Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Celkem to ujde

52 %

149 900 – 950 000 Kč v 21 inzerátech

Zobrazit nabídky
BMW 1 2004

Podrobný profil ojetiny

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Klady a zápory

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

  • Vynikající jízdní vlastnosti na suchém povrchu
  • Úžasná dynamika benzínových šestiválců a typu 123d
  • Velký výběr modelů a karosérií
  • Obratnost, auto vhodné i pro městský provoz
  • Nízká spotřeba (hlavně s diesely)
  • Poslední malé BMW dostupné s atmosférickými benzínovými motory
  • „Neprémiová“ kvalita některých materiálů a úroveň dílenského zpracování (hlavně do roku 2007)
  • Velmi omezená podélná prostornost interiéru – nehodí se jako konvenční rodinný kompakt
  • Nízký komfort odpružení, tvrdé a drahé pneumatiky Runflat
  • U modelů 116i a všech dieselů po roce 2007 hrozí riziko problémů s řetězovými rozvody - v případě dieselu někdy i s rizikem výměny klikové hřídele
  • Pozvolná ztráta chladící kapaliny může u dieselů N47 (všechny po roce 2007) znamenat prasklý blok motoru – velmi drahá oprava a obtížné dokazování skryté vady
  • Benzínové verze se vstřikování HPI mívají občas problémy se vstřikovači, nejčastěji u typu 135i
  • Sportovní varianta M Coupé má ve srovnání s konvenčními verzemi drahé specifické náhradní díly

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Řada 1 první generace, označovaná nejčastěji kódy E87 (5dv. hatchback), E81 (3dv. hatchback), E82 (2dv. kupé) nebo E88 (kabrio) je v nižší střední třídě unikátní klasickou koncepcí pohonu – motor vpředu a pohon zadních kol. Je postavena na zkrácené platformě BMW řady 3 (E90), které až na drobné výjimky odpovídá také zavěšení kol a pohonné jednotky.

Jízdní vlastnosti jedničky jsou bez debat vynikající a určitě potěší každého sportovně založeného řidiče, odvrácenou stranou mince je celkově nízký jízdní komfort tohoto vozu. Za prvé motor posunutý co nejvíce vzad (kvůli ideálnímu rozložení hmotnosti) nedovolil nabídnout podélnou prostornost adekvátní délce vozu, takže zadní sedadla jsou i přes své vměstnání až mezi zadní podběhy použitelná spíše pro děti, za druhé jednička byla sériově vybavena pneumatikami runflat, které citelně zhoršují komfort.

Velmi tvrdou kritiku si tento vůz vysloužil i za zpracování a materiály v interiéru, které jej místo do prémiové třídy řadily spíše někam na úroveň VW Lupo, absence výškově seřiditelných bezpečnostních pásů také leccos naznačuje. Kvalita se trochu zlepšila až s faceliftem v roce 2007, s kterým přišla i éra motorů „Efficient Dynamics“.

Právě všechny předchozí motory (tedy z let 2004 až 2007) lze s výjimkou základního 116i považovat za dobrou volbou pro každého, kdo hledá osvědčenou techniku. Jen zmíněný model 116i, přesněji verze s 85 kW je celkem dost problémová, rozvodový řetěz je zde zásluhou špatné funkce napínáku hlučný (nedopnutý), v mnoha případech docházelo dokonce k jeho přeskočení a následné dodatečné úpravy v servisu připomínaly spíše improvizaci. Jsou zde také velké problémy po studeném startu, motor běží nepravidelně a vynechávají mu válce, silně vibruje.

Nepravidelný chod bývá (ovšem v neporovnatelně menší míře) i u typů 118 a 120i, ještě dodnes se tu a tam objevují i špatně fungující vstřikovače u všech benzínových verzí s přímým vstřikem HPI (benzínové motory typu N43 a šestiválce 135i). U dieselů lze pozorovat závady EGR ventilů, vzácněji poruchy ovládání turbodmychadla, častější jsou zde i závady na startérech.

Stejně jako v případě BMW řady 3 E90 past čeká u dvoulitrových dieselů řady N47 (po 2007), které občas mívají závažné problémy s řetězovými rozvody. Ty někdy končí výměnou řetězu a napínáků, někdy dokonce i klikové hřídele, neboť opotřebená rozeta je tu přímo její součástí.

Vzácněji u dieselů N47 hrozí riziko těžce diagnostikovatelného prasknutí bloku motoru v prostoru mezi válci. Symptomem této závady je obvykle pozvolné ztrácení chladící kapaliny, které při kupování ojetiny nemáte šanci vysledovat. Doporučujeme tedy raději preferovat diesely vyráběné do roku 2007, tedy generačně starší M47.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

125i nebo 130i

Jedna z posledních příležitostí koupit mimořádně dynamické malé BMW s poctivým atmosféricky plněným řadovým šestiválcem. Díky konvenčnímu vstřikování paliva do sacího potrubí se mu vyhýbají problémy typické pro HPI, rozvodový řetěz je zde ještě odolný a díky variabilnímu časování i zdvihu ventilů dodnes nabízí vlastnosti mnohem modernějších agregátů. Díky relativně nízké hmotnosti auta a vhodně zvolenému zpřevodování spotřeba při běžné jízdě nepřekračuje 9 litrů na 100 km.

Typické závady

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

  • Porucha vstřikovacího čerpadla u benzínových verzí se systémem HPI (nejčastěji u 135i do r. 2010)
  • Závady ventilace klikové skříně
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (hlavně čtyřválcové diesely)
  • Úniky oleje z automatických převodovek
  • Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace (diesely)
  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Nepravidelný chod, rozladěné časování rozvodů, natažený rozvodový řetěz, selhávající napínák (116i, především 85 kW verze)
  • Hluk z oblasti rozvodů, nedostatečné napnutí řetězu, v extrémním případě až možnost jeho roztržení (diesely po roce 2007)
  • Poruchy dveřních zámků a elektrického zámku volantu
  • Vůle v čepech řízení
  • Vůle v silentblocích zadní nápravy
  • Ztráta chladící kapaliny (u dieselu po roce 2007 může znamenat prasklý blok motoru v prostoru mezi válci)
  • Zablokované CD měniče
  • Závady zapalovacích cívek – zejména benzínové čtyřválce

Hodnocení

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Bídná

Komfort

Bídný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

52 %

Konkurenční modely

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Alfa Romeo 147 2004

Alfa Romeo 147 (2000 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

88 %

hodnotil 1 majitel

39 000 – 169 000 Kč v 15 inzerátech

Audi-A3_Sportback_2009_1024x768_wallpaper_01 copy

Audi A3 II. generace (2003 – 2013): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

119 000 – 528 000 Kč v 49 inzerátech

Mercedes-Benz třída A II. generace (W169) (2004 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 990 – 239 000 Kč v 16 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

BMW Řada 1 116i koupeno ČR, klima

2004 191 000

99 000 Kč

K.S.H.PROFIT, s.r.o. Brno - Střed

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 1 118D 2,0

2007 130 000

179 900 Kč

Finiš Pardubice Opatovice nad Labem

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 1 118 D NAVI 2.0

2008 230 000

179 000 Kč

Autobazar Nešpor Olomouc

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 1 118i 95kw +nové zimníPNEU

2006 110 000

157 500 Kč

GAMACAR s.r.o. Brno

? %

zatím nehodnoceno

Autocentrum TOZDA s.r.o. Jablonec nad Nisou

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

BMW řada 1 I. generace (E87) (2004 – 2013): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Sebbe před 3 roky
120i 125 kW Motorizace
2007 Rok výroby
191 100 km najeto při koupi

76 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • ještě poctivý atmosférický dvoulitr od BMW
  • zábava díky kompaktním rozměrům a zadnímu pohonu
  • luxus a komfort příslušící prémii (až od faceliftu 2007)
  • horší nastupování u třídvéřové varianty (v nabídce ale i pětidvéř)

O voze

Před koupí vozu jsem si prověřil jeho historii přes servisní databázi BMW, vůz byl v nadprůměrně bohaté výbavě, většinou jsou k nalezení téměř holé Jedničky a se slabšími motorizacemi. Já ulovil po-faceliftovou 120i s nejvýkonnějším atmosférickým čtyřválcovým dvoulitrem (125kW/170HP), co se pod kapotu montoval. Jako jeden z mála asi budu mít benzínovou variantu, ale díky ní jsem získal o něco málo levnější servis, o mnoho klidnější chod motoru ale také vyšší spotřebu, která se pohybuje v průměru 8,6-9,2l v převážně městském režimu jízdy. Na delší trasy jsem schopný jet 6,8-7,5l v závislosti na rychlosti.

Závady

svíčky, vstřiky, senzor nízkého tlaku

Další parametry

Stav tachometru nyní: 199 600 km | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 24 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?