Podrobný profil ojetiny
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny
Klady a zápory
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny
- Spolehlivost celkově
- Dobrá prostornost i variabilita
- Absolutně bezproblémové benzínové motory
- Přesné řízení a řazení
- Silný, pružný a úsporný diesel
- Dodnes originálně působící design
- Solidní jízdní komfort (4dv. sedan)
- Dynamika (2.0 i-VTC Type-R, 2.2 i-CTDi)
- Automatická klimatizace u všech verzí
- Tuhý podvozek 3 a 5dv. hatchbacků poskytuje na nerovných silnicích malý komfort
- Řešení palubní desky působí futuristicky, je však nepřehledné a místy zbytečně zkomplikované (vlevo startovací tlačítko, vpravo klasický klíč zapalování)
- U více jetých dieselů se občas objevují opotřebené spojky a dvouhmotové setrvačníky
- U dieselů z individuálního dovozu mohou být instalovány filtry DPF. Bývají s ním problémy a navíc dám filtr je coby náhradní díl enormně drahý
- Dílenské zpracování nedosahuje kvality např. dobového Accordu nebo CR-V
Co říkají Ojetinypodlupou.cz
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny
Osmá generace Hondy Civic, charakteristická svým „UFO“ designem (v případě hatchbacku), je další z modelů Hondy, které se pro evropský trh vyráběly ve Velké Británii. Z Japonska pocházely pouze velmi vzácně vídané hybridní sedany s motorem 1.3 IMA, na ty však u nás prakticky nenarazíte – stejně jako na relevantní informace o jejich spolehlivost.
Jinak o Civicu 8G lze ve zkratce říct, že jde o nečekaně praktický vůz s velmi dobrou spolehlivostí, ale horším komfortem odpružení a méně zábavnými jízdními vlastnostmi (mimo Type-R). Speciálně se to tyká právě hatchbacků, které mají jinak konstrukčně řešený i jinak odladěný podvozek než jízdně vyváženější komfortnější 4 dv. sedany.
Nízký komfort odpružení, doprovázený rázy a občas dokonce i odskakováním na nerovnostech, je nejcitelnější u těžké dieselové verze, která jinak nabízí výbornou dynamiku díky pružnému motoru. Svého času byl podle novinářů právě diesel 2.2 i-CTDI velkým argumentem, proč tento vůz kupovat, u ojetiny bychom k němu přistupovali obezřetněji. Stále je nadprůměrně spolehlivý, ale vysoké ceny originálních dílů a mnohem dříve se rozkládající a nejméně harmonický podvozek z něj nedělají jednoznačnou volbu. Také spojka i dvouhmotový setrvačník vydrží u této verze nejméně ze všech, tedy nepočítáme-li předčasně spálené spojky u sportovního benzínového modelu Type-R.
U dieselu velký pozor na kusy dovezené ze zahraničí. Ty už mohou mít fitry DPF, s kterými si motor 2.2 i-CTDi ještě moc nerozuměl a navíc coby náhradní díl stojí naprosto scestné peníze (4 200 €).
Benzínové motory jsou výrazně lehčí, jejich specifikem je jen potřeba kontrolovat ventilovou vůli – podle výrobce ideálně každých 40 000 km (tu však podle slov automechaniků bývá třeba znovu vymezovat jen v případech extrémně jetých exemplářů). Některé kusy motoru 1.8 prodělaly svolávací akci z důvodu vysoké spotřeby oleje zapříčiněné poškozením ventilových vodítek při montáži, následně dostaly novou hlavu válců.
Zajímavé je i rozdílné chování motorů 1.4. Starší 8ventilová verze s dvojicí svíček na válec je vhodnější do města – lépe táhne v nízkých otáčkách. Pozdější 16ventilová 1.4 i-VTEC je na tom subjektivně přesně opačně. Všechny motory bez výjimky mají bezúdržbový rozvodový řetěz. Sporadicky se vyskytují závady zamykání, nejčastější stížnosti směřují k hlučnosti podvozku (klepání tyček stabilizátoru, uložení zadních tlumičů, celkově slabší odhlučnění podvozku) a také občasným pazvukům v interiéru, kterým nahrává i ne zcela vzorná torzní tuhost karosérie. Protikorozní ochrana karosérie je bez připomínek.
Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!
Motory
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny
Motory, které doporučujeme
1.8 i-VTEC
Nejvýkonnější „civilní“ benzínový motor dodávaný do všech karosářských variant. Jeho předností je tichý chod, solidní pružnost a nízká spotřeba – není problém s lehkou nohou jezdit za 6 litrů. Pro běžného uživatele je naprosto ideální, svižněji jezdícím řidičům může vadit jeho velká „setrvačnost“, charakterizovaná pomalejším stoupáním do otáček i padáním z nich. Spolehlivost výtečná.
Typické závady
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny
- Závady spojky a dvouhmotových setrvačníků (více jeté diesely)
- Závady filtru pevných částic (je-li u dieselu instalován)
- Klepání tyček předního stabilizátoru (při vyšších nájezdech)
- Závady EGR ventilů (vzácně)
- Pazvuky v interiéru (u hatchbacku částečně způsobené nižší torzní tuhostí karosérie)
Hodnocení
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny
Slušná
Parádní
Slušná
Žádná sláva
Žádná sláva
Ojetinypodlupou.cz hodnotí
Celkem to ujde
56 %
Konkurenční modely
Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny
Hatchback/Liftback, Sedan
68 %
hodnotil 1 majitel
48 %
hodnocení redakce
35 000 – 160 000 Kč v 36 inzerátech

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny
Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio
70 %
hodnotili 4 majitelé
76 %
hodnocení redakce
43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny
Hatchback/Liftback
? %
zatím nehodnoceno
64 %
hodnocení redakce
99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny
Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio
56 %
hodnotili 2 majitelé
64 %
hodnocení redakce
36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny
Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio
80 %
hodnotili 2 majitelé
60 %
hodnocení redakce
89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny
Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio
? %
zatím nehodnoceno
72 %
hodnocení redakce
8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech