Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

309 000 – 4 340 000 Kč v 11 inzerátech

Zobrazit nabídky
Porsche-911_Carrera_2003

Podrobný profil ojetiny

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Klady a zápory

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

  • Kultovní sporťák, obrovské charizma
  • Výborné (v případě verzí s pohonem 4x4 i velmi bezpečné) jízdní vlastnosti
  • Vynikající zpětná vazba od volantu
  • Jízdní dynamika, účinnost brzd
  • Překvapivě snadno ovladatelná verze Turbo
  • Dobrý jízdní komfort (na svou kategorii)
  • Snesitelné ceny běžného servisu
  • Proti předchozím vzduchem chlazeným modelům prostornější karosérie a nižší hlučnost
  • Model 996 přešel na vodou chlazené motory, které zvláště v běžných Carrerách trpěly řadou dětských nemocí
  • Okruhové řádění snesou bez problémů jen verze Turbo, GT2 a GT3 se sedmi olejovými čerpadly, naopak konvenční modely není problém v rychlých táhlých zatáčkách odlitím oleje přidřít
  • Nadměrné tepelné namáhání dokáže deformovat blok motoru natolik, že popraská kompozitový povrch válců, výsledkem jsou přidírající se písty a vysoká spotřeba oleje
  • Mezi nejlevnějšími kusy koluje mnoho neodborně opravených vozů po havárii
  • Je třeba pravidelně měnit ložisko pomocného hřídele v pohonu řetězových rozvodů, jeho zadření způsobuje „potkání“ motoru

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Model 996 byl pro řadu 911 přelomový: s prostornější komfortnější karosérií, nižší hlučností i vyváženějším podvozkem přišly i vodou chlazené šestiválcové boxery, schopné podlézat tvrdšími emisními normami.

Bohužel právě motory bývají po letech největším problémem řady 996, což známé žebříčky spolehlivosti sestavované ze statistik německých technických kontrol (TÜV) neprozradí – z nich se dozvíme nanejvýš to, že průměrná málo jetá a majitelem dobře opečovaná devětsetjedenáctka má minimum problémů s podvozkem, řízením, brzdami a elektroinstalací.

Co se týče motorů, zjednodušeně by se dalo napsat, že všechny verze s objemem přesně 3600 cm3 (v modelech 911 Turbo, GT3, GT2) jsou i při sportovnějším stylu jízdy spolehlivější než slabší verze s objemem 3387 ccm (Carrera do 2001) a 3596 cm (Carrera od 2001, Targa). Kromě různých mechanických odlišností je to dáno i jejich o dost výkonnějším mazáním (u Turba a GT2 i chlazením).

Při koupi jakékoliv 911 se vyplatí přizvat zkušeného mechanika, ať už ze značkového servisu, nebo zasvěceného nadšence. U běžných verzí rozhodně pozor na úniky oleje skrz těsnění pomocného hřídele pohonu řetězových rozvodů a jednou za čas preventivní výměnu jeho nepříliš kvalitního ložiska. Pokud se zadře, končí to vždy „potkáním“ motoru a kapitální škodou.

Určitá spotřeba oleje je u 911 normální, pokud je však nápadně vysoká, mohlo již dojít k deformaci bloku a poškození kluzné povrchové vrstvy válců, což je u starších 996 celkem častá a oficiálně neopravitelná závada, končící výměnou polomotoru.

Někdy se vyskytují také závady na systému variabilního časování ventilů Variocam. Vzhledem ke koncepci motoru vzadu a chladičů vpředu je chladící systém úměrně délce svého vedení choulostivější na netěsnosti. Překvapuje slušná výdrž automatických převodovek Tiptronic (samozřejmě při pravidelné výměně náplně), stav u manuální převodovky je často závislý od „horlivosti“ předchozího majitele. Zbrkle řadící řidiči toužící vypálit z křižovatky světelnou rychlostí většinou poškodí synchronizaci, nejčastěji druhého stupně.

Spojka je poměrně ostrá, její obložení vydrží průměrně asi 100 000 km. Častější zhasnutí motoru při neopatrném rozjezdu dokáže zničit i dvouhmotový setrvačník.

Vozy s karosérií kupé (ne Cabrio, ne Targa) mají nejtužší a zároveň nejlehčí karosérii, z čehož pramení jejich nejlepší jízdní vlastnosti. Dobrým tipem jsou verze s pohonem všech kol (911 Carrera 4/4S, 911 Turbo), s kterými se Porsche 911 stává nečekaně použitelné a „vstřícné“ i v nepříznivém počasí. Nevýhodou pramenící z koncepce je velmi špatná přístupnost motoru, větší zásahy vždy vyžadují jeho demontáž z vozu.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

911 Turbo

Výhoda top modelu vyplývá nejen z bohaté výbavy a sériově instalovaného pohonu všech kol, který umožňuje bezpečné využití obrovského výkonu, ale i z mechanicky odolnějšího motoru. Objem je sice zdánlivě stejný jako u faceliftové Carrery 3.6,  ale jde o jinou konstrukci. I díky velmi výkonnému mazání se suchou skříní, separátním zásobníkem oleje a sedmi olejovými čerpadly je mnohem odolnější a lépe snáší skutečnou sportovní jízdu. Fajnšmekři zvolí verzi s manuálem a spojkou ostrou jako křen, ti ostatní „přívětivější“ verzi s automatem Tiptronic S.

Typické závady

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

  • Úniky oleje z motoru (nejčastěji přes gufero klikového hřídele)
  • Opotřebené spojky i synchronizace u manuálních převodovek
  • Netěsnosti chladícího okruhu (zejména do faceliftu)
  • Poškozená kluzná vrstva válců
  • Závady variátoru časování ventilů Variocam
  • Přidření motoru následkem odlévání oleje při velmi ostrém jízdním stylu (mimo Turbo, GT2 a GT3)
  • Drobné závady elektroinstalace

Hodnocení

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Strašné

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Jaguar XK 1996

Jaguar XK II. generace (1996 – 2005): Profil ojetiny

Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

Maserati Coupe 2005

Maserati Coupé (2001 – 2007): Profil ojetiny

Kupé

? %

zatím nehodnoceno

479 000 – 489 000 Kč ve 2 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Romino Car s.r.o. Plzeň - Černice

? %

zatím nehodnoceno

auto Petr Kloubek s.r.o. Praha 10 - Uhříněves

? %

zatím nehodnoceno

Porsche 911 CARRERA GT3 packet

1999 99 000

510 000 Kč

TUZEKSCAR s.r.o. Nový Jičín

? %

zatím nehodnoceno

Porsche 911 CARRERA GT3 Look

2001 125 000

699 911 Kč

AUTO DANTE Říčany u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Porsche 911 carrera S cabrio

2006 110 000

1 211 911 Kč

NEUBAUER OFFICE Brno

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Porsche 911 (996) (1998 – 2006): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

88 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Petr před 3 měsíci
3.4 (Carrera/Carrera 4) 221 kW Motorizace
1999 Rok výroby
60 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Absolutní spolehlivost
  • Image/charisma
  • Pro každodenní ježdění
  • Oproti jiným sportům nízké náklady,
  • V dnešní době malý výkon

O voze

Opravdu kvalitní auto

Závady

Ne, standardní servis

Další parametry

Stav tachometru nyní: 120 000 km | Servisní náklady ročně: 60 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?