Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Skvělá koupě

68 %

149 000 – 615 890 Kč v 32 inzerátech

Zobrazit nabídky
Citroen-C5-2008

Podrobný profil ojetiny

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

  • Vysoký jízdní komfort (odhlučnění, odpružení, sedadla)
  • Robustní konstrukce, pasívní bezpečnost
  • Výhodné ceny ojetin (tradičně velký propad cen)
  • Odolné diesely 2.0 HDi
  • Vynikající protikorozní ochrana
  • Kvalitní zpracování
  • Prostornost zejména v oblasti zadních sedadel je menší než u předchůdce
  • Zážehové motory VTi a THP mají občas problémy s rozvodovým mechanismem
  • U motoru 1.6 HDi je příliš malá olejová náplň, která se rychleji znehodnocuje a podílí se na častých závadách turbodmychadel (zejména u 16V verzí)
  • Robotizované převodovky BMP6 (k dispozici u některých čtyřválců) řadí nekultivovaně a nevykazují ani zázračnou spolehlivost
  • Motor 2.7 V6 HDi má poddimenzovaná ojniční ložiska, přidřené motory jsou neopravitelné a mění se celé
  • Zážehové agregáty 1.8 16V a 2.0 16V z prvních let výroby mohou mít opotřebené pístní kroužky

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Proti předchůdci je C5 II (X7) mnohem avantgardnějším, kvalitnějším, ale i méně praktickým vozem. Málokdo by při často podbízivě nízké ceně čekal od Francouzů tak mechanicky poctivý stroj, nesmírně pevný, s excelentní protikorozní ochranou, pečlivě odtlumený (lze mít i vrstvená protihluková boční skla), na rozdíl od sesterského Peugeotu 508 přinášející jednu z nejsložitějších a výrobně nejdražších lichoběžníkových náprav i do nejzákladnějších modelů (podobně jako kdysi Peugeot 407).

Šetřit začal výrobce tam, kde to tolik nevadí. Legendární hydropneumatické odpružení standardně ponechal jen dražším verzím (u šestiválců je vždy, u větších čtyřválců v závislosti na výbavě nebo příplatku), levnější modely si musí vystačit s konvenčním odpružením vinutými pružinami a klasickými tlumiči – ovšem naladěnými tak, jak to typický zájemce o tento model očekává. Plavný komfort nabízí obě verze podvozku.

Výhody složitějšího odpružení Hydractive III ocení hlavně ten, kdo i po horších silnicích jezdí rád rychle. Kromě lepší směrové stability přináší hydraulika i lepší kontakt kol s vozovkou. O levnější verze s konvenčním podvozkem byl i díky ceně větší zájem, dokonce přišli i fleetoví zákazníci, kteří v C5 konečně přestali vidět nevyzpytatelný složitý stroj.

Hydractivu se přesto není třeba bát, systém je spolehlivý, maximálně se po čase mohou objevit drobné netěsnosti hydrauliky v oblasti regulačních pístků. Složitá kinematika náprav budí obavy z výdrže, ale ta není vůbec špatná. Sem tam odejdou rejdové čepy předních ramen (pravda, nejsou nejlevnější), naopak třeba známé potupné vrzání od zadní nápravy se druhé generace C5 už netýká.

Slabých míst má C5 málo, potěší dnes už solidní stabilita elektroinstalace, byť úplnou bezproblémovost zaručit asi nelze. Obecně pozor na netěsnosti klimatizace (na výměníku je jedno chronicky děravějící místo) a stav spojky u dieselů. Při zkušební jízdě vyzkoušejte, zda pod plným plynem na nejvyšší převodové stupně neprokluzuje.

Klady a slabiny motorů od PSA jsou již dostatečně známé. U benzínových THP se objevily přeskakující rozvodové řetězy i rozviklané spoje hnaného rozvodového kola a vačkového hřídele, u slabšího 1.6 VTi se mimo to řešily problematické starty, dané špatnou funkcí čidla teploty v komoře termostatu.

Čtyřválcové diesely 1.6 HDi jsou i nadále méně výhodnou volbou než robustní osvědčené dvoulitry, zatím vcelku dobře fungují i větší motory 2.2 HDi, které už dávno nezlobí tak jako kdysi v předchůdci, jejich technika je však složitější a do budoucna dražší na opravy.

Vyhněte se robotizovaným převodovkám BMP6 a také motoru 2.7 V6 HDi. Je těžký, užraný, ne zrovna ideálně sladěný se sériově dodávaným automatem, často u něj odchází EGR ventily (jsou dva) a nemá problém se i zadřít. Novější 3.0 V6 HDi je spolehlivější, ale stále trochu zbytečný. Jeho dynamika není o moc větší než u poslední evoluce čtyřválce 2.2 HDi.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

Naftový dvoulitr je u vozů koncernu PSA jistotou. Pro těžkou C5 se nejlépe hodí jeho nejvýkonnější verze se 120 kW, nabízená od r. 2009. Výkonovou suverenitu nečekejte, je to v první řadě klidný, odolný, osvědčený tahoun s běžnou spotřebou lehce nad 7 litrů. Je k mání s manuálem i klasickým šestistupňovým automatem, s robotizovanou převodovkou se naštěstí nespojoval.

Typické závady

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

  • Závady turbodmychadel (nejvíce 1.6 HDi)
  • Poruchy dvouhmotových setrvačníků (diesely, manuál i robot BMP6)
  • Vibrace volantu (přední nápravy)
  • Rozladěné časování rozvodů u THP a VTi
  • Závady klimatizace (obvykle netěsnost výměníku)
  • Vadné zapalovací cívky (benzín 3.0 V6)
  • Předčasně opotřebené spojky (zejména 1.6 HDi a 2.0 HDi)
  • Netěsnosti hydraulického okruhu u odpružení Hydractive (netěsné pístky systémových ventilů)
  • Vůle v přední nápravě (při vyšších nájezdech)
  • Vadné zapalovací cívky (VTi)
  • Závady čidel teploty chladící kapaliny (VTi)
  • Závady robotizovaných převodovek BMP6
  • Zadření ojničních ložisek u 2.7 HDi

Hodnocení

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

68 %

Konkurenční modely

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Alfa_Romeo-159_1750_TBi_2010_1280x960_wallpaper_01

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

138 000 – 224 000 Kč v 10 inzerátech

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

78 %

hodnotilo 5 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

opel_insignia_2013

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

184 000 – 859 900 Kč v 54 inzerátech

peugeot_508_2010

Peugeot 508 (2010 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

240 000 – 946 462 Kč v 24 inzerátech

renault_laguna_2010

Renault Laguna III. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kupé

80 %

hodnotil 1 majitel

94 000 – 380 000 Kč v 23 inzerátech

Škoda Superb 2009

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

124 000 – 1 119 000 Kč v 106 inzerátech

Volkswagen Passat 2010

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Citroën C5 2.0 HDI 100 kW Tourer

2008 216 904

108 000 Kč

AUTOVOKO.CZ Praha

? %

zatím nehodnoceno

Autošelly Březí u Meclova

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C5 1.6 HDI Break S.KNIHA

2012 161 850

195 000 Kč

AUTOHVĚZDY Olomouc - Holice

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C5 3.0HDi V6 TOURER,ISOFIX,NAVI

2011 268 284

238 888 Kč

MMcarstore s.r.o. Olomouc-Slavonín

? %

zatím nehodnoceno

Citroën C5 2,0 HDI AUTOMAT TOURER

2011 162 546

299 900 Kč

AUTO ČECHÁK s.r.o. Olomouc

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?