Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

89 900 – 437 500 Kč v 9 inzerátech

Zobrazit nabídky
Mazda-2_2011

Podrobný profil ojetiny

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Klady a zápory

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

  • Velká spolehlivost (s japonskými benzínovými motory takřka absolutní)
  • Na vůz městského charakteru vynikající jízdní vlastnosti
  • Tuhá a lehká karosérie
  • Nulová rizikovost (bezproblémová klientela, žádné podvody se servisní historií)
  • Proti minulosti již dobrá protikorozní ochrana
  • Málo ojetin k prodeji, díky dobré pověsti patří i k těm dražším
  • Vyšší ceny některých originálních náhradních dílů
  • Diesel 1.6 MZ-CD 70 kW (od 2010) má již vždy filtr DPF a proto se nehodí pro krátké městské jízdy (pro ně se Mazda 2 kupuje nejčastěji)
  • U motorů 1.6 MZ-CD v 16V verzi (66 kW) občas dochází k závadám turbodmychadel a hromadění karbonu v motoru (charakteristický problém dieselu „1.6 HDi“ francouzského koncernu PSA)
  • Vozy do modernizace (2010) mají interiér z méně příjemných materiálů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Mazda 2 i ve své druhé generaci sdílí platformu Fordu Fiesta, tentokrát modelu vyráběného od roku 2008. V kombinaci s velmi nízkou hmotností vozu (mezigeneračně Mazda 2 velice „zhubla“) jsou výsledkem vynikající jízdní vlastnosti, díky odlišnému naladění odpružení možná i lepší než u zmíněné Fiesty, která často bývá pokládána za etalon jízdně záživného malého auta.

Společně s Fiestou využívá Mazda 2 také malé diesely od francouzského koncernu PSA, zde nesou název MZ-CD. I když zvláště menší z nich (1.4 MZ-CD) platí za velice povedený, úsporný a odolný agregát, který se zde obešel bez filtru DPF, u auta městského charakteru není důvod si pomalu zahřívající a zbytečně složitý motor, vyžadující po čase i výměnu řemenových rozvodů pořizovat.

Stejně to platí i o větším a těžším 1.6 MZ-CD, který ve své starší verzi (16v, 66 kW) trpí charakteristickou bolestí šestnáctistovek PSA – častějšími závadami turbodmychadel a hromaděním karbonu v nevhodně tvarované olejové vaně. V novější 8v verzi (70 kW) pak už standardně přináší filtr DPF, čímž se stává pro ryze městské z dlouhodobého hlediska vyloženě nevhodný. A k delším cestám se nehodí zase samo auto – pro ně si nikdo takto malý vůz obvykle nepořizuje.

Oba diesely s sebou nesou i z Fiesty známou pětistupňovou manuální skříň IB5, která trpí zvýšenou hlučností (chrastěním) na volnoběh a občas se řeší i problémy s předčasně opotřebenou synchronizací. Benzínové motory a s nimi spojené převodovky už pocházejí skutečně od Mazdy – a na spolehlivosti je to znát. Fungují excelentně, zde ve 2. generaci „dvojky“ se neřeší žádné problémy.

Málo rozšířená patnáctistovka se od 1.3 MZR liší pouze výraznější výkonovou špičkou a mírně kratším stálým převodem. Točí o něco vyšší otáčky při shodných rychlostech, takže za pocit lepší dynamiky platíte zvýšenou spotřebou i hlučností.

Mazda 2 patří k velmi spolehlivým vozům, pokud už se problémy objeví, většinou pramení z „nejaponského“ podvozku. Po letech odcházejí většinou tyčky předního stabilizátoru (lze je pořídit již od cca 1200 Kč/kus), občas se objeví vůle v čepech řízení nebo uložení zadních tlumičů. Spíše kosmetickou záležitostí jsou od kun roztrhané tlumící výplně kapoty.

Je potřeba zdůraznit, že některé originální díly na japonské vozy jsou nečekaně drahé. Nárazník za 10 tisíc korun je jen jedním z mnoha případů. Velice slušná se zatím jeví i protikorozní ochrana, dříve velká bolest vozů této značky.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.3 MZR

S objemem 1348 cm3 se stále vleze do nižší sazby povinného ručení, mimo to jde o úsporný a velice spolehlivý motor. Někdy bývá označován jako 1.4 MZR. Volba mezi slabší a výkonnější verzí není podstatná, charakteristika obou je velmi podobná.

Typické závady

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

  • • Vůle v uložení zadních tlumičů
  • • Vůle v tyčkách stabilizátoru
  • • Vůle v čepech řízení (více jeté kusy)
  • • Závady centrálního zamykání (sporadicky)
  • • Závady turbodmychadel u 1.6 MZ-CD 66 kW
  • • Problémy s regenerací DPF u 1.6 MZ-CD 70 kW při častějších městských jízdách
  • • Hlučnost převodovky u dieselů (přirozená vlastnost skříně IB5 známé též z Fordů, projevuje se zejména na volnoběh)

Hodnocení

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Ford Fiesta 2008

Ford Fiesta VI. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

70 000 – 309 900 Kč v 23 inzerátech

renault_clio_2009

Renault Clio III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 000 – 188 000 Kč v 44 inzerátech

Suzuki Swift 2010

Suzuki Swift V. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

148 500 – 349 000 Kč v 6 inzerátech

skoda_fabia_2010

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

72 %

hodnotil 1 majitel

75 %

hodnocení redakce

25 000 – 388 999 Kč v 315 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Mazda 2 1,3 SERVISKA,DOBRÉ KM

2009 113 976

148 900 Kč

KŠV GROUP s.r.o. Chomutov - Otvice

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 2 1,4CD klima, serviska

2008 125 300

116 000 Kč

Wágnerová s.r.o. Tábor

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 2 1.4. MCD SERVIS.HIS.+KLIMA

2008 150 515

95 000 Kč

Partner Exclusive Cars Kosmonosy u Mladé Boleslavi

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 2 1,3i klima,2maj ČR Serv.kniha

2009 78 000

118 200 Kč

AUTO DUFEK Měchenice u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 2 1.4i 16V ESP – 63KW

2008 105 000

99 800 Kč

AUTO CENTRO RAJHRAD

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?