Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

43 333 – 167 001 Kč v 15 inzerátech

Zobrazit nabídky
Fiat Panda 2009

Podrobný profil ojetiny

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

  • Příznivé ceny ojetin
  • Jedno z nejlepších aut pro městský provoz
  • Solidní jízdní komfort
  • Prostorná a přehledná karosérie
  • Nízká hlučnost (s motory 1.1 a 1.2 Fire)
  • Také ve verzi 4x4, i v továrních přestavbách na LPG a CNG
  • Vysoká spolehlivost (benzínové verze)
  • Diesely 1.3 MultiJet jsou pro vůz primárně určený do městského provozu nevhodné (dvojnásob u verze s 55 kW, která má DPF), navíc po letech trpí řadou závad a jejich servis je neporovnatelně náročnější než u jednoduchých benzínových motorů
  • Verze s nejslabším benzínovým motorem 1.1 měly horší jízdní vlastnosti- kvůli absenci příčného stabilizátoru přední nápravy
  • Příplatková robotizovaná převodovka Dualogic řadí velmi nekomfortně a po letech s ní mohou být drahé potíže
  • Sportovní verze Panda 100HP má nepohodlné velmi tvrdé odpružení

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Fiat Panda z let 2003 až 2012,patří k nejspolehlivějším a servisně nejlevnějším vozům své třídy. Zásadní podíl na tom má její konstrukční jednoduchost, dobrá protikorozní ochrana karosérie (narozdíl od první generace Pandy, která se majitelům rozpadala před očima) a téměř nezničitelné osmiventilové benzínové motory 1.1 a 1.2 „Fire“. Ty byly i suverénně nejprodávanější a v případě ojetiny ani není důvod vyhledávat dvě okrajové motorizace – šestnáctiventilovou čtrnáctistovku ve „sportovní“ verzi 100 HP, ani malý diesel 1.3 MultiJet.

V případě verze 100 HP je to zejména kvůli značně nekomfortnímu (a pro slibovanou sportovní jízdu se přesto nehodícímu) podvozku, v případě dieselu kvůli vyšším servisním nárokům, vyšší hlučnosti (v Pandě není 1.3 MultiJet zdaleka tak dobře odhlučněný jako třeba v Puntu) a zvýšenému riziku závad u starších kusů. Že by se malý diesel v Pandě „projezdil“ až ke ztrátě kompresních tlaků (jak to někdy umí ve větších a těžších modelech) asi nehrozí, zato rizika vyplývající z malé a rychle degradující olejové náplně platí i zde. Několikrát se již roztrhl špatně mazaný rozvodový řetěz, častější jsou i závady turbodmychadel a EGR ventilů. Verze s filtrem DPF (55 kW) je u vozu městského zaměření úplně nesmyslná, z principu problematická a coby ojetina se těžko vyplatí.

Podvozek Pandy je jednoduchý a v takto lehkém voze by měl být i velmi odolný, ovšem typický městský vůz si kvalitních silnic obvykle moc neužije a u ojetin je třeba počítat s investicemi. Typické jsou volné tyčky stabilizátoru (jen základní motor jej neměl), a podobně jako u Grande Punta i poškozené horní uložení tlumičů, do nějž se dostávají nečistoty. Praskání a vrzání při stáčení volantem ukazuje právě na něj. Menší životnost vykazují také tlumiče, zejména u vozů z prvních 3 let výroby.

Pro Pandu jsou typické poruchy mikrospínače otevírání pátých dveří, občas i elektrického posilovače řízení, který však některé nejzákladnější modely nemívaly. Ani ne tak nekvalitní materiál, jako velmi vysoký podíl krátkých jízd (kdy agresivní kondenzát nestačí vyschnout) může za zde časté prorezivění výfuku. Výjimečně se vyskytla i prorezivělá olejová vana, pak hrozí náhlý únik maziva a možné zadření motoru. Těchto případů je ale opravdu minimum.

Zajímavou kuriozitou jsou verze s pohonem 4×4, disponující díky minimálním vnějším rozměrům a nízké hmotnosti překvapivými terénními schopnostmi (zejména ve verzi Panda Cross s elektronickou uzávěrkou diferenciálu) . Panda 4×4 mohla mít 2 systémy- s mezinápravovou viscospojkou (do r. 2009) nebo pozdější s elektrohydraulicky ovládanou spojkou, oba jsou poměrně spolehlivé.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Fiat Panda je malý osobní automobil výrobce Fiat. První generace Fiatu Panda, někdy nazývána též jako „stará Panda“, byla vyráběna v letech 1980-2003 a druhá generace, nazývána jako „nová Panda“ se vyrábí od roku 2003 až do současnosti.

Nová Panda se stala Evropským autem roku 2004.

Motory

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.2 Fire 44 kW
Jednoduchý benzínový motor je pro Pandu vhodnější než diesel. Malé čtyřválce řady Fire už leccos pamatují, jsou však osvědčené, servisně nenáročné a dokonce i tiché. Lepší je vzít dvanáctistovku, které proti menšímu 1.1 nabízí sice jen 4 kW navíc, při stejné spotřebě je ale výrazně pružnější.

Typické závady

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

  • Předčasně opotřebené tlumiče pérování
  • Vůle v táhlech stabilizátoru přední nápravy (mimo základní model)
  • Zanesené EGR ventily u dieselů s převažujícím městským provozem
  • Závady turbodmychadel u 1.3 MultiJet
  • Závady řetězového pohonu rozvodů (vzácně u 1.3 MultiJet)
  • Problémy s filtrem DPF (1.3 MultiJet 55 kW)
  • Koroze výfuku
  • Závady zámku pátých dveří
  • Závady elektrického posilovače řízení (je-li instalován)

Hodnocení

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Mizivé

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Citroen C1 2012

Citroën C1 I. generace (2005 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

63 000 – 232 900 Kč v 10 inzerátech

Ford Ka 1996

Ford Ka I. generace (1996 – 2008): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

15 000 – 79 900 Kč v 15 inzerátech

renault_twingo_1998

Renault Twingo I. generace (1993 – 2007): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

4 300 – 49 999 Kč v 17 inzerátech

Volkswagen Lupo 2000

Volkswagen Lupo (1998 – 2005): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

29 900 – 59 900 Kč v 11 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Fiat Panda 1.1

2009 158 000

65 000 Kč

Autobazar Polák. Strakonice

? %

zatím nehodnoceno

Fiat Panda 1,1 i

2009 46 257

79 800 Kč

AUTOCENTRUM JAN ŠMUCLER s.r.o. Horšovský Týn

? %

zatím nehodnoceno

Fiat Panda 1.2 i klima, serviska, ALU

2007 118 577

79 900 Kč

Auto Lajza Choceň

? %

zatím nehodnoceno

Fiat Panda 1,1

2006

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Fiat Panda 1,1 City Servo ACTIVE

2010 78 023

67 000 Kč

Autohofi Jablonec nad Nisou

76 %

1 zkušenost s prodejcem

Recenze majitelů

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?