Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

80 000 – 254 999 Kč v 17 inzerátech

Zobrazit nabídky
Honda Civic 2005

Podrobný profil ojetiny

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Klady a zápory

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

  • Spolehlivost celkově
  • Dobrá prostornost i variabilita
  • Absolutně bezproblémové benzínové motory
  • Přesné řízení a řazení
  • Silný, pružný a úsporný diesel
  • Dodnes originálně působící design
  • Solidní jízdní komfort (4dv. sedan)
  • Dynamika (2.0 i-VTC Type-R, 2.2 i-CTDi)
  • Automatická klimatizace u všech verzí
  • Tuhý podvozek 3 a 5dv. hatchbacků poskytuje na nerovných silnicích malý komfort
  • Řešení palubní desky působí futuristicky, je však nepřehledné a místy zbytečně zkomplikované (vlevo startovací tlačítko, vpravo klasický klíč zapalování)
  • U více jetých dieselů se občas objevují opotřebené spojky a dvouhmotové setrvačníky
  • U dieselů z individuálního dovozu mohou být instalovány filtry DPF. Bývají s ním problémy a navíc dám filtr je coby náhradní díl enormně drahý
  • Dílenské zpracování nedosahuje kvality např. dobového Accordu nebo CR-V

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Osmá generace Hondy Civic, charakteristická svým „UFO“ designem (v případě hatchbacku), je další z modelů Hondy, které se pro evropský trh vyráběly ve Velké Británii. Z Japonska pocházely pouze velmi vzácně vídané hybridní sedany s motorem 1.3 IMA, na ty však u nás prakticky nenarazíte – stejně jako na relevantní informace o jejich spolehlivost.

Jinak o Civicu 8G lze ve zkratce říct, že jde o nečekaně praktický vůz s velmi dobrou spolehlivostí, ale horším komfortem odpružení a méně zábavnými jízdními vlastnostmi (mimo Type-R). Speciálně se to tyká právě hatchbacků, které mají jinak konstrukčně řešený i jinak odladěný podvozek než jízdně vyváženější komfortnější 4 dv. sedany.

Nízký komfort odpružení, doprovázený rázy a občas dokonce i odskakováním na nerovnostech, je nejcitelnější u těžké dieselové verze, která jinak nabízí výbornou dynamiku díky pružnému motoru. Svého času byl podle novinářů právě diesel 2.2 i-CTDI velkým argumentem, proč tento vůz kupovat, u ojetiny bychom k němu přistupovali obezřetněji. Stále je nadprůměrně spolehlivý, ale vysoké ceny originálních dílů a mnohem dříve se rozkládající a nejméně harmonický podvozek z něj nedělají jednoznačnou volbu. Také spojka i dvouhmotový setrvačník vydrží u této verze nejméně ze všech, tedy nepočítáme-li předčasně spálené spojky u sportovního benzínového modelu Type-R.

U dieselu velký pozor na kusy dovezené ze zahraničí. Ty už mohou mít fitry DPF, s kterými si motor 2.2 i-CTDi ještě moc nerozuměl a navíc coby náhradní díl stojí naprosto scestné peníze (4 200 €).

Benzínové motory jsou výrazně lehčí, jejich specifikem je jen potřeba kontrolovat ventilovou vůli – podle výrobce ideálně každých 40 000 km (tu však podle slov automechaniků bývá třeba znovu vymezovat jen v případech extrémně jetých exemplářů). Některé kusy motoru 1.8 prodělaly svolávací akci z důvodu vysoké spotřeby oleje zapříčiněné poškozením ventilových vodítek při montáži, následně dostaly novou hlavu válců.

Zajímavé je i rozdílné chování motorů 1.4. Starší 8ventilová verze s dvojicí svíček na válec je vhodnější do města – lépe táhne v nízkých otáčkách. Pozdější 16ventilová 1.4 i-VTEC je na tom subjektivně přesně opačně. Všechny motory bez výjimky mají bezúdržbový rozvodový řetěz. Sporadicky se vyskytují závady zamykání, nejčastější stížnosti směřují k hlučnosti podvozku (klepání tyček stabilizátoru, uložení zadních tlumičů, celkově slabší odhlučnění podvozku) a také občasným pazvukům v interiéru, kterým nahrává i ne zcela vzorná torzní tuhost karosérie. Protikorozní ochrana karosérie je bez připomínek.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.8 i-VTEC

Nejvýkonnější „civilní“ benzínový motor dodávaný do všech karosářských variant. Jeho předností je tichý chod, solidní pružnost a nízká spotřeba – není problém s lehkou nohou jezdit za 6 litrů. Pro běžného uživatele je naprosto ideální, svižněji jezdícím řidičům může vadit jeho velká „setrvačnost“, charakterizovaná pomalejším stoupáním do otáček i padáním z nich. Spolehlivost výtečná.

Typické závady

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

  • Závady spojky a dvouhmotových setrvačníků (více jeté diesely)
  • Závady filtru pevných částic (je-li u dieselu instalován)
  • Klepání tyček předního stabilizátoru (při vyšších nájezdech)
  • Závady EGR ventilů (vzácně)
  • Pazvuky v interiéru (u hatchbacku částečně způsobené nižší torzní tuhostí karosérie)

Hodnocení

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Slušná

Komfort

Žádná sláva

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Citroen C4 2006

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

68 %

hodnotil 1 majitel

48 %

hodnocení redakce

35 000 – 160 000 Kč v 36 inzerátech

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

67 %

hodnotili 3 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

opel_astra_2007

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

56 %

hodnotili 2 majitelé

64 %

hodnocení redakce

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

renault_megane_2010

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

80 %

hodnotili 2 majitelé

60 %

hodnocení redakce

89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Honda Civic 1,8i 103KW nové v ČR

2008 108 138

179 000 Kč

Autobazar HLAVATÝ Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

Honda Civic 1,8 iVTEC Sport

2006 131 461

139 000 Kč

Good cars, s.r.o. Františkovy Lázně

? %

zatím nehodnoceno

Honda Civic Type R – č. 11636

2008 170 000

219 800 Kč

AUTO CENTRO RAJHRAD

? %

zatím nehodnoceno

Honda Civic 1,8 první maj.koupeno CZ

2008 207 000

140 000 Kč

Auto Kajlovec Hradec nad Moravicí

? %

zatím nehodnoceno

Honda Civic 1,4 Klimatizace

2005 104 300

84 877 Kč

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Majitelé hodnotí

Celkem 2 recenze

Jookee před 2 roky
1.8 i-VTEC 103 kW Motorizace
2010 Rok výroby
9 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Praktičnost - velký kufr (415 l), rovná plocha po sklopení sedaček
  • Výkon motoru
  • Spotřeba - dlouhodobě mezi 6 a 6,5 l reálné spotřeby (6, 7 počítač).
  • Kvalitní výbava už ve verzi Comfort (neřkuli Sport)
  • Bezproblémový provoz
  • Za 6 let jsem nepochopil funkci "senzoru prostředí"
  • Nadčasový design.
  • Tvrdý podvozek
  • Po 6ti letech vztahu se za ni musím stále otáčet (náročné na čas).
  • Koupě nového auta stejné třídy je problém - cenově a vybavením se nadají srovnat
  • Občas když je deštivo se mlží okno a pomůže jen a jen klima
  • Nejde sklopit sedačka spolujezdce
  • Tenký lak (subjektivně)
  • Hlučnější vevnitř - při jízdě nad 110 km - v porovnání se stejně starým passatem.
  • Zásuvka 12 V až za řadící pákou
  • Pomalejší vyhřívání sedaček - v porovnání s BMW 3 - 2007 - cca 3min do plna.

O voze

Kritizované startovací tlačítko na opačné straně než klíček nevadí, jen síla zvyku – otočit klíček, zapnou pás (naskočí přístroje) a zmáčknout.
Palubovka mi osobně přišla nejpřehlednější ze všech aut co jsem řídil – vše na svém místě a v dosahu + kvalitní materiál všech tlačítek (i v porovnání se škodovkami a vw).
Zásuvka 12 V za řadičkou je špatně a nenahradí to ani další 2 v autě (v opěrce a kufru).
Kritizované dělené zadní sklo mi naprosto vyhovuje – mírným pohybem hlavy se vyhnete oslnění. Velká zadní zrcátka vyvažují toto omezení.
Aerodynamický hluk od zrcátek a také od podběhů.
Kvalitní plasty – po šesti letech nejeví známky opotřebení nebo odření (neplatí pro kufr).

Shrnuto – momentálně si vybírám nové auto (ideálně kombi – rodinka), ale ve stejné třídě (Focus, Mazda 3, Leon, Octávka, Astra, Pulsar, Auris) si vždy po přesednutí potvrdím pocit, že bych šel o třídu níž (výjimka je pouze u CIVIC 9g a Golf – ale za cenu Golfa v trochu lepší výbavě a bez vyhřívaných sedaček mám nové Mondeo včetně nejen vyhřívaných sedaček, ale i předního skla – o Octávii ani nemluvně, kde mi Simply Clever nabídnou za 500 tisíc stěží 4 kola a volant).

Perfektní auto – naprostá spokojenost.
Mimochodem – z rodiny ke mně připutoval Civic 7g coby druhé auto do rodiny (zadarmo – díky mami) nyní stáří 15 let – perfektní stav, bezporuchovost, stále krásné auto, což mě utvrzuje, že Honda znamená Auto 🙂

Závady

Nutná výměna kotoučů zadních brzd po cca 70 tis.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 90 000 km | Servisní náklady ročně: 3 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce -

janek před 3 roky
1.8 VTEC 103 kW Motorizace
2010 Rok výroby
84 356 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Motor
  • Převodovka
  • Spotřeba
  • Prostor
  • Tvrdý podvozek
  • Horší rozhled z vozidla (hlavně dozadu)
  • Hluk od podběhů

Závady

Ne

Další parametry

Stav tachometru nyní: 90 142 km | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?