Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Skvělá koupě

65 %

189 000 – 199 000 Kč ve 3 inzerátech

Zobrazit nabídky
Mazda-3_2012

Podrobný profil ojetiny

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Klady a zápory

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

  • Vynikající jízdní vlastnosti
  • Harmonický komfort odpružení (mimo MPS a 2.2 MZR-CD)
  • Lepší protikorozní ochrana než u první generace
  • Zátah turbodieselu 2.2 MZR-CD/136 kW
  • S atmosférickými benzínovými motory velká spolehlivost
  • Vynikající řazení, přesné a lehké
  • U motorů 2.2 MZR-CD občas došlo k protažení rozvodového řetězu, symptomem zvýšené vibrace agregátu, chrastění na volnoběh
  • Bluetooth ovládaný pouze hlasovými povely v angličtině
  • Řídící jednotka dieselů 2.2 MZR-CD může omezit regenerace filtru DPF- pokud nemá informaci o proběhlé výměně oleje
  • Drahé náhradní díly na verzi MPS
  • U 1.6 MZ-CD/80 kW byl použit ještě aditivní systém DPF, s kterým se pojí dodatečné náklady na aditivum i nižší životnost filtru
  • Krátké zadní dveře znesnadňují nástup na zadní místa

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Mazda 3 druhé generace (někdy též BL) už svým povědomým tvarem naznačuje, že jej jen velkou modernizací předchozího modelu BK, vyráběného v letech 2003 až 2009. Její karosérie je však lehčí, pevnější a především má lepší protikorozní ochranu, což byla velká slabina předchůdce.

Podvozek stále vychází z Fordu Focus 2. generace, zejména s lehčími benzínovými motory však Mazda jezdí možná ještě lépe než on. Odpružení takřka sportovních vlastností tu přitom rozhodně není nekomfortní. Mimo silné ultimativní verze MPS a verze s přetíženou přídí (2.2 MZR-CD) je odpružení velmi příjemné i na méně kvalitních silnicích. Odolnost podvozku je velmi solidní.

Zmíněný velký diesel je u tohoto vozu vzácný a ani není důvod jej speciálně vyhledávat. Zejména ve výkonnější verzi se 136 kW sice ve středním pásmu táhne doslova brutální silou, ale o zbytečně velké hmotnosti už byla řeč a navíc trpí i vytahováním rozvodových řetězů. To se projevuje hlavně zachrastěním při odstavení plynu, v pokročilém stádiu pak i nestandardním chováním motoru. Fatální škoda tu sice nehrozí, oprava však může přijít až na 15 tisíc korun.

U těchto velkých silných motorů také dříve odchází dvouhmotové setrvačníky. 2.2 MZR-CD je také specifický v tom, že u něj potřebuje řídící jednotka vědět o vyměněném motorovém oleji. Jinak časem omezí, v extrémním případě až úplně zakáže regenerace DPF v domnění, že je přesluhující olej už vysoce kontaminován nespáleným palivem. Z toho vyplývá, že každou výměnu oleje je třeba diagnostikou řídící jednotce „oznámit“, jinak za čas nastanou problémy.

Mnohem rozšířenější verzí je ovšem diesel 1.6 MZ-CD, ve skutečnosti známý francouzský 1.6 HDi. Stejně jako v jiných dobových vozech i v zde se vyskytoval ve dvojím provedení: starší 16ventilové (80 kW) lépe táhne z nízkých otáček, ale je náchylnější k závadám turbodmychadel a přináší aditivní filtr DPF s omezenou životností (cca 150 000 km). Novější 8ventilové (85 kW) se z nízkých otáček rozjíždí dost neochotně, je s ním však méně problémů.

Vůbec nejméně je jich ale s atmosférickými benzínovými motory 1.6 MZR a 2.0 MZR/DISI, které mají skutečně bezúdržbové rozvodové řetězy a po letech si řeknou nanejvýš o nějaký snímač nebo novou škrtící klapku, ale skutečně jen v minimu případů.

Jednou z nejméně příjemných „nemotorových“ závad je prasknutí mechanismu aretace předních sedadel, což zejména na straně řidiče může být za jízdy až nebezpečné. Značkové servisy však o problému obvykle vědí a umí kritický mechanismus na přání majitele zkontrolovat, případně opravit.

Uživatelská kritika jde spíše na vrub drobnému povrzávání v interiéru a mezigeneračně snížené praktičnosti: Místa v podélném směru je vzadu méně než u předchůdce, volant má omezený rozsah výškového seřízení a nastupování kratičkými zadními dveřmi také nedělá z kompaktní Mazdy právě ideál rodinného vozu.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Mazda3 patří mezi nejspolehlivější osobní automobily. V žebříčku spolehlivosti sestavovaného organizací TÜV byl vůz Mazda3 vyhodnocen jako nejspolehlivější mezi automobily stáří 1-3 roky, a to s 1,2 % vážných závad[4]. V žebříčku organizace ADAC pak v roce 2007 obsadil 4. místo (ze 16 porovnávaných) mezi vozy nižší střední třídy[5]. Podle zjištění společnosti DEKRA bylo při technických kontrolách vozů Mazda3 do 50 tisíc najetých kilometrů 94 % vozidel bez závad (3. místo ve třídě kompaktních vozů), u vozů s 50 až 100 tisíci kilometry pak 84,5 % bez závad (2. místo).

Motory

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 MZR/ MZR-DISI/ DISI i-Stop

Klasický atmosférický dvoulitr je vynikající, leč málo rozšířený motor. Existoval ve dvou verzích – jednodušší nepřímovstřikové (110 kW, pouze pro kombinaci s automatem Activematic) nebo přímovstřikové DISI/ i –Stop (111 kW, pro manuál). Obě jsou velice dobré, problémy s nimi nejsou. S manuální převodovkou lze udržet spotřebu jen mírně nad sedmilitrovou hranicí. Pouze systém Start-stop (i-Stop), který zde má dvě baterie, je dobré před městskými jízdami vypnout. Mnoho paliva neuspoří a jen zbytečně ničí motor.

Typické závady

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely)
  • Natažení rozvodového řetězu (2.2 MZR-CD)
  • Závady systému DPF u dieselů
  • Závady turbodmychadel (1.6 MZ-CD/80 kW, vzácněji MPS)
  • Opotřebené spojky (MPS)
  • Vůle v silentblocích náprav (více jeté kusy)
  • Prasklý aretační mechanismus předních sedadel
  • Pazvuky z přístrojové desky (ne v takové míře jako u předchůdce)
  • Závady škrtících klapek (benzínové verze, vzácně)
  • Spotřeba oleje, nadměrná kouřivost u MPS (závada na odvětrávání klikové skříně)

Hodnocení

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

65 %

Konkurenční modely

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Citroen C4 2010

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

135 000 – 471 779 Kč v 30 inzerátech

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

opel_astra_2012

Opel Astra IV. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

99 999 – 699 000 Kč v 92 inzerátech

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

92 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2010

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

80 %

hodnotili 2 majitelé

60 %

hodnocení redakce

89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Toyota Auris 2012

Toyota Auris II. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

259 999 – 529 000 Kč v 13 inzerátech

Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Mazda 3 1.6 DOHC 16 V +KLIMA+1 MAJITEL

2009 129 509

109 000 Kč

NetHaus Strážnice

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 3 1.6i HIGH LINE DIGI KLIMA

2010 112 622

219 000 Kč

Auto RE Bylany

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 3 2.0 DISI/111kW * 1.MAJ, ČR *

2010 62 000

229 000 Kč

AUTO Menšík Přerov

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 3 II 1.6i /aut.klima/senzory/alu

2011 84 003

209 000 Kč

Autobazar MasCars.cz Cheb - Dolní Dvory

? %

zatím nehodnoceno

Mazda 3 1,6 i,CZ,1MAJ,AC,SERVISKA

2010 113 241

169 999 Kč

AUTOBOND GROUP Praha Praha 4 - Spořilov

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

100 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Moris Rémam před 6 měsíci
2.0 MZR DISI 111 kW Motorizace
2010 Rok výroby
110 000 km najeto při koupi

100 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Silný motor, výborná 6ti stp. převodovka, dlouhé převodové stupně, přesné řízení, tuhá karoserie, na benzín velice lehký chod ve vysokých rychlostech
  • O něco málo místa v zadu

O voze

Zkoušel jsem i benzín 1,6 a naprosto jiné auto.

Závady

Auto bylo v pořádku, resp. odpovídal stav najetých kilometrů

Další parametry

Stav tachometru nyní: 113 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Autobazar JAHODA

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?