Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

Zobrazit nabídky
??????????????

Podrobný profil ojetiny

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

  • 7letá záruka na pohon (za předpokladu dodržení garančních prohlídek)
  • Jeden z nejprostornějších vozů své třídy
  • Proti kombíku Hyundai i30cw větší zavazadelník (u kombi SW)
  • Nekrade se, ani nevykrádá
  • Diesely 1.6 CRDi se obešly bez problematického dvouhmotového setrvačníku a do roku 2010 i bez filtru DPF
  • Rozměrná pohodlná sedadla
  • Výhodné ceny ojetin
  • Dobré jízdní vlastnosti díky víceprvkové zadní nápravě
  • Protikorozní ochrana je slabší, již v záruce se houfně řešily případy rezivění karosérie
  • Prakticky u všech motorizací byly zaznamenány stížnosti na nízkou životnost spojky, u velkého 2.0 CRDi navíc hrozí i nutnost výměny drahého dvouhmotového setrvačníku
  • Kvalita jednotlivých vozů byla zejména u předfaceliftových verzí značně nevyrovnaná
  • Ceny některých náhradních dílů dosahují téměř úrovně prémiových značek, obecně patří k těm vyšším
  • U 1.4 CVVT byly vzácně pozorovány případy přeskočených rozvodových řetězů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Hyundai i30 a Kia Ceed mají coby technická dvojčata mnoho společných vlastností v čele s použitou technikou a od ní se odvíjející spolehlivostí. Po mechanické stránce je „grunt“ auta solidní. Například víceprvkovou zadní nápravu ještě dodnes nemají mnohé vozy této třídy a odolnost podvozku proti opotřebení také patří k lepšímu průměru. Po úvodních problémech s volnějšími spojovacími tyčemi řízení a vůlemi v uložení tlumičů (což se řešilo servisními akcemi) zůstaly už jen klepající tyčky stabilizátorů.

Obrovskou pozornost na sebe strhla tehdy nevídaná sedmiletá záruka na nejdůležitější mechanické celky, její platnost je však omezena hranicí 150 000 km (které již zejména služební vozy mohou mít dávno za sebou) a samozřejmě bezchybnou servisní „kázní“. Což může být díky lehce přehnaným cenám běžných garančních prohlídek kamenem úrazu zase u vozů po příliš šetrných majitelích.

Platnosti záruky proto rozhodně věnujte pozornost, neboť stejně jako sesterský Hyundai i30 i první Cee’d bojoval s mnoha „dětskými nemocemi“. Jejich pozáruční léčení nemusí být ani levné, ani jednoduché.  To se týká jak koroze karosérie, tak pazvuků v interiéru nebo různých elektrických „šotků“, jejichž rozsah může být velmi široký.

Zatímco u Hyundai i30 označujeme stejné benzínové motory za vyloženě bezproblémové, v případě Ceedu s motorem 1.4 CVVT (zejména původní verze s 80 kW, ale ne zcela výhradně jen u ní) se objevilo několik případů přeskočeného rozvodového řetězu.  Původcem problému není řetěz, ale jeho napínák a servisy tyto vzácné události řeší na náklady výrobce. Netřeba však panikařit, na rozdíl od motorů TSI koncernu VW jsou tyto závady opravdu sporadické.

Řetězové rozvody u dieselů 1.6 CRDi jsou pak skutečně bezproblémové. Navíc u nich potěší absence dvouhmotového setrvačníku a také fakt, že do roku 2010 nepotřebovaly filtr DPF, který má v originále tradičně asijsky přemrštěnou cenu. U vzácně se vyskytujících 2.0 CRDi jsou průběžné servisní náklady mnohem vyšší, je zde rozvodový řemen (stejně jako u benzínového 2.0 CVVT) i dvouhmotový setrvačník, výrazně těžší dvoulitrový diesel se v budoucnu podepíše i na zrychleném opotřebení přední nápravy.

Slabým článkem Cee’du je poddimenzovaná spojka, která se zápachem spáleniny ohlašuje dostatečně dlouho před tím, než skutečně vypoví službu. Alternativní automatická převodovka dodávaná k některým motorům je pouze čtyřstupňová, ale za předpokladu pravidelné výměny olejové náplně bezproblémová. Kia Cee’d má proti i30 méně pohodlné, tužší (řekněme sportovnější) naladění odpružení, na druhou stranu se jej netýkaly problémy se závislostí kvality tlumení na vnější teplotě (známé z některých i30) a volných, klepajících převodek řízení se zde také neměnilo tolik co u sourozence z Nošovic.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kia cee’d je automobil nižší střední třídy vyráběný jihokorejskou automobilkou Kia Motors. Začal se vyrábět v roce 2006 ve slovenské Žilině. Cee’d je nabízen ve třech karosářských variantách – 5-dveřový hatchback, 5-dveřový kombi označovaný jako Sporty Wagon (zkráceně SW) a 3-dveřový hatchback pod názvem pro_cee’d. V roce 2009 se začala prodávat modernizovaná verze cee’du, původní je ovšem stále v nabídce.

Motory

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.6 CVVT 93 kW
Mírně výkonnější benzínová šestnáctistovka „vychytanějších“ faceliftových modelů (od r. 2009) je již spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, která snižuje hlučnost i spotřebu při jízdě vyššími rychlostmi. Motor je citelně pružnější než menší 1.4 CVVT, navíc zatím velmi spolehlivý.

Typické závady

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

  • Vůle ve spojovacích tyčkách předního stabilizátoru, tyčích řízení i silentblocích (při vyšších nájezdech)
  • Opotřebené spojkové obložení
  • Sporadicky závady elektroinstalace (široký rozsah možných závad – centrální zamykání, imobilizér, stěrače, osvětlení, audiosystémy, airbagy, stahování oken, planá chybová hlášení)
  • Pazvuky v interiéru
  • Malá odolnost potahů sedadel a čalounění zavazadelníku
  • Koroze (nejčastěji boční a páté dveře, rámy dveří)
  • Závady klimatizace
  • Závady podtlakové regulace turbodmychadla (1.6 CRDi)
  • Hlučnost turbodmychadel (1.6 CRDi)
  • Opotřebené zadní tlumiče (kombi SW)
  • Nedostatečná účinnost parkovací brzdy – natažené lanovody
  • Hlučnost dvouhmotového setrvačníku (2.0 CRDi)
  • Přeskočený rozvodový řetěz (vzácně, převážně 1.4 CVVT)
  • Rychlé blednutí a „stírání“ některých základních uni barev (zejména první ročníky, netýká se metalíz)

Hodnocení

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Citroen C4 2006

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

68 %

hodnotil 1 majitel

48 %

hodnocení redakce

35 000 – 160 000 Kč v 36 inzerátech

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Mazda-3_5door_2004

Mazda 3 I. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 285 000 Kč v 10 inzerátech

opel_astra_2007

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

56 %

hodnotili 2 majitelé

64 %

hodnocení redakce

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

peugeot_307_2005

Peugeot 307 (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

88 %

hodnotili 2 majitelé

49 000 – 125 000 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Skoda-Octavia_2009

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

72 %

hodnotilo 17 majitelů

72 %

hodnocení redakce

5 400 – 485 999 Kč v 626 inzerátech

Toyota-Auris_2007_1600x1200_wallpaper_03

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

106 000 – 259 999 Kč v 19 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kia Ceed 1.6 CRDi

2008 280 788

74 000 Kč

Štěpánek Auto Praha - Stodůly

? %

zatím nehodnoceno

Kia Ceed 1,4 CVVT, servisní kniha

2011 115 900

169 877 Kč

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

Kia Ceed 1,4i Coupe 80 KW

2008 103 258

99 900 Kč

Autobazar HLAVATÝ Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

Kia Ceed 1,6 CRDi SW

2012 136 396

163 350 Kč

CREDIUM Praha 1

? %

zatím nehodnoceno

Kia Ceed 1,6 CRDi *KLIMA*SERVIS*

2010 181 900

144 000 Kč

PROFIAUTO – MZU Uničov

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

92 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

David Rezek před 4 roky
1.4 80 kW Motorizace
2008 Rok výroby
101 000 km najeto při koupi

92 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Prostor
  • Stav
  • Servisní historie
  • Text inzerátu ne zcela odpovídal skutečnosti

O voze

Splňuje co jsem od vozu chtěl.

Závady

Nevím o nich.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 101 500 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?