Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Skvělá koupě

68 %

29 900 – 499 900 Kč v 84 inzerátech

Zobrazit nabídky
BMW 3 2001

Podrobný profil ojetiny

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Klady a zápory

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

  • Jeden z nejlepších „trojkových“ bavoráků v historii
  • Při dobrém stavu podvozku výborné jízdní vlastnosti
  • Kvalitnější interiér než u novější E90
  • Vyvážený jízdní komfort (verze se standardním podvozkem)
  • Výborné benzínové šestiválce
  • Vynikající řízení
  • Mnoho dílů objednatelných i v levnější druhovýrobě
  • Mimořádně malý výskyt zachovalých kusů s průhlednou historií
  • U verze 320d/100 kW se častěji objevují závady vstřikovacího čerpadla
  • Verze Compact má starší interiér a horší trakci
  • U více jetých dieselů již hrozí riziko závad turbodmychadel, vstřikovačů a dvouhmotových setrvačníků (u manuálu)
  • Vyhněte se převodovce SMG, dostupné u verzí 325i a 330i – nejde o sekvenční skříň jako v M3, ale pouze robotizovaný manuál s mizernou kvalitou řazení i životností
  • U 330d byla použita choulostivější verze automatické převodovky
  • Sportovní modely M3 (a výše) mají drahé specifické díly a bývají v ojetém stavu velmi poznamenány dynamickou jízdou

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

BMW řady 3 generace E46 patřilo k nejpovedenějším modelům v historii značky zejména díky tomu, že zachovalo všechny klady předchůdců, tedy výborné jízdní vlastnosti a dynamické motory, poprvé však k nim nabídlo i vzadu snesitelně prostorný interiér (za rodinné auto je přesto nelze označit) a výrazně pevnější, kvalitnější karosérii.

Ta nerezaví tak rychle jako u předchozí E36, nicméně vzhledem ke stáří má i u E46 podrobnější prohlídka karosérie význam, zejména v oblasti zadní části prahů a lemů zadních blatníků. A to i u nebouraných vozů, kterých je speciálně v případě BMW E46 na trhu mimořádně málo.

Naopak, neodborné opravy, nevkusné tuningové doplňky a nadměrné opotřebení častou dynamickou jízdou, to je problém většiny z nich.

Při zkušební jízdě se zaměřte v první řadě na nestandardní hluky z podvozku. Obě nápravy nevykazují na rozbitých českých silnicích zrovna závratnou životnost a opravdu poctivá generálka jde při použití originálních dílů do desítek tisíc. Životnost předních ramen výrazně zkracují i velká kola a oblíbené podložky pro efektní rozšíření rozchodu, které zvětšují „páku“ lomcující s čepy a silentbloky.

Ačkoliv majitelé rádi tvrdí opak, ve skutečnosti je ojetá E46 jen průměrně spolehlivým vozem. Možných problémů je tu celá řada a týkají se jak elektroinstalace (typické jsou problémy s centrálním zamykáním, různými sensory, ovládání rychlosti vnitřního ventilátoru atd.), tak i mechaniky (podvozek, motory, převodovky).

Jako nejméně problémové motory se jeví benzínové šestiválce řady M52TU (320i/110 kW, 323i, 328i) vyráběné do roku 2000. Mimo závady odvětrávání klikové skříně (ty ale trápí všechny zdejší motory) a vzácné problémy se systémem natáčení vačkových hřídelí (u hodně jetých kusů) se zde nic moc nekazí. Následné M54 (320i/125 kW, 325i, 330i) jsou také dobré, ale jejich mechanika se sníženým vnitřním třením už neodolává statisícům kilometrů tak dobře – k možným potížím přidávají ještě i spotřebu oleje (písty tu mají choulostivější grafitový povlak a tenčí pístní kroužky).

Přesto i tyto motory jsou smysluplnější než slabší čtyřválce (316 a 318i), nebo diesely. Ty se už hlásí o investice, které typický třetí či čtvrtý majitel horko těžko ufinancuje. Jde například o závadu vstřikovacího čerpadla (320d/100 kW), u ostatních common-railových dieselů pak vstřikovačů, dvouhmotových setrvačníků (u manuálu), turbodmychadel atd.

U verzí se samočinnými převodovkami také pozor. Jednak v nich často nikdo neměnil olej a převodovku už tak čeká jen drahá generální oprava, nebo jsou problémové už principiálně – jako třeba skříně SMG v benzínových verzích 325 a 330i. Na rozdíl od SMG pro M3 (které je skutečnou sekvenční převodovkou, ale ani tak moc spolehlivou) je tato jen robotizovaným manuálem, podobným, jaký mají některé malé městské vozy.

Problém je, že do této převodovky neobjednáte náhradní díly, navíc po čase vzrostou mechanické vůle, s kterými si z výroby přesně nakalibrovaný řadící mechanismus neví rady. Znovu už jej nikdo nenastaví, takže v praxi zbývá jen výměna celé převodové skříně. Na vrakovišti dobrou neseženete a nová stojí skoro sto tisíc korun.

Systém pohonu všech kol (označení ix) funguje u „trojek“ celkem bezproblémově a tyto verze mohou být dobrou alternativou například k Audi A4 quattro.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

328i

Benzínové šestiválce řady M52TU se vyráběly pouze do poloviny roku 2000, ze všech zdejších motorů však nejlépe vzdorují opotřebení. Největší z nich, 328i, kombinuje ještě starou poctivou „neefektivní“ mechaniku s dostatečnou pružností a akceptovatelnou desetilitrovou spotřebou.

Typické závady

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

  • Vůle v obou nápravách
  • Vibrace volantu (nevyvážené pneumatiky, zvlněné přední kotouče nebo opotřebené silentbloky předních ramen)
  • U benzínových motorů závady zapalovacích cívek
  • Úniky chladící kapaliny, závady chladícího okruhu
  • Závady senzorů (ABS, polohy vaček, lambda sondy atd.)
  • Závady dveřních zámků
  • Nečitelné informační displeje
  • Závady vstřikovacího čerpadla (320d/100 kW)
  • Závady swirl klapek v sacím potrubí (320d/110 kW a 330d)
  • Závady turbodmychadel (diesely)
  • Zdlouhavé teplé starty – většinou nízký tlak paliva, vadný regulátor nebo opotřebené palivové čerpadlo (benzínové verze)
  • Závady přesuvníku časování ventilů – benzínové šestiválce verze při vysokých nájezdech
  • Závady ventilátoru topení (vadná výkonová jednotka, takzvaný Ježek)
  • Koroze – lemy zadních blatníků, zadní část prahů
  • Závady převodovek (SMG, méně často Steptronic)
  • Opotřebené spojkové obložení (manuál i SMG)
  • Nefunkční tlačítka multifunkčního volantu (většinou svítí kontrolka airbagu- vadný kontaktní kroužek)
  • Závady odvětrávání klikové skříně (všechny motory)
  • Prasklé výfukové svody (330d)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (hlavně čtyřválcové diesely)
  • Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace (diesely)
  • Závady zadního diferenciálu (M3)
  • Vibrace kardanu

Hodnocení

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

68 %

Konkurenční modely

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Audi A4 2002

Audi A4 II. generace (2000 – 2005): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio

88 %

hodnotil 1 majitel

50 000 – 189 900 Kč v 25 inzerátech

Lexus IS 300 2002

Lexus IS I. generace (1999 – 2005): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

mercedes-benz_c-klasse_2005

Mercedes-Benz třída C II. generace (W203) (2000 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

84 %

hodnotil 1 majitel

79 000 – 400 000 Kč v 31 inzerátech

images_volvo_s60_2007_4

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Sedan

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

20 000 – 227 700 Kč v 13 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 3 323 CI

2000 164 378

159 000 Kč

Přerost a Švorc – auto s.r.o. Praha 6

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 3 320D 120kW NAVIGACE 1A STAV

2006 218 000

149 900 Kč

AUTO VS import s.r.o. Brno - Bosonohy

? %

zatím nehodnoceno

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

83 %

Majitelé hodnotí

Celkem 4 recenze

Petr před 3 roky
320td 110 kW Motorizace
2003 Rok výroby
176 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Image značky
  • výborné jízdní vlastnosti
  • skvělý interiér ( obzvláště natočení přístrojovky k řidiči)
  • výborná spotřeba (4,2/100km nafty)
  • 6q převodovka
  • moc plastových dílů, které se časem lámou
  • samonavíjející bezpečnostní pásy, kterým se moc samonavíjet nechce

O voze

I přes prvopočáteční investice se mi vůz odměňuje skvělými jízdními vlastnostmi, spolehlivostí, a spotřebou. Velikou výhodou je 6q , xenony, tempomat, bez těchto věcí už si nedokážu dnešní automobil představit. DSC jako jízdní asistent zasahuje opravdu až na hranicích možností, které jsou opravdu hodně vysoko.
Toto auto je opravdový dříč na dlouhé tratě, kde si člověk vychutná veškerého konfortu firmy BMW.

Závady

Auto ke stavu kilometrů mělo před sebou velký servis : výměna všech fitrů, výměna oleje, výměna ramen, výměna stabilizátorů, výměna brzd, výměna žhavicích svíček, zatuhlý stírač zadního okna, vyběhaný mechanismus předních stíračů, špatný mikrospínač u pátých dveří, spuchřelé podtlakové hadičky, puchýře od rzi u předních blatníků, načnuté obě přední stahovačky,

Další parametry

Stav tachometru nyní: 204 000 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 80 000 Kč | Prodejce: Nepamatuji se

patrik před 3 roky
320d 100 kW Motorizace
2001 Rok výroby
219 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • pohodlí a komfort v příplatkových sedačkách ,,Alcantara"
  • Spotřeba do 6l (můj osobní rekord 3,4 ale to se člověk musí hodně snažit :-) )
  • Kvalita interieru i po letech ,použité materiály vypadají lépe než u E90
  • poměrně levný servis
  • spolehlivost vozu je výborná za celou dobu provozu jsem měnil pouze ramena,stabilizační tyčky a zadní pružiny. Na motoru se NIC nepokazilo..
  • u mé verze Touring bych uvítal tvrdší podvozek
  • 4 válce jsou na auto málo , do BMW prostě patří 6ti válec...
  • Poměrně malý zavazadlový prostor

Závady

Závady jsem již napsal do kolonky s plusem. Krom klasické výměny předních ramen, stabilizačních tyček , zadních pružin se nic nepokazilo. Maximálně na mě občas zabliká že je špatný AirBag.. BMW zve na svolávací akci a té se asi nezúčastním. Motor má stále výborný tah i když bych uvítal o ty dva válce a pár KW navíc.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 256 034 km | Prodejce: Soukromá osoba

Eda před 3 roky
330d 135 kW Motorizace
2001 Rok výroby
198 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Skvele rizeni, vykon a spotreba
  • Tvrdsi podvozek, mensi kufr

Závady

Koroze zadnich lemu

Další parametry

Stav tachometru nyní: 240 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

tomas před 3 roky
330i 170 kW Motorizace
2002 Rok výroby
200 000 km najeto při koupi

76 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • perfektne jazdne vlastnosti, perfektne spracovanie auta, kvalitne materialy a spotreba umerna vykonu motora
  • aj seriovy podvozok je tvrdy pre nase cesty

Závady

vozidlo bez zavad, preventivne menene remene a remenice, olejovy separator po 150 000 km

Další parametry

Stav tachometru nyní: 210 000 km | Servisní náklady ročně: 60 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?