Podrobný profil ojetiny
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
Klady a zápory
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
- Velmi slušná spolehlivost
- Robustní konstrukce
- Odolné diesely
- Nadčasový design
- Jízdní vlastnosti (zejména s podvozkem FlexRide)
- Široká škála motorů, tři verze karosérie
- Odhlučnění (benzínové verze)
- Mnoho ojetiny se zajímavými prvky výbavy (adaptivní bixenony AFL, aktivní tlumiče FlexRide atd.)
- Benzínový motor 2.0 Turbo má vysokou spotřebu a trpí na častější závady turbodmychadel
- Díky těžkému zpřevodování bývají diesely 2.0 CDTi často podtáčeny a předčasně tak odchází dvouhmotové setrvačníky
- Ze všech třech karosářských verzí je velmi špatný výhled vzad (doporučujeme vozy s parkovacími senzory)
- Dílenské zpracování ještě nedosahuje úrovně přímých konkurentů
- Navzdory větší délce je vnitřní prostornost menší než u poslední Vectry C
- Vozy se systémem 4x4 mohou v některých případech překvapit výraznou směrovou nestabilitou (nekontrolovatelné chování zádě), způsobenou poruchou aktivního diferenciálu eLSD
Co říkají Ojetinypodlupou.cz
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
Opel po letech trápení s hranatou Vectrou C konečně vyrobil konkurenceschopné auto, které kromě novinářů (titul Auto Roku 2009) zaujalo také soukromé i firemní zákazníky. Insignia nepřinesla kromě několika zajímavých prvků příplatkové výbavy do střední třídy nic moc zásadního, rozhodně však stojí za pozornost její dnes už nebývalá mechanická robustnost, která se kromě vysoké hmotnosti projevila i v dobrém hodnocení ve statistikách TÜV- závad na poctivě dimenzovaném zavěšení kol je minimum. Je škoda, že vnější „hmotě“ příliš neodpovídá prostornost v oblasti zadních sedadel a jen průměrný zavazadelník bezmála pětimetrového kombi. Prodejům dominují právě kombi a liftbacky s dvoulitrovými diesely CDTI. Tyto motory se z hlediska spolehlivosti velice povedly, jen je třeba počítat s tím, že jsou v případě kombinace s manuálním řazením spojeny s velmi těžkými „dálničními“ převody, s kterými jsou městské jízdy utrpením. Trvale podtáčený motor ničí dvouhmotový setrvačník (nemluvě o zde častém zhasnutí motoru při nesoustředěném rozjezdu), také spojku je třeba držet spojku v prokluzu déle než je zdrávo. Spojkové obložení a setrvačník se tak u více jetých vozů řeší častěji, než cokoliv na motoru. Pro častější jízdy po městě je zde vhodnější automat, který za předpokladu občasné výměny „doživotní“ náplně nezlobí. Podíl benzínových verzí je malý, nejčastěji lze z nich narazit na 2.0 Turbo, původem pocházející od Saabu. Častěji se u něj objevují závady turbodmychadel, vzácněji i poškozené uložení vačkového hřídele nebo záhadné ztrácení vody, kvůli němuž bylo už pár motorů v záruce vyměněno. Především ale v těžkém voze není tento motor vůbec úsporný- zejména v oblíbených verzích s pohonem 4×4 dosahuje spotřeby výkonnějších a spolehlivějších šestiválců 2.8 Turbo. Verze 4×4 přináší dvě zajímavosti, zlepšující jízdní vlastnosti. Jednak mírně odlišnou zadní nápravu a pak také aktivní zadní diferenciál eLSD, schopný měnit tah na jednotlivých kolech zadní nápravy. Právě jím se čtyřkolka Insignie odlišuje od Passatů a Superbů, které jinak také shodně používají mezinápravovou spojku Haldex. Sofistikovaná technika 4×4 však umí i zazlobit- vlivem netěsnosti mezi dvěma tlakovými okruhy občas dochází k poruchám funkce, značnému neklidu zádě a rozsvícení servisní hlášky. Dříve se měnil celý diferenciál, dnes je již k dispozici výrazně levnější opravná sada. Jízdní vlastnosti dále zlepšil příplatkový podvozek SuperSport (u OPC sériově, pro některé verze za příplatek). Kromě adaptivních tlumičů a výkonnějších brzd přináší jinak řešenou přední nápravu s lepší přilnavostí. Asi největší chybou Insignie je značně kolísající kvalita dílenského zpracování (alespoň u předfaceliftových modelů), z míry pazvuků linoucích se z přístrojové desky a dveřních výplní bývají zákazníci hodně rozladění. Elektroinstalace je vcelku stabilní, častěji nefunguje jen vyhřívání sedadel, zámek pátých dveří nebo zazlobí jinak výkonné adaptivní světlomety AFL.
Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!
Co říká Wikipedie
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
Opel Insignia je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Opel. Vůz prodávaný od listopadu 2008 na trhu nahrazuje model Vectra C. S touto změnou skončil Opel i s výrobou vozů Signum a Tigra.
Sedan Opel Insignia byl představen v červenci 2008 v Londýně na British International Motor Show. Počátkem roku má být dostupný i ve verzi kombi . Ta byla představena v říjnu 2008 na pařížském autosalonu.
V kontinentální Evropě je vůz prodáván jako Opel, ve Velké Británii jako Vauxhall a v Číně pod značkou Buick. Společnost Holden plánuje dovoz do Austrálie a na Nový Zéland. V Latinské Americe bude prodávána pod značkou Chevrolet, zde si také ponechá jméno Vectra.
Motory
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
Motory, které doporučujeme
2.0 CDTi Biturbo 143 kW
Vznětový dvoulitr původem od Fiatu (2.0 MultiJet) získal díky dvojitému přeplňování vyhlazenější charakteristiku a mohutnější zátah z nejnižších otáček. Mechanicky šlo vždy o velmi odolný motor, z kterého mohli konstruktéři lehce dostat více než zde udávaných 400 N.m, limitem ovšem byly kapacity obou dodávaných převodovek. Rychlejší dvoulitrový diesel zatím z mainstreamových značek nikdo jiný nenabízí. Jen škoda, že zejména verze s pohonem 4×4 mají obrovskou hmotnost, které padne za oběť velká část bonusové dynamiky biturba.
Typické závady
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
- Opotřebení spojky, poruchy dvouhmotových setrvačníků (nejvíce CDTI a 2.8 Turbo OPC)
- Závady vyhřívání sedadel
- Závady zadního diferenciálu eLSD (u některých sérií 4x4)
- Poruchy turbodmychadel (2.0 Turbo)
- Vibrace volantu (zkraje produkce, řečeno výměnou silentbloků)
- Závady zamykání (nejčastěji zámek pátých dveří)
- Pazvuky v interiéru
- Poruchy adaptivních světlometů AFL
Hodnocení
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny
Slušná
Slušná
Žádná sláva
Slušný
Přiměřené
Ojetinypodlupou.cz hodnotí
Celkem to ujde
56 %
Konkurenční modely
Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny
Kombi, Sedan
? %
zatím nehodnoceno
68 %
hodnocení redakce
149 000 – 615 890 Kč v 32 inzerátech

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny
Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan
78 %
hodnotilo 5 majitelů
74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Honda Accord VIII. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny
Kombi, Sedan
? %
zatím nehodnoceno
298 800 – 298 800 Kč v 1 inzerátu

Hyundai i40 (2011 – dosud): Profil ojetiny
Kombi, Sedan
? %
zatím nehodnoceno
318 000 – 459 900 Kč v 7 inzerátech

Kia Optima III. generace (2010 – 2015): Profil ojetiny
Sedan
? %
zatím nehodnoceno
420 000 – 549 000 Kč ve 2 inzerátech

Mazda 6 III. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny
Kombi, Sedan
? %
zatím nehodnoceno
299 900 – 899 900 Kč v 13 inzerátech

Renault Laguna III. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny
Kombi, Hatchback/Liftback, Kupé
80 %
hodnotil 1 majitel
94 000 – 380 000 Kč v 23 inzerátech

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny
Kombi, Sedan
? %
zatím nehodnoceno
64 %
hodnocení redakce
124 000 – 1 119 000 Kč v 106 inzerátech

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny
Kombi, Sedan
100 %
hodnotil 1 majitel
200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech