Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

180 900 – 1 623 521 Kč v 24 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

  • Komfort odpružení (mimo verze s AMG paketem)
  • Vynikající jízdní vlastnosti a obratnost
  • Velmi pružné diesely (od 220 CDI výše)
  • Kvalitní zpracování
  • Již bez problémů s korozí
  • Šestiletý servis zdarma (u vozů prodaných v ČR)
  • Ceny servisních prací reflektují prémiovou značku
  • Mnoho ojetin z individuálního dovozu ze zahraničí má za sebou kariéru hodně vytěžovaného služebního vozu
  • Na poměry střední třídy je prostornost třídy C stále podprůměrná
  • Verze 220 CDI a ještě častěji 250 CDI trpí na závady piezovstřikovačů
  • Specifická frekvence zvuku dieselového čtyřválce budí dojem větší hlučnosti (naměřené hodnoty ji přitom nepotvrzují)
  • U čtyřválcových dieselů z prvních dvou let výroby se častěji objevují závady filtru DPF
  • Benzínové šestiválce C230 až C350 trpí předčasným opotřebením řetězových rozvodů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Je zajímavé, že ačkoliv jízdní vlastnosti „céčka“ generace W204 dosahují prakticky úrovně ekvivalentního BMW řady 3 při mnohem větším komfortu odpružení, nebývá tento vůz často označován za etalon jízdních kvalit. Klasická koncepce pohonu s podélně uloženým motorem a pohonem zadních (u verzí 4Matic všech) kol zajišťuje spolu s excelentně naladěným odpružením (neplatí pro vozy s tvrdým sportovním podvozkem paketu AMG) perfektní kombinaci komfortu a jízdní agility, navíc při velmi slušné odolnosti komponentů zavěšení kol.

Proti předchozí, uvnitř velmi stísněné a hojně rezavějící generaci W203 je novější W204 mnohem kvalitnějším a prostornějším autem, byť klasickým zástupcům střední třídy typu Passat či Mondeo stále nemůže místem na zadních sedadlech konkurovat.

Mezi ojetinami drtivě dominují čtyřválcové diesely o objemu 2,2 litru. Jejich jednotlivé výkonové verze nesou označení C180 CDI, 200 CDI, 220 CDI a 250 CDI. Poslední dvě nabízí díky dvoustupňovému přeplňování impozantní zátah, ale také velké riziko problémů: právě u verzí 220 CDI a 250 CDI byly nasazeny svého času revoluční „bezpřepadové“ vstřikovače Delphi Piezotec. Rekordní počet jejich výpadků doslova zahltil servisy a donutil výrobce k nákladným „neveřejným“ svolávacím akcím, při nichž jsou motory osazovány starší, ale spolehlivější verzí vstřikování s elektromagnetickými vstřikovači standardní konstrukce.

Doporučujeme preferovat vozy prodané jako nové u nás, neboť byly spojeny s šestiletým servisem „zdarma“ a navzdory horší kvalitě tuzemských silnic bývají paradoxně v lepším technickém stavu než kusy přivezené ze zahraničí.

S přeplňovanými benzínovými čtyřválci je problémů minimum, zato u větších atmosférických šestiválců se po letech může objevit natažený rozvodový řetěz (symptomem ke kovový škrábavý zvuk zejména při volnoběhu), který po čase dokáže i přeskočit a zničit motor.

Manuální převodovky nejsou v případě mercedesů až tak oblíbené, ale spojka i dvouhmotový setrvačník jsou u nich dimenzovány i pro náročný život služebních vozů. Spíše pozor na verze s automatem 7G-Tronic (u šestiválců k mání od počátku výroby, po modernizaci i u některých čtyřválců), které není tak spolehlivý jako starší automatická pětistupňová skříň, dodávaná dříve alternativně ke čtyřválcům s pohonem zadních nebo všech kol.

Naftové šestiválce (300 CDI až 350 CDI) jsou vcelku bezproblémové, ale nepříliš úsporné, drahé a pro třídu C zbytečně těžké.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

C250/150 kW

Nejvýkonnější benzínový čtyřválec nabízený od roku 2009 klame názvem. Místo očekávaného atmosférického „dvaapůllitru“ jde o nejvýkonnější verzi přeplňované osmnáctistovky. Ta od zmíněného data nahradila dřívější mechanické kompresory jednodušším turbodmychadlem a přibylo přímé vstřikování benzínu. Motor je lehký, zatím velmi spolehlivý, úžasně pružný a spotřebu dokáže udržet i kolem osmilitrové hranice.

Typické závady

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

  • Závady piezovstřikovačů u C220 CDI a C250 CDI
  • Závady automatických převodovek (více jeté kusy se skříní 7G-Tronic)
  • Natažené, velmi vzácně až přeskočené rozvodové řetězy (benzínové šestiválce C230, 280, 300 a 350)
  • Opotřebené silentbloky předních ramen
  • Průnik vlhkosti do světlometů
  • Závady palubního systému Comand

Hodnocení

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Audi A4 2012

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

76 %

hodnocení redakce

169 900 – 949 001 Kč v 42 inzerátech

BMW 3 2009

BMW řada 3 V. generace (E90) (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

54 %

hodnotili 2 majitelé

139 000 – 829 998 Kč v 84 inzerátech

Volvo S60 2010

Volvo S60 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

419 000 – 550 000 Kč ve 4 inzerátech

Recenze majitelů

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Denni před 3 roky
C 220 CDI 125 kW Motorizace
2007 Rok výroby
105 000 km najeto při koupi

76 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Mercedes-benz
  • spotřeba
  • motor
  • vzhled
  • výbava
  • náklady ne údržbu
  • prostor na zadních sedačkách

Závady

ne

Další parametry

Stav tachometru nyní: 106 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?