Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

52 %

15 000 – 1 100 000 Kč v 107 inzerátech

Zobrazit nabídky
peugeot_206_2003

Podrobný profil ojetiny

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

  • Velmi dobrá protikorozní ochrana karoserie
  • Nízké ceny ojetin
  • Spolehlivý a úsporný diesel 1.4 HDi
  • Příjemné řízení
  • Netradiční design (kombi SW)
  • Komfortní odpružení
  • Dodnes atraktivní vzhled
  • Některé originální náhradní díly jsou drahé (např. přední nárazník stojí téměř deset tisíc korun), obecně to platí hlavně pro verzi 206 CC- coupé cabrio
  • Motor 1.6 HDi má malou olejovou náplň a nesmyslný tvar olejové vany, z které nelze vypustit usazené kaly. Náplň se rychleji znehodnocuje a podílí se na častých závadách turbodmychadel
  • Na zadních sedadlech je velmi málo místa, stejně dlouhá Felicia je mnohem prostornější
  • Velké, těžké diesely 2.0 HDI výrazně přetěžují příď.
  • Výměna opotřebených ložisek zadní nápravy je velmi pracná a adekvátně drahá
  • S choulostivějším vstřikovacím čerpadlem Lucas už není atmosférický diesel 1.9 D takovým vzorem spolehlivosti ani úspornosti, jak se o něm často tvrdí
  • V prvních letech výroby se u nejslabšího nejlevnějšího modelu nevyskytoval posilovač řízení

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Na svou dobu působil Peugeot 206 velmi moderně (design obstojí dodnes), přestože se použitou technikou hodně podobal předchůdcům. Nejen že osmiventilové benzínové motory řady TU (1.1, 1.4 a 1.6) měly kořeny ještě v polovině osmdesátých let, on tam spadá i podvozek se zadní nápravou odpruženou zkrutnými tyčemi.

Jsou-li zadní kola vyhlédnutého kusu postavená do písmena A (při pohledu zezadu), počítejte s poměrně náročnou výměnou ložisek. Přední náprava je běžné konstrukce McPherson, zde se řeší převážně jen klepající tyčky stabilizátoru nebo vůle v silentblocích, kterou jsou (na rozdíl od čepů) měnitelné samostatně.

Zmíněné benzínové motory TU jsou poměrně pružné, úsporné i přiměřeně spolehlivé – výjimečně zde selhalo těsnění pod hlavou nebo praskly výfukové svody, rizikovost je ale nízká. Jejich kondici nesvědčí spíše to, že po opuštění značkových servisů se už málokdo u nich zabývá vymezováním ventilových vůlí.

Nejlepším pohonem jak z hlediska vlastností, tak spolehlivosti je modernější šestnáctiventilová čtrnáctistovka se 65 kW. Škoda že přišla až do modernizovaných modelů (po roce 2002), které už měly složitější multiplexní elektrickou síť, tehdy ještě ne zcela vychytanou. Od tohoto data například častěji zlobí modul páček pod volantem, který je v originále velmi drahý.

Některé série motorů 1.6 16v trpěly přidíráním ventilů a nepravidelným chodem, dnes se to však objevuje minimálně, problematické kusy se již obvykle stihly projevit a jsou po opravě. Dvoulitry v „ostrých“ verzích GTi a RC jsou trochu zklamáním. Nejedou až tak úžasně (na deklarovaný „papírový“ výkon), mívají vysokou spotřebu paliva a po letech i oleje. Dvoulitry (i naftové) mají i některé odlišné díly přední nápravy a například silent-bloky předních ramen u nich odchází ještě mnohem častěji než u běžných modelů.

Z dieselů nejvíc boduje velmi úsporný 1.4 HDi. Všechny větší motory jsou choulostivější – zejména 1.6 HDI, v kterém se po čase hromadí karbon) nebo zbytečně těžké a nikterak úsporné (1.9D, 2.0 HDi).

Také v jejich případě mějte na paměti, že ačkoliv mechanika motorů byla schopná ustát tři sta tisíc kilometrů, samotné auto už nikoliv. Peugeot 206 byl primárně konstruován jako městské a příměstské auto a ačkoliv uměl být díky komfortnímu odpružení pohodlný i na delších trasách, jeho celkové opotřebení už bývá nad hranicí 200 tisíc km značné. Stejně jako u jiných modelů i zde platí upozornění na drahé specifické náhradní díly pro stylové kupé-kabrio 206 CC.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 HDi

Malý, lehký a velmi úsporný diesel 1.4 HDi patří spolu s benzínovým 1.4 16V k nejpovedenějším motorům v řadě 206. Na rozdíl od většího 1.6 HDi netrpí nadměrnou produkcí karbonu a je mnohem spolehlivější. Díky celohliníkové konstrukci méně zatěžuje přední nápravu, na jejíž životnosti se každý zbytečný kilogram negativně podepisuje. Běžná spotřeba 5 l/ 100 km.

Hodnocení

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

52 %

Konkurenční modely

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Citroen C3 2005

Citroën C3 I. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 990 – 119 999 Kč v 40 inzerátech

Fiat Punto 2003

Fiat Punto II. generace (1999 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

64 %

hodnotil 1 majitel

3 700 – 99 000 Kč v 29 inzerátech

Ford Fiesta 2006

Ford Fiesta V. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

44 %

hodnotil 1 majitel

33 990 – 148 000 Kč v 40 inzerátech

renault_clio_2001

Renault Clio II. generace (1998 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

19 900 – 188 000 Kč v 83 inzerátech

Skoda-Fabia_RS_2003_1600x1200_wallpaper_02

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

76 %

hodnotili 4 majitelé

72 %

hodnocení redakce

17 000 – 154 000 Kč v 404 inzerátech

Volkswagen Polo 1999

Volkswagen Polo III. generace (1994 – 2001): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

3 600 – 68 900 Kč v 10 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Autanaprodej.com s.r.o. ŽATEC

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 206 CC KABRIO 1.6 16V

2002 238 000

39 999 Kč

Expresscar Praha 9

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 206 1.6i 16V

2004 136 485

65 000 Kč

JK-CARS.CZ Hrušky

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 206 +1.1 Urban

2011 106 900

90 000 Kč

JELÍNEK HOLDING s.r.o. Teplice

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 206 1,1 KLIMA

2004 103 000

49 900 Kč

Autobazar Černilov – AUTO96 Hradec Králové

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?