Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Zobrazit nabídky
Fiat Bravo 2007

Podrobný profil ojetiny

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Klady a zápory

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

  • Robustní konstrukce karosérie
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Malý průměr otáčení
  • Harmonické naladění podvozku základních verzí
  • Odolné motory, levný servis
  • Velký zavazadelník
  • Dynamika (s motory od 103 kW výše)
  • Prostorností vzadu se Bravo II řadí k nejhorším vozům své třídy
  • Silné střešní sloupky velmi omezují výhled
  • U více jetých dieselových verzí odchází dvouhmotový setrvačník
  • Diesel 1.9 MultiJet 8V nemá samočinné vymezování ventilové vůle
  • Nejvýkonnější naftové verze (1.9 Multijet/110 kW a 2.0 MultiJet) mají nekomfortně tvrdý podvozek
  • Často se vyskytují netěsnosti chladičů
  • Benzínové motory mají malou olejovou náplň – zejména u přeplňovaných verzí je vhodná častější kontrola hladiny a interval výměny zkrácený na 15 000 km
  • Robotizovaná převodovka Dualogic je z principu rizikovější a dražší na opravy

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Fiat Bravo 2. generace stojí stranou zájmu hlavně kvůli velmi omezené prostornosti v oblasti zadních sedadel (není zde v podélném směru o nic víc místa než v Puntu) a nepochopitelné nabídce jediné karosérie a několika málo motorů. Ovšem pro toho, kdo nehledá přímo maximálně praktický rodinný vůz, může být Bravo jinak velmi dobrou volbou.

Za prvé nízká obliba modelu stlačuje ceny ojetin a minimalizuje riziko podvodů s původem či servisní historií. Za druhé tento Fiat patří ve své třídě k nejméně problémovým evropským vozům – vážné závady na pohonu se prakticky nevyskytují a to zatím ani u velmi průkopnické varianty 1.4 Multiair s komplikovaným mechanicko-hydraulickým ovládáním sacích ventilů.

Všechny motory mají tichý rozvodový řemen, s kterým nejsou při pravidelných nařízených výměnách po 120 až 150 tisíci km (podle varianty) absolutně žádné problémy.

Schválená výměna motorového oleje po 30 tisíci km je však v případě benzínových motorů s necelou třílitrovou náplní příliš vysoká, pro dobrou kondici agregátu je vhodné tuto periodu zkrátit na polovinu. U dieselů stačí 20 000 km.

Bravo nelze označit ani za vyloženě pohodlné a „vstřícné“ auto. Sedáky jsou krátké, o malé podélné prostornosti již byla řeč, varianty s nejvýkonnějšími diesely tlučou do přední nápravy a také sžívání s vozem vyžaduje nějaký čas.

Přeposilované brzdy se hůře dávkují a velesnaživé řízení je i na rovném úseku zbytečně citlivé – chuť zatáčet je v utahujících se serpentinách naopak překvapivá, v některých situacích možná i lepší než u renomovaných německých kompaktů, tolik vyhlášených jízdními vlastnostmi. Proti nim má Bravo i robustnější karosérii, tloušťka prahů a střešních sloupků připomíná luxusní limuzíny.

Ani karosérie nerezne, Bravo trápí spíše menší „lapálie“ typu kondenzace vlhkosti v zadních svítilnách nebo občas tekoucí chladiče (ty z prvovýroby nepatřily bohužel k nejkvalitnějším).

Běžný servis je levný, existují však i drahé opravy, například výměna dvouhmotového setrvačníku u více jetých naftových modelů, která s originálními díly vyjde i na více než třicet tisíc korun. U dieselů se občas vyskytuje i zanesený EGR ventil, který lze v některých případech buď vyčistit, nebo vyměnit za zlevněný repasovaný (za cca 4 000 Kč).

Nejvíce závad bylo zaznamenáno u dieselů 1.9 Multijet 16v/110 kW, který mimo jmenované věci dále přinášel i častější závady alternátorů (většinou vadné diodové můstky) a občas zatuhnuté swirl klapky v sacím potrubí, které se díky tomu muselo někdy měnit celé. S ohledem na problémy jiných konkurenčních aut však ani tyto verze nejsou tak moc rizikové, aby před nimi bylo třeba varovat. Přesto platí, že nejlevnější provoz v konečném důsledku budou mít jednodušší benzínové motory.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 T-JET

Lehká přeplňovaná čtrnáctistovka si na rozdíl od těžkých dvoulitrových dieselů nevyžádala tak tuhé odpružení a jezdí se s ní velmi příjemně. Motor je tichý, výborně zpřevodovaný, nečekaně spolehlivý a umí udržet spotřebu pod osmi litry.

Typické závady

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

  • Mlžení zadních světlometů
  • Úniky oleje z převodovky (vadná gufera poloos)
  • Netěsné chladiče
  • Závady dvouhmotových setrvačníků
  • Závady alternátorů (1.9 MultiJet 16v)
  • Zanesené EGR ventily (diesely)
  • Nefunkční podsvícení přístrojů a ovladačů
  • Úniky oleje z tlumičů
  • Vůle ve spojovacích tyčkách stabilizátoru přední nápravy
  • Koroze výfuku (hlavně benzínové verze při jízdách na krátké vzdálenosti)
  • Drobnější závady elektroinstalace (většinou kvůli zoxidovanému ukostření)

Hodnocení

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Citroen C4 2010

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

135 000 – 471 779 Kč v 30 inzerátech

Ford Focus 2012

Ford Focus III. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

56 %

hodnotil 1 majitel

148 000 – 499 899 Kč v 63 inzerátech

opel_astra_2012

Opel Astra IV. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

99 999 – 699 000 Kč v 92 inzerátech

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

92 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2010

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

80 %

hodnotili 2 majitelé

60 %

hodnocení redakce

89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Autobazar JOCAR Nový Jičín

? %

zatím nehodnoceno

Fiat Bravo 1,4 Active, KLIMA, CZ

2011 191 746

89 900 Kč

SMAŽÍK s.r.o. Kladno

? %

zatím nehodnoceno

Peknaauta.cz Prostějov

? %

zatím nehodnoceno

Cars Trade M&M s.r.o. Dyje

? %

zatím nehodnoceno

Fiat Bravo 1.6 JTD

2010 178 099

149 900 Kč

AUTO ČECHÁK s.r.o. Olomouc

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?