Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

899 000 – 8 450 000 Kč v 11 inzerátech

Zobrazit nabídky
Porsche-911_Carrera-2009

Podrobný profil ojetiny

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Klady a zápory

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

  • Vysoká společenská prestiž
  • Objektivně nejlepší sportovní auto na světě
  • Bezpečné jízdní vlastnosti (už není tak zákeřná jako starší 911)
  • Velmi slušná kvalita a spolehlivost
  • Dobře si drží cenu (hlavně zadokolky s manuálem)
  • Poměrně rozumné servisní náklady (s ohledem na kategorii vozu a původní ceny)
  • Riziko koupě bouračky, přidřeného motoru nebo podvodného auta
  • Před faceliftem stále hrozí přidření motoru kvůli „odlití“ oleje
  • Po faceliftu zvýšené riziko karbonizace kvůli přímému vstřikování a závady palivového čerpadla
  • Otázky nad spolehlivostí převodovky PDK
  • Snížená životnost podvozku na českých silnicích

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Nástupce první vodou chlazené 911 dostal označení 997 a po technické stránce se spíše jednalo o evoluci než o vyloženou revoluci jako v případě předchůdce. Například na motorech Porsche provedlo spíše kosmetické změny a opět platí, že základní modely mají odlišný typ motoru než verze Turbo, GT3 a GT2. Ty opět využívají systém s odděleným mazáním, zatímco běžné verze mají klasické uspořádání.

Z toho pramení asi největší riziko tohoto modelu. Podobně jako přes kopírák u generace 996 má i 997 velmi choulostivé mazání, kdy jsou agresivnější řidiči schopní v táhlých zatáčkách na okruhu (například první zatáčka na Masarykově okruhu v Brně je takové místo) odlitím oleje do strany motor přidřít. Pečlivě udržované kusy s pravidelně měněným olejem správné specifikace tak citlivé nejsou, ale „načatý“ vůz se starším olejem nesprávné specifikace je doslova časovanou bombou. Ani rizika přidření vloženého ložiska rozvodů se tenhle motor zcela nezbavil, i když už je to lepší než dříve.

Každopádně běžný provoz při dodržování servisních zásad (nový olej po roce nebo nejpozději 10 000 km, pokud nedovádíte každý víkend na okruhu) zvládají běžné verze Carrera a Carrera S modelu Porsche 911 (997) zcela přesvědčivě. Lepší výbava novější generace, modernější infotainment a další novinky v komfortní výbavě předurčují tuhle generaci k naprosto bezproblémovému každodennímu používání.

Nadšenci nejvíce hledají klasické zadokolky s manuálem ve verzi Coupé, kterých je ale na trhu nejméně. Nejčastější verzí jsou čtyřkolky, případně provedení s automatem. Čtyřkolka je otázkou volby a nedá se říci, že by s ní přišlo Porsche o část charakteru. Jen velmi vyzrálý řidič si v utažených zatáčkách všimne, jak přední kola trochu zatáhnou ve výjezdu pod plným plynem za volant. Starší automat s hydrodynamickým měničem ale sebere jinak živému motoru dost chuti do života.

Po modernizaci Porsche nasadilo novou dvouspojkovou převodovku PDK, která konečně posouvá možnosti modelu 911 o kus dál, ale zamrzí absence klasických pádel pod volantem. Navíc vyvstává otázka nad spolehlivostí skříně u více ojetých kusů. Klasický manuál ale také není bez rizika, spojka se sotva dožije 100 000 km a často trpí synchronizace mezi jedničkou a dvoujkou a trojkou a čtyřkou.

Po modernizaci dostaly i běžné verze motory se spolehlivějším odděleným mazáním, ale také přišlo přímé vstřikování paliva, které hrozí zvýšenou tvorbou karbonových úsad v motoru. Nově se množí závady vysokotlakého palivového čerpadla. Používání aditivovaného benzinu je zde naprostou nutností. Pozor na nízké oktanové číslo, zakarbonovaný motor pak trpí na samozápaly, které mohou vést až k destrukci pístu.

Největší riziko ale není v choulostivých částech vozu, jako spíše v koupi neprověřeného kusu. V době, kdy ceny klasických 911 spíše rostou, nemají majitelé moc důvodů prodávat auta pod cenou. Bez důkladné diagnostiky a prověření vozu specialistou si koledujete, že koupíte kus s přidřeným motorem. To už je lepší rovnou hledat kus, který někdo zadřel. V česku funguje pár specialistů, kteří umí motor opravit. Navíc u přidřeného auta můžete lépe smlouvat o ceně.

Největší investiční potenciál je v zadokolce s manuálem ve verzi kupé a je celkem jedno, jestli je to základní Carrera, silnější Carrera S, speciální GTS nebo okruhová GT2 a GT3. Verze Turbo stojí trochu stranou, ale platí pro ni prakticky to samé. Důležitá je servisní historie a naprosto transparentní původ.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Porsche 997 je šestá verze Porsche 911. Od začátku roku 2005 se začaly prodávat Carrera, Carrera S. Na konci roku 2005 Carrera 4 a Carrera 4S s pohonem všech kol. V roce 2006 se začal prodávat Turbo a GT3 (GT3 i GT3 RS). GT2 se začalo prodávat až v roce 2007, tedy až po dvou letech, kdy se začalo prodávat 997. V roce 2009 proběhl facelift a GT2 RS tak nahradil GT2.

Motory

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

3.6 Carrera/3.8 Carrera S

Jakákoli motorizace je v Porsche 911 (997) povedená. Záleží ale hodně na servisní historii a minulosti auta. Pro verze před faceliftem platí rizika přidření jako u starších 911, po faceliftu zase hrozí karbonování a v extrémním případě prasknutí pístu. Nechte auto prověřit specialistu a pokud máte velký strach, raději kupte rovnou 911 s přidřeným motorem a nechte si u specialisty udělat generálku. Pokud jde o celkové náklady, jsou verze 3.6 a 3.8 před faceliftem asi nejrozumnější. Provoz verzí GT3 a Turbo už je pro běžného smrtelníka příliš drahý.

Typické závady

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

  • Opotřebovaný podvozek, hlavně PASM
  • Přidření motoru 3.6/3.8 před faceliftem
  • Karbonizace motorů s přímým vstřikováním
  • Natažený nebo prasklý rozvodový řetěz
  • Netěsnost střešního okna
  • Opotřebovaná spojka a dvouhmotnostní setrvačník

Komentář k typickým závadám

Největší riziko není v choulostivých částech vozu, jako spíše v koupi neprověřeného kusu. Celkově je totiž 911 mimořádně kvalitní a robustní auto, ale běžné verze nejsou na celodenní dovádění po okruhu stavěné. To zvládne spíše jen verze GT3 či GT2. I atraktivní Turbo je orientováno na běžný provoz. Většina potíží s motorem pak plyne hlavně ze zanedbaného servisu (oddalovaných výměn oleje), případně nadměrného vytěžování aut v extrémních podmínkách. Proto si dejte zvlášť velký pozor na auta z půjčoven. U nich je i zvýšené riziko „zaklepání“ motoru kvůli špatnému palivu.

Hodnocení

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Audi R8 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

1 390 000 – 2 385 000 Kč v 5 inzerátech

nissan_gt-r_2008

Nissan GT-R (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kupé

? %

zatím nehodnoceno

2 290 000 – 2 290 000 Kč v 1 inzerátu

Vybrané nabídky prodejců

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

SF Motors s.r.o. Praha 9 - Vysočany

? %

zatím nehodnoceno

Porsche 911 997 Turbo 4×4,manual,

2007 139 283

1 710 000 Kč

Autobazar Vema Jihlava

? %

zatím nehodnoceno

Porsche 911 991 Stav nového vozu

2012 56 500

1 999 000 Kč

Red Garage Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

Porsche 911 991 4S

2013 6 000

2 599 000 Kč

AUTO NOBLE Libčice nad Vltavou

20 %

1 zkušenost s prodejcem

Porsche 911 991 Stav nového vozu

2012 56 500

1 999 000 Kč

Red Garage Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Porsche 911 (997) (2005 – 2014): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?