Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

84 900 – 1 329 992 Kč v 73 inzerátech

Zobrazit nabídky
BMW 5 2007

Podrobný profil ojetiny

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Klady a zápory

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

  • Vynikající jízdní vlastnosti dané klasickou koncepcí pohonu, ideálním rozložením hmotnosti a propracovanou kinematikou náprav
  • K dispozici také s pohonem 4x4 (xDrive) i jako kombi (Touring, E61)
  • Image značky
  • Nízká hlučnost, pohodlné příplatková komfortní nebo sportovní sedadla
  • Přesné řízení (u verze bez proměnného převodu řízení i s dobrou zpětnou vazbou)
  • Příznivý poměr výkon/spotřeba- prakticky u všech verzí
  • Vynikající dynamika (zvláště 535d, 545i, 550i)
  • Náročná konstrukce karosérie s mnoha lepenými spoji vyžaduje specializovanou opravu havarovaných vozů- od toho se odvíjí vysoké riziko koupě neodborně levně opravených aut, které nemají potřebnou pevnost
  • Klasická koncepce pohonu znamená zákonitě omezenou trakci na sněhu- tu řeší jen verze s pohonem všech kol xDrive
  • U dieselu N47 (520d po roce 2007) se může vyskytnout prasklý blok motoru v prostoru mezi válci- velmi drahá oprava a obtížné dokazování skryté vady
  • Sportovní varianta M5 má výrazně dražší specifické náhradní díly a v ojetém stavu často trpí předčasným kompletním opotřebením motoru (někdy i po pouhých 100 000 km)
  • Benzínové šestiválce se systémem vstřikování HPI (po r. 2007) mívají problémy se vstřikovači i čerpadly
  • Výrobce označoval olejovou náplň automatických převodovek jako „celoživotní“- velká část jimi vybavených ojetin dodnes neabsolvovala ani jedinou výměnu náplně, což znamená vysoké riziko závad u skříní více jetých aut

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

V případě koupě BMW řady 5 E60 (nebo kombi E61) je dobré znát dva důležité životní mezníky modelu: Tím prvním je rok 2005. Tehdy byly výkonově nevýrazné, ale na spolehlivost velmi dobré benzínové řadové šestiválce M54 nahrazeny novými motory N52 s komplikovanou hliníko-hořčíkovou konstrukcí. Ty sice jedou lépe a za méně, ale nemají v dlouhodobém horizontu tak dobrou odolnost a i při zdánlivě banálních závadách a úkonech pravidelné údržby vyžadují kvalifikovaný servis (například je skoro nemožné je v amatérských podmínkách po vypuštění chladící kapaliny správně odvzdušnit).

Ještě důležitější je rok 2007. Tehdy podstoupila „Bangleho“ pětka technickou modernizaci (někdy jsou tyto modely označovány jako E60/61 LCI- „Life Cycle Impuls“) a v souladu s novou firemní strategií Efficient Dynamics prošla výraznou obměnou motorů za účelem snížení spotřeby.  Od tohoto data sice modernizované šestiválcové diesely přestávají mít chronické problémy s uvolněnými swirl klapkami, na druhou stranu přechází na choulostivější piezovstřikovače a mají už vždy filtr DPF. S ním mohou být problémy třeba i proto, že vůz nemá teploměr chladící kapaliny a řidič si ani nevšimne, že po poruše termostatu jezdí s trvale podchlazeným motorem- díky čemuž se přestává spouštět regenerace.

První větší past ale čeká od tohoto data až u čtyřválcového dieselu 520d (motor N47), který má ne zcela spolehlivé řešení rozvodového mechanismu s občasnou nutností vyměnit spolu s volným řetězem i drahou klikovou hřídel s poškozeným ozubením. K tomu ještě hrozí rizikem těžce diagnostikovatelného prasknutí bloku motoru v prostoru mezi válci. Symptomem této závady je velmi pozvolné ztrácení chladící kapaliny, což kupující obvykle nemá možnost vysledovat.  Benzínové motory v roce 2007 pak prodělaly plošný přestup na přímý vstřik HPI (s výjimkou desetiválce M5). Občas překvapují závadami vstřikovacích čerpadel, nekorektní regulací tlaku i vadnými vstřikovači. Zvláště u více jetých čtyřválcových dieselů s manuálem se mohou objevit závady dvouhmotového setrvačníku, u převodovek Steptronic pozor na úniky oleje i nutnost čas od času vyměnit „celoživotní“ olejovou náplň.

Takřka u všech motorů se vyskytují závady odvětrání klikové skříně- u benzínových verzí mohou zapříčiňovat vyšší spotřebu oleje, u dieselů dokonce až ochromené mazání přetlakem – nejdříve to odnese turbodmychadlo.  Podvozkově není pětka díky standardně montovaným pneumatikám typu run-flat tak pohodlná jako předchozí generace E39, působí však obratnějším dojmem a vykazuje vyšší životnost podvozku. Dnes již budou mít tyto vozy hodně vysoký kilometrový proběh, takže investice do oprav vůlí v obou nápravách jsou pravděpodobné.  Závady elektroniky se nevyskytují tak často jako u prvních ročníků řady 7 (E65), drobnosti řešitelné většinou přehrátím nového softwaru však servisy evidovaly také. Vozy s aktivními stabilizátory Dynamic Drive mohou po letech trpět netěsnostmi jejich hydraulického okruhu i mechanickými vůlemi (stabilizátory pak na nerovnostech klepou) .

 

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

BMW řady 5 (BMW 5 nebo anglicky BMW 5 Series) je úspěšný automobil vyšší střední třídy německé automobilky BMW sídlící v Mnichově. Vyrábí se od roku 1972, nyní v 6. generaci. Legendárním vozem je sportovní model M5, který je považován za nejrychlejší čtyřdveřový vůz současnosti. Modely s karosérií kombi označuje BMW jako Touring. Je to druhý nejprodávanější model BMW po vozech 3. řady, nicméně se z 50% se podílí na celkovém zisku společnosti. Dne 29. ledna 2008 byl vyroben pěti miliontý vůz této řady, přičemž se jednalo o limuzínu verze 530d v černé metalíze.

Motory

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

530i 170 kW
Relativně jednoduché a spolehlivé benzínové šestiválce řady M54 končily v roce 2005, pozdější odlehčené motory („hliníko-hořčíkové“ N52 z let 2005 až 2007 i jejich přímovstřikové deriváty N53 po roce 2007) jsou sice výkonnější a úspornější, ale v ojetém stavu i choulostivější. Verze 530i 170 kW se coby nejvýkonnější zástupce řady M54 vyznačuje tím, že má spotřebu prakticky stejnou jako slabší verze 520i a 525i, proti nim však mnohem lépe jede.

Typické závady

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

  • Prasklé výfukové svody, vzácněji i prasklé sací potrubí (naftové šestiválce)
  • Porucha vstřikovacího čerpadla u benzínových verzí se systémem HPI (520i až 530i po r. 2007)
  • Závady vstřikovačů (u HPI kdykoliv, u dieselů při vyšších nájezdech)
  • Závady ventilace klikové skříně
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely s manuálním řazením)
  • Úniky oleje z automatických převodovek
  • Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace (diesely)
  • Hluk z oblasti rozvodů, nedostatečné napnutí řetězu (520d 130 kW po roce 2007)
  • Vůle v čepech řízení
  • Vůle v silentblocích zadní nápravy
  • Prasklý blok motoru v prostoru mezi válci u 520d 130 kW po r. 2007 (pozvolná ztráta chladící kapaliny
  • Závady komfortních funkcí a infotainmentu
  • Závady aktivních stabilizátorů Dynamic Drive
  • Stržené swirl klapky v sacím potrubí (diesely do r. 2007, dnes už vzácně)
  • Ztvrdlá gufera ventilů u benzínových V8 (kouř, spotřeba oleje)
  • Závady termostatů
  • Vůle v přední i zadní nápravě (více jeté kusy)
  • Závady převodovky SMG (M5)
  • Předčasné celkové opotřebení motoru (M5)

Hodnocení

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Audi A6 2005

Audi A6 III. generace (2004 – 2011): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

96 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

100 000 – 1 019 990 Kč v 60 inzerátech

Jaguar XF 2012

Jaguar XF I. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

349 002 – 1 187 500 Kč v 5 inzerátech

mercedes-benz_e-klasse_2006

Mercedes-Benz třída E III. generace (W211) (2002 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

152 000 – 269 000 Kč v 9 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

BMW Řada 5 535d Touring

2005 385 000

229 000 Kč

Red Garage Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 5 525i 125KW

2005 145 135

198 000 Kč

Autobazar HLAVATÝ Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 5 . 520D AUT. TOURING

2010 235 795

240 000 Kč

AUTO STILO Hulín

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 5 530D 170kw Touring Manuál

2006 215 000

179 000 Kč

Autocentrum Blu Car Kuchyňka u Kutné Hory

? %

zatím nehodnoceno

BMW Řada 5 525 D kombi

2004 244 082

158 800 Kč

Autobazar Polák. Strakonice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Parádní

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Majitelé hodnotí

Celkem 4 recenze

Fridunak před 4 týdny
523i 130 kW Motorizace
2006 Rok výroby
245 000 km najeto při koupi

68 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Prémiová značka
  • Komfort
  • Kvalita zpracování
  • Hodně muziky za málo peněz relativně (nové od 1 500 000 / ojeté 12let od 150 000 kč
  • Nadčasový vzhled
  • Pohodlí na dlouhé cesty. Je to žrout km.
  • U motorů N52 často termostat + el.pumpa
  • Nutnost orig.diagnostika min. INPA
  • Šestivál papá a né jen benzín.Je normální když si vezme 1L/1000km oleje
  • Složitá elektrika na opravu. Hodně věcí je v digitálu. S multimetrem jste uplně vedle :(
  • Nutnost kvalitní baterie. Nejlépe AGM

Závady

Termostat+ pumpa, Závada na IBS,Závada ELV, Alternátor regulátor napětí.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 270 000 km | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 70 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Segyc před 4 roky
530d 160 kW Motorizace
2003 Rok výroby
194 000 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Komfortní jízda
  • Spotřeba okolo 6,5-7,5 = automat
  • Řazení automatu
  • Držáky nápojů
  • Nadčasový vzhled
  • Úžasný zátah motoru ve správných otáčkách
  • Sportovní mód
  • Inteligentní idrive
  • Radost z jízdy
  • Automatické otvírání kufru
  • Některé díly jsou dražší
  • Náchylnost na kvalitní naftu

Závady

Závady jsem za rok a půl každodenního provozu neměl žádné.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 227 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

David Urbanec před 4 roky
525d 130 kW Motorizace
2005 Rok výroby
183 000 km najeto při koupi

72 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Prostorný zavazadlový prostor typ E61
  • Předžhavení motoru při odemknutí vozidla, stačí sednout a jet
  • Při sebemenší závadě nebo problému, vozidlo upozorní jednotkou maxidot a idrive
  • rozměry a pohodlí interiéru
  • Nejdokonalejší držák kafe řidiče
  • Počet odkládacích ploch ve voze (telefon, peněženka, klíče,..)
  • Díky měchům na zadní nápravě, pohodlné cestování i na našich vozovkách
  • Automatické otevírání a zavírání kufru, nezašpiníte si ruce, i když je auto špinavé.
  • Funkce adaptivního řízen
  • Automatické tažné zařízení
  • Nadměrně vysoká spotřeba nafty
  • Odlupování laku ze spodní části zpětných zrcátek
  • Drahé náhradní díly

Závady

Prasklé měchy, nefunkční parkovací systém PDA

Další parametry

Stav tachometru nyní: 285 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Milan Švábeník před 4 roky
525d 145 kW Motorizace
2008 Rok výroby
51 379 km najeto při koupi

96 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • opravdu "radost z jízdy"
  • prostorné, je to střední třída
  • dostatečně silný motor (je to 3 l), stačí šlápnout na plyn a vyráží
  • nízká spotřeba, jezdím za 5,5 až 6 l/100 km (nafta)
  • pokud vůbec něco, tak sice má dostatečně prostorný zavazadlový prostor, ale protože to je sedan, je omezený výškově

Závady

Ne

Další parametry

Stav tachometru nyní: 63 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?