Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

Zobrazit nabídky
opel_astra_2007

Podrobný profil ojetiny

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Klady a zápory

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

  • Vynikající prostornost verzí s delším rozvorem (4 dv. sedan a kombi Caravan)
  • Široká paleta karosérií, motorů i výbav
  • Dodnes vzhledově atraktivní třídveřová verze GTC
  • Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný komfort
  • Kvalitnější než předchozí dvě generace
  • K dispozici i s elektronicky řízenými tlumiči (podvozek IDS Plus)
  • Šestnáctiventilové verze dieselu 1.9 CDTi občas trpí na zadření klapek v sacím potrubí, pak nastává nutnost měnit celé sání.
  • Motor 1.3 CDTi pracuje v těžkém voze často na limitu, více jeté kusy ztrácí kompresi a berou olej.
  • Filtr pevných částic u dieselů 1.7 CDTi a 1.9 CDTi (v závislosti na konkrétním trhu byl u některých verzí buď na přání, nebo standardní) se z principu špatně regeneruje, neboť je umístěn daleko za motorem a spaliny cestou k němu chladnou – regenerace se neúměrně prodlužuje, často se ani nezdaří
  • Interiér Astry H je náchylnější k předčasnému opotřebení (plasty se snadno poškrábou, slézá povrchová úprava některých dílů)

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Astře byla často vytýkána jednoduchá vlečená zadní náprava, která nedosahuje přesnosti vedení kol víceprvkovými závěsy.  Po letech je právě toto naopak devizou- zadní náprava je velmi odolná a servisně nenáročná.  Naopak u přední nápravy lze narazit na vůle ve spojovacích tyčích řízení a táhlech stabilizátorů. Ačkoliv už základní ladění bylo zdařilé jak z hlediska jízdních vlastností, tak komfortu, Opel na svou dobu netradičně v nižší střední třídě nabízel možnost vybavit Astru elektronicky řízenými tlumiči. Ojetin s nimi je sice velmi málo, ale není důvod se jich bát-  spolehlivost systému je dobrá.  Stroze řešený hranatý interiér neomráčí kvalitou, ale ctí jednoduchost, přehlednost a praktičnost. Příjemným překvapením je prostornost málo prodávaného čtyřdveřového sedanu a naopak velmi hojně se vyskytující verze kombi. Obě verze jsou postaveny na podvozku s prodlouženým rozvorem (proti hatchbacku je delší o 9 cm), což se projevuje vysoce nadprůměrným místem pro nohy zadních cestujících. Paleta pohonných jednotek byla široká, trhu ojetin však dominují menší atmosférické benzínové verze 1.4 a 1.6 16V, jimž v poměrně těžké a mechanicky robustní Astře chybí pružnost. U benzínových motorů obecně jsou nejčastějším zdrojem závad EGR ventily (to u všech dieselů také), v malém měřítku lambda sondy, vadné zapalovací cívky nebo termostaty.  Z dieselů je nejrozšířenější commonrailová 1.7 CDTi původem od Isuzu. Je to odolný motor, kulturou chodu a mírně „uskákaným“ průběhem točivého momentu však zaostává za větším 1.9 CDTi, který pochází od Fiatu.  Nájezdy těchto verzí bývají obecně vyšší,  proto se po letech častěji u ojetin vyskytují vadné váhy vzduchu , opotřebené vstřikovače i dvouhmotový setrvačník (mimo verzi 59 kW), nebo zatuhlé ovládání turbodmychadel. 1,9 CDTI ve verzi se 16 ventily (u 110 kW vždy, u 88 kW jen v některých sériích) seznam závad rozšiřuje o zatuhlé ovládání swirl klapek, které jsou součástí celého sacího modulu, který se často musí měnit celý.  Malé diesely 1,3 CDTI (taktéž pochází od Fiatu, u Astry se ale nevyskytují moc často) vykazují při velkých kilometrických probězích pokročilé mechanické opotřebení, objevují se kusy se sníženou kompresí a vysokou spotřebou oleje.  Vyhněte se verzím s robotizovanou převodovkou Easytronic (mohla se vyskytovat u motorů 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V a 1.3 CDTi): řadí nekomfortně, s dlouhými prodlevami a není ani dlouhodobě spolehlivá.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Generace H se představila ve Frankfurtu v roce 2003. Tvary vozu jsou velmi sportovní. Karosářské verze opět zůstaly, jen kupé a kabriolet se podle poslední módy v automobilismu změnily v jeden automobil typu kupé-kabriolet s ocelovou 3dílnou skládací střechou a 3dv. hatchback dostal označení Astra GTC (Gran Tourismo Compact). Od roku 2010 se vyrábí pouze 5dv. hatchback, 5dv. kombi a 4dv. sedan pod názvem Astra Classic III kvůli odlišení od nové generace představené v roce 2010.

Motory

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.8 16V/92 nebo 103 kW
Na rozdíl od dieselů lehčí, tišší a konstrukčně jednodušší, na rozdíl od menších benzínových agregátů 1.4 a 1.6 16V už nepůsobí ospale a opravdu jede. Spolehlivost při dodržení nařízených intervalů výměny oleje i rozvodů nadprůměrná, spotřeba kolem 7 litrů

Typické závady

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

  • Prasklá tlačítka centrálního zamykání na klíčku
  • Zadřené klapky v zakarbonovaném sacím potrubí (1.9 CDTI 110 kW)
  • Vůle v kloubech poloos (zejména vozy do r.v. 2006)
  • Koroze výfuku
  • Poruchy klimatizace
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely)
  • Poruchy alternátorů (diesely 1.9 CDTi)
  • Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace (diesely)
  • Závady EGR ventilů
  • Úniky oleje těsněním olejového čerpadla (1.7 CDTi)
  • Předčasné opotřebení spojky (2.0 Turbo OPC)

Hodnocení

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Citroen C4 2006

Citroën C4 I. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

68 %

hodnotil 1 majitel

48 %

hodnocení redakce

35 000 – 160 000 Kč v 36 inzerátech

Mazda-3_2012

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

65 %

hodnocení redakce

189 000 – 199 000 Kč ve 3 inzerátech

nissan_tiida_2010

Nissan Tiida I. generace (2007 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

125 000 – 135 000 Kč ve 2 inzerátech

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

92 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Opel Astra 1,7 CDTi KLIMATIZACE

2005 224 692

79 900 Kč

AUTO ČECHÁK s.r.o. Olomouc

? %

zatím nehodnoceno

Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTi 81kW

2013 111 300

188 800 Kč

Martin Truxa Autobazar Litovel

? %

zatím nehodnoceno

Opel Astra 1,4 16V H SUPER STAV

2008 55 000

129 000 Kč

AUTOCENTRUM NOVÁK ŠVEC s.r.o. Dobříš

? %

zatím nehodnoceno

Opel Astra 1,7 CDTi, digiklima

2008 127 300

119 877 Kč

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

Opel Astra 1,7 CDTi 92kW serviska

2011 100 059

169 000 Kč

Good cars, s.r.o. Františkovy Lázně

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Majitelé hodnotí

Celkem 2 recenze

Georg před 2 roky
1.6 Twinport 77 kW Motorizace
2006 Rok výroby
150 000 km najeto při koupi

44 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • dostatečný zavazadlový prostor
  • nejede

Závady

vadná lamda sonda
vadný katalysátor

Další parametry

Stav tachometru nyní: 165 000 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 15 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Chester před 3 roky
1.7 CDTI 74 kW Motorizace
2006 Rok výroby
168 000 km najeto při koupi

68 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • spotreba dlouhodobe kolem 5l nafty
  • odolný motor ISUZU, v mém případě ještě bez filtru pevných částic, odolnost a naladění podvozku
  • prostornost na zadních sedadlech a kufr verze kombi
  • motor je hrubý, nekultivovaný, v nízkých otáčkách hlavně kolem 2tisíc se po přidání plynu projevují různé dunění a vibrace
  • problémy s elektronikou - čidla, ovládání rádia, kabeláž mezi plynovým pedálem a pojistnou skříní atd.

O voze

Celkově bych Astru 1.7 dcti hodnotil jako povedené auto s odolným i když dost hrubým motorem, vhodné na dlouhé cesty. Chvíli trvalo než jsem si zvyknul na specifické řazení a hlavně kdy řadit jakou rychlost, ale pak se dá průměrná spotřeba dlouhodobě držet kolem 5l.
Pokud se Vám podaří vybrat auto s funkční elektronikou a s pravidelným servisem, může to být opravdu dobrá koupě.

Závady

Před koupí kromě běžného servisu měněn pouze vadný alternátor a prasklý chladič.
Za 2 roky provozu závada čidla na klikové hřídeli (nutný odtah vozu), dále závada škrtící klapky, prasklý chladič klimy, problémy s kabely mezi plyn.pedálem a pojistnou skříní – kvůli diagnostice v servise měněn i celý plynový pedál, což se ukázalo jako nesmysl

Další parametry

Stav tachometru nyní: 202 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?