Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Skvělá koupě

76 %

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Klady a zápory

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

  • Rozsáhlé servisní zázemí
  • Velká nabídka a příznivé ceny ojetin,
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Velký zavazadelník verze kombi
  • Přesné řazení i řízení
  • Solidní spolehlivost (mimo starší 1.6 TDCi)
  • Harmonické odpružení
  • K některým motorizacím objednatelná bezestupňová převodovka CVT má nízkou životnost a cena její opravy přesahuje cenu celé hezké ojetiny
  • U motorů 1.6 TDCi dochází k častějším závadám turbodmychadel
  • Focus II má poměrně nekvalitní laky, brzy blednou a umí se i loupat
  • U benzínových verzí provozovaných častěji v městském provozu časem dochází k problémům se startováním a stabilitou volnoběhu- z důvodu nadměrné tvorby karbonu, do nějž pak benzín „vsakuje“
  • Mnoho ojetin vyřazených z podnikových flotil- riziko koupě servisně zanedbaného a „uhnaného“ kusu

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Po avantgardně tvarované, od pohledu výrazné a nezaměnitelné první generaci je usedlý vzhled Focusu II možná zklamáním, coby auto je ovšem prostornější, kvalitnější a spolehlivější.  Pokrok v kvalitě lze zaznamenat jak na lepším zpracování a použitých materiálech v interiéru, tak na protikorozní ochraně, byť ani jedno stále na špičku třídy nestačí. Za pokrok lze označit už jen to, že Focus II reziví už jen na místech, kde se sloupe nebo sedře nepříliš odolný lak.

Po stránce jízdních vlastností je to stále starý dobrý Focus – komfortní, přitom dobře držící stopu a ochotný i ke sportovnější jízdě. Odolnost zavěšení kol je dobrá, letitou výhodou podvozků Fordů je i dobrá rozebiratelnost a poměrně levné náhradní díly. V celé nabídce motorů vlastně figuruje jen jedna menší past – malý diesel 1.6 TDCi.

Tento jinak tichý a pružný motor, sdílený stejně jako dvoulitr 2.0 TDCi s francouzskými vozy koncernu PSA  (zde jen nese označení HDi) na sebe po letech upozorňuje častějšími závadami turbodmychadel (obvykle zapříčiněné ucpaným sítkem v přívodu oleje pro ložisko turba) a masivnějšími úniky oleje, u více vytěžovaných kusů odchází také dvouhmotové setrvačníky a zcela bezproblémové nejsou ani fitry DPF, které byly v případě silnější verze s 80 kW a manuálem instalovány takřka vždy.  Se zmíněným motorem se mohla pojit i bezestupňová variátorová převodovka CVT, která má omezenou životnost a díky nemožnosti na ni sehnat důležité náhradní díly je v reálu takřka neopravitelná.

Z dieselů lze doporučit spíše robustní dvoulitr, při troše shovívavosti k menší kultuře chodu a pomalejšímu zahřívání i menší 1.8 TDCi. Ten již na rozdíl od verze použité v první generaci nemá až tak problémové vstřikování, navíc je mechanicky velice odolný a díky prudšímu nástupu točivého motoru budí dojem velice dynamického motoru.  Menší benzínové motory  1.4 a 1.6 16V mu v této věci nemohou konkurovat, ovšem díky krátkému zpřevodování nejedou až tak špatně a přinejmenším pro méně vytěžované hatchbacky se jeví jako optimální motorizace pro příměstský provoz a běžné rodinné využití. Větší benzínové verze s motory původem od Mazdy (1.8 a 2.0 16V) resp. Volva (2.5 Turbo ve sportovních verzích ST a RS) jsou dobré, ale vzácné a konkrétně v případě posledně jmenovaného bývají spolu se zbytkem auta „strhány“ ostrým jízdním stylem prvních majitelů.

Pro Focus II jsou charakteristické spíše drobné nepříjemnosti, například zasekávání posuvu sedadel, povrzávání spojkového pedálu, odstávající těsnění čelního skla nebo chrastění starších pětistupňových převodovek při volnoběhu.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Ford Focus je produktem americké automobilky Ford v nižší střední třídě. Jeho hlavními konkurenty jsou v Evropě Volkswagen Golf, Opel Astra a Renault Megane. Focus nahradil úspěšný model Escort.

Ford Focus je z pohledu jízdních vlastností považován za etalon segmentu vozů nižší střední třídy. Efektivně navržený podvozek a pečlivé naladění odpružení na jednu stranu dodává řidiči velkou dávku jistoty a kontroly nad vozem a na stranu druhou si ale dokáže poradit i s velkými hrboly nebo nebezpečnými výmoly na nekvalitní vozovce.

Focus se vyrábí jako tří- a pětidveřový hatchback, sedan a kombi, druhá generace existuje také s karosérií coupé-cabriolet. Od Focusu je odvozené kompaktní MPV Focus C-MAX, resp. Ford C-MAX a SUV Ford Kuga.

Motory

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.6 74 kW
Žádný velký dravec, ale velmi spolehlivý jednoduchý motor, u jehož zrodu kdysi stála japonská Yamaha. Spotřeba kolem 6,5 litru na 100 km. Škoda pouze pětistupňové převodovky, kratší zpřevodování žene na dálnici motor zbytečně do otáček

Typické závady

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

  • Poruchy bezestupňové převodovky CVT
  • Závady EGR ventilů
  • Kolísání otáček volnoběhu, občas zhasnutí motoru (zážehové verze)
  • Praskání žárovek v předních světlometech
  • Závady turbodmychadel (1.6 TDCi)
  • Závady škrtících klapek (zážehové verze)
  • Poruchy variátoru časování ventilů (1.6 Ti-VCT)
  • Opotřebení dvouhmotového setrvačníku (diesely)
  • Sporadicky závady regulačních ventilů vstřikovacích čerpadel (1.8 TDCi a 2.0 TDCi)
  • Úniky chladícího média z klimatizace
  • Hlučnost převodovky IB5 (pětistupňový manuál u motorů 1.4 , 1.6 a 1.8)
  • Vůle v poloosách- hluk, cvakání
  • Pískání řemene pomocných agregátů

Hodnocení

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Konkurenční modely

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Citroen C4 2006

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

70 %

hodnotili 2 majitelé

48 %

hodnocení redakce

35 000 – 160 000 Kč v 36 inzerátech

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Honda Civic 2005

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

80 000 – 254 999 Kč v 17 inzerátech

Hyundai-i30-2007

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

88 %

hodnotil 1 majitel

60 %

hodnocení redakce

118 000 – 319 900 Kč v 49 inzerátech

??????????????

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

92 %

hodnotil 1 majitel

56 %

hodnocení redakce

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

opel_astra_2007

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

56 %

hodnotili 2 majitelé

64 %

hodnocení redakce

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

peugeot_307_2005

Peugeot 307 (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

88 %

hodnotili 2 majitelé

49 000 – 125 000 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Skoda-Octavia_2009

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

72 %

hodnotilo 17 majitelů

72 %

hodnocení redakce

5 400 – 485 999 Kč v 626 inzerátech

Toyota-Auris_2007_1600x1200_wallpaper_03

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

106 000 – 259 999 Kč v 19 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Ford Focus 1.6TDCi KlimaTempomat

2005 156 000

74 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Ford Focus 1,8 TDCI

2007 203 000

82 000 Kč

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Ford Focus 1,6

2005 162 500

65 000 Kč

Reno Auto ZLÍN - Prštné

? %

zatím nehodnoceno

Ford Focus 1,8 TDCI

2007 203 000

82 000 Kč

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Ford Focus 1,6 TREND

2007 142 500

135 000 Kč

AUTO-OBCHOD Rudná

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

70 %

Majitelé hodnotí

Celkem 4 recenze

Vojtěch před 1 rokem
1.6 16V 74 kW Motorizace
2008 Rok výroby
229 203 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • výborné jízdní vlastnosti
  • dostatek místa pro zavazadla všeho druhu (combi)
  • pěkný design
  • dobrý výkon po městě a na okreskách
  • řízení, zpětná vazba a volant
  • cena servisu
  • chybí 6. převodový stupen na dálnici
  • horší audio (základní verze Trend)
  • nelze sklopit zadní sedačky do roviny a nelze sklopit úplně přední sedačky
  • koroze na kapotě, prahy, a podvozek

Závady

1) Potřeba nechat seřídit ventily a vyměnit rozvody, první výměna byla ve 160tis předchozím majitelem, nyní po 100tis je potřeba znovu – interval se zkracuje
2) špatný kontakt v okruhu čerpadla, přerušil se po projetí díry na silnici, nyní „náhodně“ opět funguje, chyba v elektrice zatím nenalezena

Další parametry

Stav tachometru nyní: 251 261 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 6 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Michal z Prahy před 1 rokem
2.0 16V 107 kW Motorizace
2007 Rok výroby
0 km najeto při koupi

100 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Vůz jsem kvůli jednání prodejců neměl možnost koupit
  • Vůz jsem kvůli jednání prodejců neměl možnost koupit

Závady

Nevim, vůz jsem kvůli jednáním prodejců neměl možnost koupit

Další parametry

Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - kupsiauto

Kamil před 2 roky
1.8 92 kW Motorizace
2006 Rok výroby
164 km najeto při koupi

20 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • žádné
  • špatné jednání, žádná možnost reklamace

Závady

špatný silentblok, po 14 dnech provozu prasklo těsnění hlavy motoru, zničený dvouhmotnostní setrvačník při koupi vozidla, vibrace motoru (vstřiky)

Další parametry

Stav tachometru nyní: 166 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

baniito před 5 roky
1.8 TDCi 85 kW Motorizace
2008 Rok výroby
124 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • podvozek
  • praktičnost
  • velmi nízká spotřeba
  • velká zpětná zrcátka
  • levnější povinné ručení u této motorizace se srovnatelným výkonem jiných 1.9TDI motorů
  • pomalý ohřev motoru
  • praskající žárovky předních světlometů

O voze

Perfektní a levný sluha, orig. rádio s bluetooth, tempomat. Chybí mi silnější audio (6 repro na kvalitní poslech nestačí)

Závady

EGR ventil, únik chladící kapaliny, stabilizátory přední nápravy

Další parametry

Stav tachometru nyní: 215 000 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 20 000 Kč | Prodejce: Nepamatuji se

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?