Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

  • Komfortní interiér
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Výhodné ceny ojetin
  • Velmi prostorné kombi 308 SW s možností až 7 míst
  • Úsporné motory (i zážehové)
  • Mnoho levných náhradních dílů z druhovýroby
  • Bohatá výbava většiny ojetin
  • Originální brzdové kotouče a destičky mají nízkou životnost
  • Zážehové motory 1.6 VTi a THP mají občas problémy s rozvodovým mechanismem
  • U motoru 1.6 HDi je příliš malá olejová náplň, která se rychleji znehodnocuje a podílí se na častějších závadách turbodmychadel
  • Verze GTi má velmi tvrdé odpružení, zatěžující karosérii na nerovnostech velkými rázy (trpí zavěšení kol, interiér se rozvrzává)
  • Díky aditivnímu systému DPF se filtr pevných částic (u dieselů) rychleji zanáší nespalitelnými zbytky a mnohem dříve dojde k vyčerpání jeho regeneračních schopností – pak je nutná výměna
  • Robotizované převodovky BMP6 (k dispozici u některých verzí) řadí nekultivovaně a nevykazují ani zázračnou spolehlivost

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Ačkoliv se Peugeot 308 tvářil jako kompletně nový vůz, velkou část mechaniky zdědil po předchozím modelu 307. S relativně jednoduchým a již notně zastaralým podvozkem proto na německou konkurenci nestačil jízdními vlastnostmi a kupodivu ve většině případů ani komfortem odpružení. Ten je opravdu dobrý jen v případě verzí s lehkými atmosférickými benzínovými motory a základními pneumatikami s vysokým profilovým číslem.

V ostatních případech se od přední nápravy ozývají rázy (v dobře odhlučněném interiéru o to citelnější) a velmi brzy dochází i k nárůstu vůlí, především v kulových čepech a spojovacích tyčích řízení. Časté jsou také stížnosti na velmi rychlé opotřebení brzd. Problémů s elektroinstalací zde sice není tolik co u předchozího modelu 307, přesto i ty se zde ještě vyskytují.  Naopak již letitou výhodou Peugeotů je vynikající protikorozní ochrana.

Nejprodávanějšími verzemi byly diesely 1.6 HDi v obou svých generacích- starší čtyřventilové (66 a 88 kW) i novější dvouventilové (68 a 82 kW).  Všechny jsou kultivované, mají dobrý průběh točivého momentu, ale také z nich po letech masívně uniká olej a případě starších verzí se i častěji řeší defekty turbodmychadel. Mimo nejslabší modifikaci s výkonem 66 kW už byly vždy vybaveny filtrem DPF (FAP)- stejně jako výkonnější dvoulitry. Obecným problémem aditivních systémů DPF je nutnost doplňovat speciální roztok (obvykle po 120 000 km) a hlavně omezená životnost filtru, daná jeho rychlejším zahlcováním nespalitelnými zbytky, pocházejícími paradoxně právě z aditiv. Kolem hranice 160 až 180 tisíc km je tak regenerační schopnost filtru vyčerpána a je třeba jej vyměnit, což není levná záležitost.

Stejně jako v jiných vozech koncernu PSA se i zde občas objevují robotizované převodovky BMP6. Ty pro ojetinu nedoporučujeme. Jednak nezbavují nutnosti měnit spojkové obložení a dvouhmotový setrvačník (často se tak stane ještě dříve než v případě verzí s běžným manuálem), a jednak občas trpí na závady ovládací části převodovky.  Zážehové motory jezdí dobře (dokonce i ten nejslabší), jen velká škoda, že jízdně imponující přeplňované šestnáctistovky THP trpěly celou řadou dětských nemocí. Kromě občasných výpadků okruhu vodního dochlazování turba vešly ve známost hlavně problematickými rozvody.  Řetězy se jak umí vytahat (to i u VTi), tak zcela přeskočit, nekontrolovatelně uvolnit se dokáže i nalisované rozvodové kolo na vačkové hřídeli. Mezi benzínovými verzemi je asi nejméně potíží s nejmenším 1.4 VTi, který je ideální volbou pro příměstský provoz.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Peugeot 308 je automobil nižší střední třídy, který od roku 2007 vyrábí francouzská automobilka Peugeot. Nahradil typ 307. Vyrábí se jako tří- nebo pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi a dvoudveřové kupé-kabrio.

Motory

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 VTi
Tento poměrně jednoduchý a nejméně problémový benzínový motor bude pro verze kombi slabý, kratším hatchbackům v běžných rodinných službách ale vyhoví. Díky dobrému zpřevodování jezdí lépe než by se dalo z hodnot výkonu odvodit, navíc i nejméně zatěžuje přední nápravu. Proto má tato verze paradoxně nejvyváženější podvozek

Typické závady

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník
  • Závady turbodmychadel (nejvíce 1.6 HDi)
  • Poruchy EGR ventilů
  • Vadné zapalovací cívky (VTi)
  • Závady čidel teploty chladící kapaliny (1.6 VTi)
  • Rozladěné časování rozvodů u THP a VTi
  • Sporadicky problémy na systému DPF (diesely)
  • Vůle v přední nápravě
  • Závady elektroinstalace
  • Závady robotizovaných převodovek BMP6
  • Závady podtlakového okruhu (1.6 HDi)

Hodnocení

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Citroen C4 2010

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

135 000 – 471 779 Kč v 30 inzerátech

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Ford Focus 2012

Ford Focus III. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

56 %

hodnotil 1 majitel

148 000 – 499 899 Kč v 63 inzerátech

Hyundai-i30-2007

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

88 %

hodnotil 1 majitel

60 %

hodnocení redakce

118 000 – 319 900 Kč v 49 inzerátech

??????????????

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

92 %

hodnotil 1 majitel

56 %

hodnocení redakce

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

Mazda-3_2012

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

65 %

hodnocení redakce

189 000 – 199 000 Kč ve 3 inzerátech

opel_astra_2012

Opel Astra IV. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

99 999 – 699 000 Kč v 92 inzerátech

renault_megane_2010

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

80 %

hodnotili 2 majitelé

60 %

hodnocení redakce

89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Skoda-Octavia_2009

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

72 %

hodnotilo 17 majitelů

72 %

hodnocení redakce

5 400 – 485 999 Kč v 626 inzerátech

Toyota-Auris_2007_1600x1200_wallpaper_03

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

106 000 – 259 999 Kč v 19 inzerátech

Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Peugeot 308 SW 1.6 HDi-66kw+PANORAMA+

2009 187 000

125 000 Kč

Cars Trade M&M s.r.o. Dyje

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 308 1,6 HDi, ČR, 1. Majitel

2008 100 600

129 877 Kč

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 308 1,6 HDi

2012 85 852

185 000 Kč

Autobazar West2000 Staré město

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 308 1,6

2009 127 279

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 308 1.6 SW Sport Plus

2008 118 015

139 000 Kč

Autobazar MasCars.cz Cheb - Dolní Dvory

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

92 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Bažant před 2 roky
1.6 HDi 82 kW Motorizace
2012 Rok výroby
150 000 km najeto při koupi

92 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • prostornost
  • nízká spotřeba
  • vzhled
  • nepřesné řazení

Závady

jenom údržba po koupi

Další parametry

Stav tachometru nyní: 175 000 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Ojetiny s.r.o.

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?