Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

184 000 – 859 900 Kč v 54 inzerátech

Zobrazit nabídky
opel_insignia_2013

Podrobný profil ojetiny

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

  • Velmi slušná spolehlivost
  • Robustní konstrukce
  • Odolné diesely
  • Nadčasový design
  • Jízdní vlastnosti (zejména s podvozkem FlexRide)
  • Široká škála motorů, tři verze karosérie
  • Odhlučnění (benzínové verze)
  • Mnoho ojetiny se zajímavými prvky výbavy (adaptivní bixenony AFL, aktivní tlumiče FlexRide atd.)
  • Benzínový motor 2.0 Turbo má vysokou spotřebu a trpí na častější závady turbodmychadel
  • Díky těžkému zpřevodování bývají diesely 2.0 CDTi často podtáčeny a předčasně tak odchází dvouhmotové setrvačníky
  • Ze všech třech karosářských verzí je velmi špatný výhled vzad (doporučujeme vozy s parkovacími senzory)
  • Dílenské zpracování ještě nedosahuje úrovně přímých konkurentů
  • Navzdory větší délce je vnitřní prostornost menší než u poslední Vectry C
  • Vozy se systémem 4x4 mohou v některých případech překvapit výraznou směrovou nestabilitou (nekontrolovatelné chování zádě), způsobenou poruchou aktivního diferenciálu eLSD

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Opel po letech trápení s hranatou Vectrou C konečně vyrobil konkurenceschopné auto, které kromě novinářů (titul Auto Roku 2009) zaujalo také soukromé i firemní zákazníky. Insignia nepřinesla kromě několika zajímavých prvků příplatkové výbavy do střední třídy nic moc zásadního, rozhodně však stojí za pozornost její dnes už nebývalá mechanická robustnost, která se kromě vysoké hmotnosti projevila i v dobrém hodnocení ve statistikách TÜV- závad na poctivě dimenzovaném zavěšení kol je minimum. Je škoda, že vnější „hmotě“ příliš neodpovídá prostornost v oblasti zadních sedadel a jen průměrný zavazadelník bezmála pětimetrového kombi. Prodejům dominují právě kombi a liftbacky s dvoulitrovými diesely CDTI. Tyto motory se z hlediska spolehlivosti velice povedly, jen je třeba počítat s tím, že jsou v případě kombinace s manuálním řazením spojeny s velmi těžkými „dálničními“ převody, s kterými jsou městské jízdy utrpením. Trvale podtáčený motor ničí dvouhmotový setrvačník (nemluvě o zde častém zhasnutí motoru při nesoustředěném rozjezdu), také spojku je třeba držet spojku v prokluzu déle než je zdrávo. Spojkové obložení a setrvačník se tak u více jetých vozů řeší častěji, než cokoliv na motoru. Pro častější jízdy po městě je zde vhodnější automat, který za předpokladu občasné výměny „doživotní“ náplně nezlobí. Podíl benzínových verzí je malý, nejčastěji lze z nich narazit na 2.0 Turbo, původem pocházející od Saabu. Častěji se u něj objevují závady turbodmychadel, vzácněji i poškozené uložení vačkového hřídele nebo záhadné ztrácení vody, kvůli němuž bylo už pár motorů v záruce vyměněno. Především ale v těžkém voze není tento motor vůbec úsporný- zejména v oblíbených verzích s pohonem 4×4 dosahuje spotřeby výkonnějších a spolehlivějších šestiválců 2.8 Turbo. Verze 4×4 přináší dvě zajímavosti, zlepšující jízdní vlastnosti. Jednak mírně odlišnou zadní nápravu a pak také aktivní zadní diferenciál eLSD, schopný měnit tah na jednotlivých kolech zadní nápravy. Právě jím se čtyřkolka Insignie odlišuje od Passatů a Superbů, které jinak také shodně používají mezinápravovou spojku Haldex. Sofistikovaná technika 4×4 však umí i zazlobit- vlivem netěsnosti mezi dvěma tlakovými okruhy občas dochází k poruchám funkce, značnému neklidu zádě a rozsvícení servisní hlášky. Dříve se měnil celý diferenciál, dnes je již k dispozici výrazně levnější opravná sada. Jízdní vlastnosti dále zlepšil příplatkový podvozek SuperSport (u OPC sériově, pro některé verze za příplatek). Kromě adaptivních tlumičů a výkonnějších brzd přináší jinak řešenou přední nápravu s lepší přilnavostí. Asi největší chybou Insignie je značně kolísající kvalita dílenského zpracování (alespoň u předfaceliftových modelů), z míry pazvuků linoucích se z přístrojové desky a dveřních výplní bývají zákazníci hodně rozladění. Elektroinstalace je vcelku stabilní, častěji nefunguje jen vyhřívání sedadel, zámek pátých dveří nebo zazlobí jinak výkonné adaptivní světlomety AFL.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Opel Insignia je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Opel. Vůz prodávaný od listopadu 2008 na trhu nahrazuje model Vectra C. S touto změnou skončil Opel i s výrobou vozů Signum a Tigra.

Sedan Opel Insignia byl představen v červenci 2008 v Londýně na British International Motor Show. Počátkem roku má být dostupný i ve verzi kombi . Ta byla představena v říjnu 2008 na pařížském autosalonu.

V kontinentální Evropě je vůz prodáván jako Opel, ve Velké Británii jako Vauxhall a v Číně pod značkou Buick. Společnost Holden plánuje dovoz do Austrálie a na Nový Zéland. V Latinské Americe bude prodávána pod značkou Chevrolet, zde si také ponechá jméno Vectra.

Motory

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 CDTi Biturbo 143 kW
Vznětový dvoulitr původem od Fiatu (2.0 MultiJet) získal díky dvojitému přeplňování vyhlazenější charakteristiku a mohutnější zátah z nejnižších otáček. Mechanicky šlo vždy o velmi odolný motor, z kterého mohli konstruktéři lehce dostat více než zde udávaných 400 N.m, limitem ovšem byly kapacity obou dodávaných převodovek. Rychlejší dvoulitrový diesel zatím z mainstreamových značek nikdo jiný nenabízí. Jen škoda, že zejména verze s pohonem 4×4 mají obrovskou hmotnost, které padne za oběť velká část bonusové dynamiky biturba.

Typické závady

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

  • Opotřebení spojky, poruchy dvouhmotových setrvačníků (nejvíce CDTI a 2.8 Turbo OPC)
  • Závady vyhřívání sedadel
  • Závady zadního diferenciálu eLSD (u některých sérií 4x4)
  • Poruchy turbodmychadel (2.0 Turbo)
  • Vibrace volantu (zkraje produkce, řečeno výměnou silentbloků)
  • Závady zamykání (nejčastěji zámek pátých dveří)
  • Pazvuky v interiéru
  • Poruchy adaptivních světlometů AFL

Hodnocení

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Citroen-C5-2008

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

68 %

hodnocení redakce

149 000 – 615 890 Kč v 32 inzerátech

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

78 %

hodnotilo 5 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Honda Accord 2011

Honda Accord VIII. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

298 800 – 298 800 Kč v 1 inzerátu

Hyundai i40 2012

Hyundai i40 (2011 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

318 000 – 459 900 Kč v 7 inzerátech

kia_optima 2011

Kia Optima III. generace (2010 – 2015): Profil ojetiny

Sedan

? %

zatím nehodnoceno

420 000 – 549 000 Kč ve 2 inzerátech

Mazda-6_Sedan_2013

Mazda 6 III. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

299 900 – 899 900 Kč v 13 inzerátech

renault_laguna_2010

Renault Laguna III. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kupé

80 %

hodnotil 1 majitel

94 000 – 380 000 Kč v 23 inzerátech

Škoda Superb 2009

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

124 000 – 1 119 000 Kč v 106 inzerátech

Volkswagen Passat 2010

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

HYPERAUTO.CZ Praha 10 - Hostivař

80 %

1 zkušenost s prodejcem

Opel Insignia 2.0CDTI**DIGIKLIMA****

2010 106 942

169 000 Kč

GREGOCAR Vracov

? %

zatím nehodnoceno

BODASY Autoslužby Hořovice Hořovice

92 %

1 zkušenost s prodejcem

Cars Trade M&M s.r.o. Dyje

? %

zatím nehodnoceno

Opel Insignia

2015 70 515

334 900 Kč

LOSL Rakovník

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Majitelé hodnotí

Celkem 2 recenze

Jookee před 7 měsíci
2.0 CDTI 125 kW Motorizace
2016 Rok výroby
28 000 km najeto při koupi

72 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Spotřeba
  • Cena
  • Světla AFL
  • Vrzající interiér
  • Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách
  • Matoucí parkovací senzory

O voze

Spotřeba (reálná) do 6,5l / 100 km – Verva diesel, S klasickou naftou o cca 0,7 l vyšší. (Jedná se o 4×4)
Senzory nejsou tak přesné jak například u Astry K. Při parkování šikmo kolem aut pípají, že jsou dál než jsou.

Závady

Vypínající se adaptivní tempomat (radar) – bude řešeno v rámci záruky.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 32 500 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - AAA AUTO

sidney před 1 rokem
2.0 CDTI 118 kW Motorizace
2011 Rok výroby
124 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • spotřeba, výkon bezpečnost, komfort
  • hlučnější motor, váha vozu

O voze

nic

Závady

chlazení EGR, menší oprava, zámek dveře + táhlo malá oprava, motor se po roce zadřel… najeto 152.000 km, katastrofa, velká oprava, GEO MOTORU !!!

Další parametry

Stav tachometru nyní: 200 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?