Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Celkem to ujde

48 %

35 000 – 160 000 Kč v 36 inzerátech

Zobrazit nabídky
Citroen C4 2006

Podrobný profil ojetiny

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Těžko se dá u vozu, jehož se prodalo přes 2,3 milionu kusů, prohlásit něco o nepovedenosti, každopádně chyb a drobných přešlapů měla první generace C4 na poměry moderních aut až moc. Nejde o avantgardní interiér s pevným středem volantu a mnoha nesourodými displeji, spíše o zásadní záležitosti jako třeba v krutu málo tuhou karosérii kupé (vůz je na nerovnostech plný pazvuků, dokonce mu mechanickým pnutím často umělo prasknout i panoramatické střešní okno) nebo třeba poddimenzovaným uložením zadních tlumičů, které se při přejezdu nerovností hlásilo ranami.

Právě v jízdních vlastnostech se C4 projevuje jako vůz dvojí tváře: na hladké kvalitním povrchu se chová mimořádně dobře, krásně drží stopu a můžete si s ním dovolit takřka sportovní jízdu. Na nekvalitním povrchu (v naší zemi převažujícím) se naopak chová podivně rozhádaně, v zatáčce mu dokonce umí již po přejezdu menšího výmolu uskočit záď. Velkou slabinou podvozku jsou také sklony přední nápravy k vibracím, což znají u majitelé verzí C4 Picasso. Každý servis to řeší jinak (někdo nastavením jiné geometrie, jiný třeba zvýšením přítlaku hřebene řízení k pastorku), základem je však vždy precizní vyvážení kol a nasazení pokud možno nejmenších ráfků, které na přední ramena působí co nejmenší pákou.

Vyhněte se prvním ročníkům, které trpěly vleklými problémy s elektroinstalací. Obvykle jde o závady vyplývající z nekvalitně provedené kabeláže, občas odejde přímo některý z řídících modulů. V tomto ohledu jsou trochu jistotou až vozy takzvané fáze 2, tedy po modernizaci v roce 2008. U nich si ale dejte pozor zase na motory 1.6 VTi a 1.6 THP, které sice krásně jedou, ale právě při náběhu výroby trpěly množstvím problémů, dokonce i mechanického charakteru – selhávající řetězové rozvody.

Trochu spornou volbou je i oblíbený diesel 1.6 HDi. Jeho sklony k hromadění karbonu udává snad každý autoservis, u výkonnější verze lze navíc často narazit na filtr DPF (FAP), který zde ještě postaru vyžaduje doplňování aditiva každých 60 000 km. Mimoto se u verzí 80 kW alternativně objevovala i robotizovaná převodovka BMP6. Problémy s ní nemusí být jen záležitostí vadného elektrohydraulického bloku, někdy stačí i zvýšený mechanickým odpor, s nímž si systém nastavený na přesně definované odpory a tahy náhle neví rady. S touto skříní se pojí i častější závady na spojkovém obložení.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 16v

Tato základní a i jedna z nejčastějších motorizací je stejně jako větší 1.6 16v vhodná hlavně kvůli své jednoduchosti a nízkým nárokům na palivo. Auto samo má dost jiných „ much“, proto není třeba zvyšovat jejich počet záměrným pořizováním vesměs choulostivějších výkonnějších motorů. Spotřebu lze udržet do 7 litrů a i z hlediska dynamiky běžným nárokům nenáročného zákazníka (jiný si starou C4 nejspíš nekoupí) postačuje.

Typické závady

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

  • Závady čidel teploty chladící kapaliny (1.6 VTi, symptomem špatné studené starty)
  • Rozladěné časování rozvodů u VTi a 1.6 THP
  • Závady elektroinstalace – hlavně u prvních ročníků. Široké rozpětí problémů
  • Závady zamykání
  • Prasknutí panoramatického střešního okna u kupé. Důsledek nízké tuhosti karosérie v krutu
  • Vibrace přední nápravy
  • Závady lambda sond (benzínové motory)
  • Závady proměnného časování ventilů – VTi a THP
  • Závady turbodmychadel (1.6 HDi)
  • Závady EGR ventilů (2.0 HDi)
  • Závady dvouhmotových setrvačníků (1.6 HDi/80 kW a 2.0 HDi)
  • Ztráta chladící kapaliny (některé kusy VTi a THP měly z výroby slabě dotaženou hlavu válců)
  • Zatuhlé čepy zadních brzdových třmenů (vrzání)
  • Závady čerpadla chladící kapaliny pro větev turbodmychadla (THP)
  • Závady robotizovaných převodovek BMP6
  • Závady podtlakového okruhu (1.6 HDi)

Hodnocení

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Bídná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

48 %

Konkurenční modely

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

opel_astra_1998

Opel Astra II. generace (1998 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio, Kupé

60 %

hodnotil 1 majitel

12 500 – 174 999 Kč v 103 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Citroën C4 1,6 C4 HDI 16V SX

2010 229 178

93 900 Kč

Primaauta Šenov u Nového Jičína

? %

zatím nehodnoceno

Expert car s.r.o. Praha 9 - Čakovice

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C4 1,6

2006

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C4 1.6.HDI TOP STAV, SERVISKA

2007 204 000

79 900 Kč

AUTOHOLUBKA CZ s.r.o. Nové Město na Moravě

? %

zatím nehodnoceno

AUTO PLACE vozy ze Švýcarska Rakovník

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

68 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Tomáš Ch. před 3 roky
1.6 80 kW Motorizace
2006 Rok výroby
140 000 km najeto při koupi

68 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Design 3dv. verze
  • Komfortní interiér i pro více lidí
  • Volant, na pevný střed si zvyknete a tlačítka na středu jsou skvěle ovladatelná
  • Zavazadlový prostor
  • Poměrně slušná akcelerace
  • Stále působí kvalitním dojmem i přes své stáří
  • Solidní dojem v zatáčkách s litými koly, s plechovými je to jiný příběh..
  • Nekvalitní zpracování převodovky, nelehce se řadí 1
  • Bzučení motoru při zařazené rychlosti bez plynu
  • Spotřeba... 9l reálně
  • Pouze 5st. manuál, chybí dálniční převod

O voze

Auto co se dá pořídit za dobrou cenu. Bude působit solidním dojmem přestože mu jistě najdete nějaké mouchy. Motor je mírně žírávý, ale s tím musíte u 10 let starého ojetého benzínu čekat. Chybí mi jako řidiči 6 převodový stupeň pro jízdu na dálnici, což s zařazenou 5 při 130 mírně ruší komfort v kabině. Vřele doporučuji jako první auto.

Závady

Korodující koncovka výfuku- bude potřeba nahradit, Dle servisu a prověřeného automechanika auto nežádá žádné zásahy kromě již zmíněného výfuku

Další parametry

Stav tachometru nyní: 144 000 km | Servisní náklady ročně: 3 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Auto ESA

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?