Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Celkem to ujde

52 %

79 000 – 254 999 Kč v 46 inzerátech

Zobrazit nabídky
peugeot_407_2004

Podrobný profil ojetiny

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Klady a zápory

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

  • Vynikající jízdní vlastnosti dané sofistikovanou konstrukcí zavěšení kol
  • Výborná protikorozní ochrana
  • Výhodné ceny ojetin
  • Mechanicky odolné diesely (zejména 2.0 HDi)
  • Velmi komfortní sedadla
  • Bohatá výbava většiny ojetin
  • Dodnes atraktivní design
  • Prostornost v oblasti zadních sedadel je na vůz střední třídy přímo tragická, i vozy o třídu menší jsou z zadním cestujícím štědřejší
  • Díky velmi dlouhému přednímu převisu a nízkým nárazníkům se auto těžko „láme“ do ostřejších nájezdů, často zde dochází ke zbytečným poškozením (výjezd z podzemních garáží, nájezd na plošiny odtahovky atd.)
  • 1.6 HDi má příliš malou olejovou náplň, která se rychleji sytí karbonem. Špatný tvar olejové vany navíc znemožňuje vypuštění nejhustějšího kalu. Výsledkem je nízká životnost turbodmychadel, v pokročilém stádiu i zablokovaná zdvihátka ventilů a další vážné problémy.
  • Některé náhradní díly jsou absurdně drahé, zejména pro model 407 Coupé
  • Díky aditivnímu systému se filtr pevných částic u dieselů (FAP) rychleji zanáší nespalitelnými zbytky a mnohem dříve dojde k vyčerpání jeho regeneračních schopností – pak je nutná výměna.
  • Motor 2.7 V6 HDi má poddimenzovaná ojniční ložiska
  • Časté závady na elektroinstalaci, široké rozpětí možných problémů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Model 407 svého času šokoval novináře i zákazníky. Pozitivně tím, že zcela nečekaně nabídl špičkové jízdní vlastnosti. Jeho podvozek s lichoběžníkovou přední nápravou patřil k nejsložitějším jak materiálově, tak kinematicky.

Auto potěší perfektní směrovou stabilitou, přesným řízením a zvláště na silnicích s kvalitní povrchem si může řidič dovolit dříve nemyslitelně rychlé průjezdy zatáček. Musí ovšem naopak oželit část někdejší „francouzské“ vláčnosti, typické pro modely 405 a 406. A na rozdíl od nástupce (Peugeot 508) nebyl složitý a výrobně drahý podvozek vyhrazen jen nejvýkonnějším modelům, ale byl zde plošně u všech verzí.

Negativně pak model 407 překvapil zákazníky očekávající prostornost, coby do té doby tradiční vlastnost střednětřídních Peugeotů. I menší model Peugeot 307 nabídl vzadu víc místa, zklamáním je i relativně malý zavazadelník.

Praktičnost je celkově slabá stránka auta. Ještě ji snižuje dlouhý přední převis, komplikující parkování a třeba i výjezdy z podzemních garáží, v jejichž zlomech si 407 pravidelně „dere nos“. Dvojnásob to platí pro dále snížené dvoudveřové Coupé, jehož pořízení bychom doporučili jen opravdovým fanouškům značky. Už proto, že ceny některých karosářských dílů jsou u něj bez přehánění šílené.

Peugeot 407 se coby ojetina profiluje jako průměrně spolehlivý vůz. I při výběru správné motorizace (ideálně co nejnovější 2.0 HDi) a slušné odolnosti podvozku (mimo spodní rejdový čep přední nápravy) je tu stále dost věcí, které umí zlobit. Typicky elektroinstalace – tradiční bolesti všech složitějších francouzských aut.

Rozpětí problémů je velmi široké, k těm nejčastějším patří selhávající odjišťování zadního skla u kombi, závady senzorů teploty i rozdílových tlaků u filtrů DPF, závady modulu páček pod volantem, závady ovládání klimatizace, časté je i „blednutí“ displejů na středovém panelu.

Rozmluvili bychom přetěžovanou naftovou šestnáctistkovku, která se po letech stává továrnou na karbon, a také těžké šestiválcové motory, zde vždy spojené s automatickou převodovkou. Ten potenciálně nejproblémovější se jmenuje 2.7 HDi, často u něj selhávají EGR ventily a známé jsou i případy zadření ojničních ložisek, končící vždy kompletní výměnou motoru.

Z benzínových verzí je vcelku dobrou volbou největší čtyřválec 2.2, který lze sehnat levněji než oblíbené diesely, počítejte však u něj s minimálně devítilitrovou spotřebou. Obrovským kladem je tradičně (již od dob Peugeotu 405) výborná protikorozní ochrana.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 HDi 120 kW

Nejvýkonnější verze naftového dvoulitru se do modelu 407 dostala až v samotném závěru výroby, střídala podobně výkonné 2.2 HDi Biturbo. Jeho zátahu sice nedosahuje, zato je dvoulitr mechanicky jednodušší, ve verzi 120 kW naprosto „vychytaný“ a bezproblémový. Neméně důležité je to, že i samo auto bylo v té době již zbaveno největších problémů – a těch zpočátku nebylo málo…

Typické závady

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

  • Závady turbodmychadel (nejvíc 1.6 HDi)
  • Závady dvouhmotových setrvačníků (opět nejvíc 1.6 HDi)
  • Poruchy EGR ventilů (nejvíc 2.7 V6 HDI, v závěsu 2.0 HDi a pak zbylé diesely)
  • Vadné zapalovací cívky (benzín 3.0 V6)
  • Problémy na systému DPF-FAP (diesely), závady teplotních i tlakových čidel, vyčerpaná životnost filtru
  • Vůle v přední nápravě (rejdové čepy)
  • Závady elektroinstalace – široký okruh problémů
  • Závady automatických převodovek
  • Závady podtlakového okruhu (diesely)
  • Úniky oleje ze servořízení
  • Závady vstřikovačů i regulace tlaku čerpadla (více jeté HDi)
  • Závady klapek aktivního tlumiče výfuku (benzín 3.0 V6)
  • Spotřeba oleje (více jeté benzínové 1.8 a 2.0 16V)
  • Závady chlazení

Hodnocení

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Bídná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

52 %

Konkurenční modely

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Citroen C5 2003

Citroën C5 I. generace (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

34 000 – 249 000 Kč v 31 inzerátech

Ford Mondeo 2005

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

77 %

hodnotili 4 majitelé

72 %

hodnocení redakce

4 000 – 189 999 Kč v 101 inzerátech

opel_vectra_2002

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

92 %

hodnotili 2 majitelé

68 %

hodnocení redakce

59 990 – 157 000 Kč v 20 inzerátech

renault_laguna_2000

Renault Laguna II. generace (2001 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

25 000 – 145 000 Kč v 35 inzerátech

Volkswagen Passat 2005

Volkswagen Passat VI. generace (B6) (2005 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

88 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 489 000 Kč v 107 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Peugeot 407 1.6HDi Klima8xAirbag

2005 234 000

94 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 407 SW 2.0HDi

2005 136 279

107 000 Kč

JK-CARS.CZ Hrušky

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 407 2.0 HDI 16V

2008 150 000

90 000 Kč

TREFKAR s.r.o. Praha 9 - Hloubětín

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 407 1.6HDi Klima8xAirbag

2005 234 000

94 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Peugeot 407 1.6HDi Klima8xAirbag

2005 234 000

94 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Peugeot 407 (2004 – 2011): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?