Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

135 000 – 471 779 Kč v 30 inzerátech

Zobrazit nabídky
Citroen C4 2010

Podrobný profil ojetiny

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

  • Na danou třídu vysoký jízdní komfort, pohodlná sedadla, dobré odhlučnění
  • Solidní jízdní dynamika již s nejslabším motorem
  • Proti předchůdci neporovnatelně kvalitnější zpracování
  • Dobrý poměr ceny a výbavy (právě u ojetin)
  • Solidní prostornost, perfektně využitelný geometricky rovný zavazadelník
  • Zážehové motory VTi a 1.6 THP měly v počátku produkce problémy s rozvodovým mechanismem
  • Mnoho kusů mělo problémy s kvalitou laku. Z důvodu tvorby bublin pod lakem se cekem často měnila například hliníková přední kapota
  • Ačkoliv se robotizovaná převodovka (u 1.6 THP série) postupně zlepšuje, stále nedosahuje kvality řazení ani spolehlivosti konvenčních automatů nebo moderních dvouspojkových převodovek
  • Do „smirkového“ materiálu horní části palubní desky a obložení dveří se nažírá prach a je po letech takřka nemožné jej vyčistit
  • Motor 1.6 HDi má dodnes nešťastný tvar olejové vany, v které se po letech hromadí kaly. Speciálně u tohoto motoru není dobré dlouhodobě využívat long-life intervaly

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Tak obrovský mezigenerační rozdíl v kvalitě vozu i jeho jízdních vlastnostech se jen tak nevidí. První generace Citroenu C4 byla vzhledově zajímavým, ale v mnoha ohledech velmi „odbytým“ autem. C4 druhé generace je po stránce subjektivně vnímané kvality o 100 % lepším autem, byť například drobné bublinky bující zpod laku hliníkové přední kapoty (technologická chyba přípravy dílu k lakování) nebo dveřním těsněním sdírající se barva karosérie nebudí nejlepší dojem.

Kapota se zákazníkům měnila na záruku, proto ještě za její platnosti zkontrolujte, zda toho majitel využil. Ne každý si lak svého vozů detailně prohlíží. Zajímavé je, že ačkoliv C4 stále využívá jen mírně modifikovaný podvozek předchůdce, jízdně se projevuje úplně jinak. Odskakování a bouchání zadní nápravy při jízdě po nerovnostech je zmírněno na minimum. Obrovský rozdíl je zejména v odhlučnění podvozku. Po letech charakteristické (pro předchozí C4) vibrace přední nápravy v určitých rychlostech se také vyskytují jen výjimečně.  U více vytěžovaných kusů se začínají objevovat vůle v přední nápravě, především v kulových čepech a spojovacích tyčích řízení.

Čtěte také: Profil ojetiny Citroen C4 Picasso (2006-2013)

O motorech platí v zásadě totéž, co u konstrukčně obdobného Peugeotu 308 1. generace.  Totiž že zážehové motory jezdí dobře (dokonce i ten nejslabší), ale trpěly řadou dětských nemocí. Ty ještě při náběhu výroby C4 přetrvávaly, takže například u jinak famózně jezdícího 1.6 THP se řešily výpadky okruhu vodního dochlazování turba a hlavně problematické rozvody. Příčinou jsou jak vytahané řetězy (které se objevily i u obou atmosférických VTi), tak i uvolnění rozety jištěné na vačkové hřídeli pouze nedostatečným tlakovým spojem. Mezi staršími benzínovými verzemi je asi nejméně potíží s nejmenším 1.4 VTi novějších ročníků (ideálně po roce 2012). Z dieselů je jednoznačně nejlepší volbou dvoulitr, který však kvůli vysoké ceně málokdo koupil. Mnohem rozšířenější úspornější šestnáctistovka je zde již v modifikované 8ventilové (a méně zlobící) verzi. Některé principiální neduhy (například malá olejová náplň, rychleji se sytící karbonem) z ní nedělají nějaký zvlášť důvěryhodný pohon pro starší ojetinu, na druhou stranu při relativním mládí auta zatím nemá čím strašit. Některé kusy se potýkaly s cukáním motoru v tahu, naštěstí většinou se dají řešit aktualizací softwaru.

Ačkoliv manuální řazení je u C4 často kritizováno pro gumovost, stále je lepším řešením než robotizovaný manuál BMP6, kterého koncern PSA navyráběl kvanta a navzdory negativním ohlasům na spolehlivost i komfort řazení posléze musel  vyprazdňovat sklady neférovou politikou – například s motory 1.6 THP a 1.6 e-HDi Airdream ani jinou převodovku mít nelze. Je však potřeba říct, že alespoň elektronika převodovky doznává průběžných aktualizací, které ji jakž takž udržují na dobové úrovni.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 HDi 110 kW

Tento motor si do C4 pořídil málokdo, na druhou stranu odolnost a spolehlivost osvědčeného dvoulitru PSA je nezpochybnitelná. Byť není pocitově tak dynamický jako benzínový 1.6 THP, stále souhrnem vlastností představuje to nejlepší, co pod kapotou C4 lze mít. Běžná spotřeba kolem šesti litrů.

Typické závady

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

  • Závady čidel teploty chladící kapaliny (VTi, symptomem špatné studené starty)
  • Rozladěné časování rozvodů u prvních ročníků VTi a 1.6 THP
  • Vadné zapalovací cívky (sporadicky u benzínových verzí)
  • Předčasné odírání laku (často i pouhým gumovým těsněním dveří)
  • Závady robotizovaných převodovek (zatím vzácně)
  • Drobné bubliny pod lakem způsobené technologickou chybou při lakování (obvykle na přední hliníkové kapotě)
  • Drobné „trhání“ motoru v tahu (zejména u 1.6 HDi/82 kW)
  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Závady podtlakového okruhu (1.6 HDi)

Konkurenční modely

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Ford Focus 2012

Ford Focus III. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

56 %

hodnotil 1 majitel

148 000 – 499 899 Kč v 63 inzerátech

renault_megane_2010

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

80 %

hodnotili 2 majitelé

60 %

hodnocení redakce

89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Toyota Auris 2012

Toyota Auris II. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

259 999 – 529 000 Kč v 13 inzerátech

wallpapers_volkswagen_golf_2012_10

Volkswagen Golf VII. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

80 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 549 000 Kč v 25 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Citroën C4 1.6 e-hdi Seduction 1.maj

2012 229 000

189 999 Kč

Autobazar Týnec Cars s.r.o. Týnec nad Labem

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C4 1,6 e-HDi 115 ETG6 Business

2014 113 524

239 000 Kč

Carling spol. s.r.o. Brno

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C4 1,6 HDI TOP STAV

2010 129 000

129 000 Kč

Autostory Rokycany

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C4 1,6 HDi Exclusive

2013 121 700

199 000 Kč

AUTO STILO Hulín

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C4 1,6 eHDI ETG6 BUSINESS

2013 100 510

225 000 Kč

Carling spol. s.r.o. Brno

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?