závady na systému vzduchového odpružení (je-li instalován)
  • Závady jednotek Bluetooth

Hodnocení

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Strašné

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

BMW X5 2010

BMW X5 II. generace (E70) (2006 – 2013): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

199 000 – 2 299 000 Kč v 74 inzerátech

Land Rover Range Rover 2003

Land Rover Range Rover III. generace (2002 – 2012): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

115 000 – 1 650 000 Kč v 16 inzerátech

mercedes-benz_gl-klasse_2009

Mercedes-Benz GL I. generace (X164) (2006 – 2012): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

555 000 – 1 656 490 Kč v 5 inzerátech

Volvo XC90 2011

Volvo XC90 I. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

SUV / Offroad

96 %

hodnotili 2 majitelé

65 %

hodnocení redakce

172 000 – 1 197 700 Kč v 12 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Audi Q7 3,0 Q7 TDI DPF QUATTRO TIPTRONIC

2006 294 418

426 500 Kč

AUTO-OBCHOD Rudná

? %

zatím nehodnoceno

Audi Q7 3.0 TDi – vzduch, serviska

2010 167 500

499 000 Kč

CompleteCar Ústí nad Labem

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar California Luhačovice

? %

zatím nehodnoceno

Audi Q7 3,0 Q7 TDI DPF QUATTRO TIPTRONIC

2006 294 418

426 500 Kč

AUTO-OBCHOD Rudná

? %

zatím nehodnoceno

Audi Q7 3,0 Q7 TDI DPF QUATTRO TIPTRONIC

2006 294 418

426 500 Kč

AUTO-OBCHOD Rudná

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Audi Q7 I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?