Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Skvělá koupě

68 %

59 990 – 157 000 Kč v 20 inzerátech

Zobrazit nabídky
opel_vectra_2002

Podrobný profil ojetiny

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Klady a zápory

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

  • Velký vnitřní prostor verzí Vectra Caravan a Signum
  • Dynamika (2.0 Turbo a všechny V6)
  • Povedené diesely 1.9 CDTI
  • Komfort odpružení (hlavně 4 dv. sedan)
  • Nezájem zlodějů
  • Nízká hlučnost (se zážehovými motory)
  • Široký výběr a nízké ceny ojetin
  • Šestnáctiventilové verze dieselu 1.9 CDTi (110 kW) a benzínový motor 2.2 Direct občas trpí na zadření klapek v sacím potrubí, pak nastává nutnost měnit celé drahé sání
  • U dieselů dochází často k závadám dvouhmotových setrvačníků
  • Osmiventilové verze motorů 1.9 CDTI (74 a 88 kW) nemají hydraulické vymezování ventilové vůle – je potřeba je po letech nechat v servisu vymezit speciálními podložkami
  • Motory 2.0 DTi (v některých verzích) a 2.2 DTI (vždy) mají velmi problémové vstřikovací čerpadlo
  • Velký diesel 3.0 V6 CDTI má vysokou spotřebu a sklony k extrémně drahým závadám (neopravitelný pokles vložek válců)
  • Automatická převodovka CVT (k mání u 1.8/90 kW) má krátkou životnost

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Poslední Vectra má poměrně široké spektrum možných závad,  při volbě vychytanějších faceliftových modelů a s vhodnou motorizací je však redukuje převážně jen na drobné závady elektroinstalace a na vůle v podvozku (zejména na zadní nápravě, u které unavené silentbloky způsobují efekt vlaku jedoucího přes výhybky – „uhýbání“ na nerovnostech).

V každém případě se vyhněte těmto motorům: 3.0 V6 CDTI (brutálně táhne ve středním pásmu, ale je těžký, užraný, servisně drahý, navíc s choulostivými vstřikovači Denso a se sklony k neopravitelným závadám – poklesu vložek válců v bloku). Dále pak dieselům 2.0 DTI a 2.2 DTI – z důvodu problémového vstřikovacího čerpadla VP44, které je ve zdejší specifické „dvoukonektorové“ verzi PSG 16 (obsahuje v sobě přímo i řídící jednotku) mimořádně obtížně opravitelné. Do třetice pak oběma benzínovým motorům o objemu 2,2 litru, které mívají problémy s rozvody, a ve své přímovstřikové verzi (2.2 Direct) i s klapkami v sání, vstřikovači i regulací tlaku paliva.

Z dieselů lze doporučit Fiatův MultiJet, zde prodávaný pod označením 1.9 CDTI a to nejlépe v jednodušší osmiventilové verzi (74 nebo 88 kW). Nezapomeňte však po letech nechat zkontrolovat vůli ventilů. Na rozdíl od 16v verze tu nejsou hydroštely a vůle se vymezuje kalibrovanými podložkami. U 1.9 CDTI z dovozu pozor na fitry DPF, jejich první generace byly poměrně problémové a výrazně zvyšovaly spotřebu paliva.

U všech více jetých dieselů s manuální převodovkou častěji zlobily dvouhmotové setrvačníky, jejich výměna se obvykle sveze i s novým spojkovým obložením, což je ve značkovém servisu nakonec operace za několik desítek tisíc. U 1.9 CDTI byly častěji hlášeny také závady alternátorů, v mnoha případech však stačí vyměnit jen diodový můstek.

Základní benzínová šestnáctistovka je slabá, osmnáctistovku lze označit za rozumný základ. Vzácně vídaný 2.0 Turbo (ex Saab) je spotřebou hodně citlivý na jízdní styl a má své drobné vrtochy (u některých vozů se například ztrácela chladící kapalina, známé jsou i poruchy turbodmychadel).

Pokud toužíte po velkém silném motoru, berte už raději šestiválce. Ten starší atmosférický (3.2 V6) má ještě rozvodový řemen a známe jej třeba z poslední Omegy, novější přeplňované „řetězové“ 2.8 Turbo pochází od australského Holdenu a jsou to skutečně robustní, ale velmi málo rozšířené agregáty. Pozor v všech verzí a automatickými převodovkami – vzácnou skříň CVT (u 1.8/90 kW) obejděte obloukem a u těch klasických pětistupňových (Aisin) je třeba nejpozději každých 6 let (nebo 80 000 km) měnit náplň. Při zanedbání se rychle dostaví problém, nejčastěji na elektrohydraulickém bloku.  Naopak verzí s adaptivními tlumiči (IDS Plus) se nebojte, v praxi mají dostatečnou životnost.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.8 16v 103 kW

Osmnáctistovka je osvědčená a servisně nenáročná, ve výkonnější verzi (103 kW) s variabilním časováním ventilů je snesitelným pohonem i pro těžké kombíky. Zajímavostí je, že u 5dv. verze GTS má kratší zpřevodování, takže v liftbacku jezdí svižněji než v sedanu. Běžná spotřeba kolem 8,5 litru, spolehlivost bez připomínek.

Typické závady

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

  • Prolamující se tlačítka na klíčku zapalování
  • Poruchy klimatizace
  • Málo odolná povrchová úprava dveřních madel
  • Závady alternátorů (1.9 CDTI)
  • Závady elektronického modulu CIM (špatně fungující palubní přístroje), hlavně u prvních ročníků
  • Zadřené klapky v zakarbonovaném sacím potrubí (1.9 CDTI 110 kW a 2.2 Direct)
  • Závady ložisek kol
  • Vůle v zadní nápravě (silentbloky)
  • Netěsnosti tlumičů (hlavně na zadní nápravě)
  • Koroze výfuku (častěji u benzínových motorů)
  • Vadné snímače ABS
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely)
  • Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace (diesely)
  • Závady EGR ventilů
  • Závady na vstřikování (2.2 Direct, 2.0 DTI, 2.2 DTI, 3.0 V6 CDTI)
  • Tlakování do vodního okruhu, pokles vložek válců (3.0 V6 CDTI)
  • Závady řetězových rozvodů (2.2 16v a 2.2 Direct)
  • Závady automatických převodovek

Hodnocení

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

68 %

Konkurenční modely

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Citroen C5 2003

Citroën C5 I. generace (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

34 000 – 249 000 Kč v 31 inzerátech

Ford Mondeo 2005

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

75 %

hodnotili 3 majitelé

72 %

hodnocení redakce

4 000 – 189 999 Kč v 101 inzerátech

Honda Accord 2002

Honda Accord VII. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

55 999 – 184 900 Kč v 5 inzerátech

mazda_6_2005_images_11_1600x1200

Mazda 6 I. generace (2002 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

56 000 – 155 900 Kč v 27 inzerátech

renault_laguna_2000

Renault Laguna II. generace (2001 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

25 000 – 145 000 Kč v 35 inzerátech

Volkswagen Passat 2005

Volkswagen Passat VI. generace (B6) (2005 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

88 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 489 000 Kč v 107 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Opel Vectra VOLAT

2003

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Opel Vectra 2,2

2003

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Automobily B+H Cheb

? %

zatím nehodnoceno

Opel Vectra 3,2 i LPG

2002 297 000

69 900 Kč

Auto Bláha vyškov

? %

zatím nehodnoceno

Opel Vectra VOLAT

2003

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

100 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Marek Nýdrle před 2 roky
3.0 V6 CDTI 135 kW Motorizace
2008 Rok výroby
150 000 km najeto při koupi

100 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • U Docaru zkušenost, že je bez rizika - jsou férový obchodníci.
  • Nevím

Závady

Ne

Další parametry

Stav tachometru nyní: 158 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?