Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

80 %

167 000 – 729 000 Kč v 30 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

  • Nadčasový design
  • Možnost volit sportovnější (S-Max) nebo praktičtější (Galaxy) verzi
  • Podvozek kombinující komfort s agilitou
  • Přesné řízení i řazení
  • Mechanicky odolné diesely
  • Verze 1.8 TDCi vždy spolehlivě bez filtru DPF
  • Pohodlná, rozměrná a široce nastavitelná sedadla
  • U dieselů se nad hranicí 100 000 km objevují častější závady spojky a dvouhmotového setrvačníku
  • U vzácně se vyskytující verze motoru PSA 2.0 TDCi/96 kW platí výrazně zkrácený interval výměny rozvodového řemene po 120 000 km, zatímco u ostatních verzí (85, 103, 120 kW) výrobce toleroval až dvojnásobek
  • Verze s klasickou automatickou převodovkou (u 2.0 TDCi a 2.3 Duratec do 2010) po letech častěji trpí na závady ovládacího mechatroniku
  • Pocukávání v tahu a celkové problémy s nevyrovnaným chodem byly u verze 2.2 TDCI/129 kW často řešeny výměnou drahé řídící jednotky
  • U pětiválce 2.5 20V Turbo byly zaznamenány případy selhání řemenových rozvodů ještě před dosažením výrobcem udávaného intervalu výměny
  • S-Max má nižší strop, jeho prostornost a přepravní kapacita se blíží spíše kombíku než MPV

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Druhá generace Fordu Galaxy i její sportovnější derivát S-Max mají svou technikou velmi blízko Fordu Mondeo III (Mk4). Platforma a pohonné ústrojí je shodné, elektroinstalace i velká část interiéru taky, pouze některé díly zavěšení kol byly s ohledem vyšší hmotnost auta i jeho předpokládané vyšší zatížení mírně zesíleny.

Čtěte také: Ford Mondeo III (2007-2007) – Profil ojetiny

V otázce odolnosti podvozku platí totéž co u Mondea: u kusů s vyšším nájezdem se vyskytují volné silentbloky zadní nápravy a s nimi s „plavající“ záď, uskakující na nerovnostech do strany.  Zatímco u Mondea jde ještě občas narazit na benzínové motory, v případě obou MPV jsou spíše raritou. Když už, většinou jde o přeplňovaný pětiválec Volvo 2.5 Turbo,  který modelu S-Max (pro Galaxy se nenabízel) poskytoval vysoce nadprůměrnou dynamiku (i díky svému výhradnímu spojení s manuální převodovkou) – ovšem za cenu průměrně jedenáctilitrové spotřeby. Není to špatný motor, ovšem stejně jako ve švédských vozech na něm občas zazlobí elektronická škrtící klapka, systém odvětrávání klikové skříně a párkrát (i když vzácně) se mu ještě před dosažením intervalu výměny odporoučely řemenové rozvody.

Kdo nechce diesel, tomu by se mohly zalíbit novější přeplňované čtyřválce EcoBoost, z nichž i ten nejslabší s objemem 1.6 litru se s těžkým vozem popasuje mnohem lépe než původní atmosférický dvoulitr.  Přitom o poruchách tohoto motoru není zatím ani slyšet. Typický zákazník samozřejmě míří k dieselů, které jsou mechanicky odolné, ale nad určitou kilometrickou hranicí se k nim už váží neplánované výdaje.

Zatímco u Mondea se opotřebené spojky a dvouhmotové setrvačníky vyskytují až u nájezdů nad 150 000 km, u těžších a až sedmimístných MPV to bývá někdy i o 50 000 km dříve – zvláště u verzí, které mají výraznější turboefekt (1.8 TDCi) a při rozjezdu je třeba více „pálit“ spojku, nebo jinak zhasnou (zhasnutí motoru při rozjezdu je pro dvouhmotový setrvačník přímo pohromou, komu se tak stává častěji, velmi brzy jej zničí). K dieselům samotným několik důležitých informací: Verze 1.8 TDCi (motor Ford) měl neměly filtr DPF nikdy, naopak 2.2 TDCi (francouzský motor PSA) vždy. 2.0 TDCi (také PSA) prodávaný u nás až do roku 2010 filtr mít nemusel, vozy z dovozu jej však i před tímto datem mívají často.

Čtěte také: Renault Scénic 3. generace (2009-2016) – Profil ojetiny

Nejplynulejší a jízdě nejharmoničtější je dvoulitr s výkonem 103 nebo 120 kW, 1.8 TDCi má stejně jako 2.2 TDCi silné hlavně střední pásmo. Větší z dieselů ve starší verzi 129 kW sice táhne jako buldozer, ale ztěžka se vytáčí a míval i víc problémů než novější verze se 147 kW. Pozor na starší vozy s automatickými převodovkami (nemají moc vzornou odolnost), stejně jako u Mondea se občas vyskytují i rozličné drobnější závady elektroinstalace, mnohdy způsobené třeba jen průnikem vlhkosti do kabeláže.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Ford S-MAX je MPV střední třídy značky Ford. Byl představen v roce 2006 na ženevském autosalónu jako alternativa k novému Galaxy druhé generace. S-MAX používá stejnou podvozkovou platformu a sdílí s ním část motorové palety, má však delší a nižší karosérii s výrazně sportovnějšími tvary. Dynamický design a nový způsob pojetí MPV zapříčinily pozitivní přijetí nového modelu, který na některých trzích vykazuje lepší prodejní výsledky než zavedený Ford Galaxy. S-Max byl zvolen vítězem ankety Car of the Year 2007. Produkce obou typů společně s modelem Mondeo je soustředěna do továrny v belgickém Genku.

Motory

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 TDCi 120 kW
Nejvýkonnější verze naftového dvoulitru má dostatek potenciálu pro zvládnutí vyššího zatížení, rychlou reakci a především plynulý průběh točivého momentu. Poslední jmenovaná vlastnost je důležitá, neboť velká hmotnost auta prohlubuje turboefekt i neochotu k plynulému rozjezdu, což je patrné u motorů s neharmonickým nástupem točivého momentu (1.8 TDCi a 2.2 TDCi). Z hlediska spolehlivosti je devizou filtr DPF regenerovaný vstřikem nafty do výfuku, čímž odpadá problém s ředěním motorového oleje naftou. Běžná spotřeba kolem 7,5 litru nafty.

Typické závady

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

  • Opotřebená spojka (TDCi)
  • Závady dvouhmotového setrvačníku (TDCi)
  • Odstávající okenní lišty
  • Nerozpoznání pasivního klíče (bezklíčový přístup)
  • Klepající tyčky předního stabilizátoru
  • Vůle v zadní nápravě
  • Opotřebená ložiska poloos (TDCi s vysokými nájezdy)
  • Závady parkovací brzdy
  • Závady automatických převodovek
  • Poruchy regulačních ventilů vstřikovacího čerpadla (TDCi)
  • Porucha řídící jednotky motoru (2.2 TDCi do r. 2010)
  • Závady elektroinstalace, oxidující konektory kabeláže
  • Závady škrtících klapek (benzínové modely, zvláště 2.5 20V Turbo)
  • Závady odvětrávání klikové skříně (2.5 20V Turbo)
  • Zaseklá roleta střešního okna
  • Závady klimatizace

Hodnocení

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Konkurenční modely

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Citroen C8 2008

Citroën C8 (2002 – 2014): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

65 000 – 298 701 Kč v 9 inzerátech

Ford Galaxy 2006

Ford Galaxy II. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

5 000 – 789 000 Kč v 31 inzerátech

peugeot_807_2008

Peugeot 807 (2002 – 2014): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

79 000 – 219 900 Kč v 11 inzerátech

seat_alhambra_2010

Seat Alhambra II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

299 000 – 737 979 Kč ve 4 inzerátech

Volkswagen Sharan 2010

Volkswagen Sharan II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

269 000 – 750 000 Kč v 12 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

JPN cz s.r.o. Pohořelice

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar JOCAR Nový Jičín

? %

zatím nehodnoceno

Ford S-MAX 2,5 T R5 162 kW, super

2006 154 000

219 000 Kč

JIMI AUTO Plzeň

? %

zatím nehodnoceno

AUTOMOBILY PF Kladno

? %

zatím nehodnoceno

Ford S-MAX 2,0TDCI 103KW ALU SERVIS TOP

2010 193 925

229 900 Kč

P.S.P. auto Poděbrady II

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Ford S-Max I. generace (2006 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

84 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Mikron před 4 roky
2.0 TDCI 103 kW Motorizace
2011 Rok výroby
154 000 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Skvělé jízdní vlastnosti
  • Krásné auto
  • Dobrá výbava
  • Pohodlné svezení i nadelší cesty
  • Dobrá variabilita interiéru
  • V této motorizaci 2.0 TDCI 1.03 kW slušná spotřeba, u mě kombinovaná 6,5 l na 100km
  • Trochu horší dílenské zpracování, nato že je vyráběné v Německu

O voze

Dlouho jsem se rozhodoval zda ho koupit a i když můj sen bylo a je BMW a Ford byl až na druhém místě.Tak nelituji že jsem se rozhodl pro S-MAXE.Jeto to auto, do kterého vlezete a nejraději byte sním jeli dál a dál.Tady platí to že máte opravdu radost z jízdy. Za mě, rozhodně doporučuji.Mikron

Závady

Při koupi bylo vozidlo bez závad , se servisní knížkou.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 160 000 km | Servisní náklady ročně: 2 500 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?