Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Celkem to ujde

60 %

69 990 – 209 999 Kč v 10 inzerátech

Zobrazit nabídky
renault_espace_2006

Podrobný profil ojetiny

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Klady a zápory

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

  • Velkolepá prostornost, zejména v prodlouženém Grand Espace
  • Velmi nízké ceny ojetin (oproti konkurenci)
  • Plastová karosérie nekoroduje
  • Překvapivě dobré jízdní vlastnosti
  • Jízdní pohodlí (komfortní odpružení, odhlučnění, rozměry sedadel)
  • Mnoho odkládacích prostor
  • Až 7místná konfigurace (Grand Espace)
  • Nevyzpytatelná elektroinstalace dokáže řidiče nejen otrávit (planá hlášení, nefunkční komfortní prvky), ale často mu použití auta i zcela znemožnit (nefunkčnost přístupové a startovací karty)
  • U dieselů 2.2 dCi a 3.0 dCi hrozí velmi vysoké riziko fatálních závad
  • Některé originální náhradní díly jsou velmi drahé (například skla, dvouhmotový setrvačník)
  • Zdejší diesely obecně špatně snáší dlouhodobý provoz na prodloužené intervaly výměny oleje (výrobce zpočátku povoloval až 30 000 km)
  • Espace má poddimenzované brzdy (brzdí zdánlivě dobře, ale v zátěži se velmi rychle zkroutí brzdové kotouče)
  • U dieselu 1.9 dCi už mnohokrát došlo k nekontrolovatelnému přetočení motoru v důsledku nasátí oleje zkondenzovaného v mezichladiči stlačeného vzduchu

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Renault Espace 4. generace se na rozdíl od předchůdců nevyráběl u partnerské Matry, ale přímo na linkách Renaultu. Praktickou výhodu to pro uživatele nepřineslo žádnou, spíše naopak: tento model velmi neprozřetelně zkombinoval masívní nasazení nedostatečně prověřených elektronických vymožeností (startovací karty) s přestupem na Long Life servisní intervaly. Právě výměny oleje až po 30 000 km byly pro nepříliš odolné čtyřválcové diesely vlastní konstrukce vyloženě smrtící, mnohé z nich končily s přidřeným a klepajícím klikovým ústrojím. Všechno ještě dorazila nevhodná volba vrcholného třílitrového dieselu od Isuzu, který měl nalákat nejnáročnější zákazníky.

Čtěte také: Renault Scénic III (2009-2016) – Profil ojetiny

Ti paradoxně dostali užraný a špatně chlazený motor s kompletně zfušovanou elektroinstalaci, kterému navíc po čase uměly díky tepelné deformaci hliníkového bloku poklesnout vložky válců. Cena opravy (výměny motoru) by dnes přesáhla cenu hodně hezkého ojetého auta, proto nemá smysl o této verzi vůbec uvažovat – byť pozdější modifikace se 133 kW už tolik problémů neměla. Dalším nechvalně proslulým motorem je čtyřválec 2.2 dCi.

Z dieselů lze akceptovat vlastně jen dva motory. Jednak starší a slabší 1.9 dCi, který při intervalu výměny oleje po 15 000 km a občasných kontrolách mezichladiče stlačeného vzduchu (zda v něm neulpívá olej propouštěný netěsným turbodmychadlem) dokáže obstojně fungovat. A pak novější 2.0 dCi, který sice také není úplně bezchybný, ale ze zdejších dieselů zatím vykazuje suverénně nejmenší procento poruch.

Největší jistotu přinášejí benzínové verze, které nejsou kvůli vysoké spotřebě příliš oblíbené, což stlačuje jejich cenu. Ani spolehlivý motor ale ještě není zárukou pojízdnosti, zkolabovat umí i převodovky (jak manuální PK6, tak automat) a hlavně elektroinstalace. Sem tam nefungující komfortní funkce či nesmyslná hlášení přístrojů lze ještě přejít, potíže s elektrickou parkovací brzdou nebo vadnými čtečkami startovacích karet však opravdu znemožňují s autem odjet.

Čtěte také: Ford S-MAX I (2006-2015) – Profil ojetiny 

Obecně platí, že novější ročníky jsou už vychytanější, proto se příplatek za mladší kus rozhodně vyplatí. Doporučujeme alespoň modely takzvané Fáze 2 (tedy po modernizaci v roce 2006). S výjimkou často zkroucených brzdových kotoučů je podvozek vcelku odolný a hlavně velmi příjemně naladěný. Výborný komfort odpružení od francouzského MPV zákazník očekává jako samozřejmost, ale dobré jízdní vlastnosti i přesné řízení tohoto kolosu jsou i po letech příjemným překvapením.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 Turbo 125 kW

Pro ojetý Espace se zdají být vhodnější benzínové motory, u nichž v budoucnu nehrozí tak široké spektrum možných závad. Základní atmosférický 2.0 16V je pro těžký vůz slabý, šestiválec 3.5 V6 původem od Nissanu zase velmi vzácný a zbytečně těžký a užraný. Kompromisem je 2.0 Turbo, dostatečně pružný a stále relativně jednoduchý spolehlivý motor se spotřebou kolem 10 litrů na 100 km. Modernizovanou verzi se 125 kW doporučíme hlavně proto, že se dodávala k celkově vychytanějším faceliftovaným modelům.

Typické závady

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

  • Závady převodovek (manuál i automat)
  • Závady vstřikovačů (diesely)
  • Uvolnění vložek válců u 3.0 dCi, tlakování do vodního okruhu (neopravitelná závada vyžadující kompletní výměnu motoru)
  • Přehřívání motoru u verze 3.0 dCi
  • Přidřené motory (zejména 1.9 a 2.2 dCi provozované s dlouhými intervaly výměny oleje)
  • Selhání rozvodů u 2.2 dCi
  • Závady EGR ventilů (u 2.2 dCi často i propálené trubky vedení plynů)
  • Poruchy tlumičů torzních kmitů na pohonu pomocných agregátů (první ročníky čtyřválců)
  • Opotřebená turbodmychadla (hlavně 1.9 a 2.2 dCi)
  • Nefunkční čtečky karet
  • Poruchy elektroinstalace obecně

Hodnocení

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Bídná

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

60 %

Konkurenční modely

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Vybrané nabídky prodejců

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Auto Pokorný Brno - Lesná

? %

zatím nehodnoceno

Renault Espace 1,9 DCi SERVISKA

2006 137 700

120 879 Kč

Autocentrum České Zlatníky s. r. o. Obrnice okr. Most

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar Extra – Jaroslav Procházka Otrokovice

? %

zatím nehodnoceno

Renault Espace 2,2

2004

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Auto Kajlovec Hradec nad Moravicí

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Renault Espace IV. generace (2002 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Celkem to ujde

57 %

Majitelé hodnotí

Celkem 3 recenze

RasťoS před 3 týdny
2.0 16V Turbo 125 kW Motorizace
2010 Rok výroby
175 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • jednoznačne priestor na všetkých 7 miestach
  • dobrý ťah motora, ani pri 130-ke a naloženom aute nie je problém zrýchliť
  • pri pohodovej jazde je auto naozaj krásne tiché, do 100km/h je tiché, až pri diaľničnej rýchlosti je hluk vyšší
  • posed je vyšší, lepší výhľad na cestu, predné stĺpiky sú úzke, nebránia tak vo výhľade
  • komfortné naladenie podvozka, ako keby ste sa plavili na lodi ;-) len sa tak pohojdávate, slabšie povahy môžu dostať morskú nemoc :-)
  • pri jazde mimo mesto a po diaľnici do rýchlosti 110-120km/h som sa dostal na spotrebu 8,1 až 8,4 L/100km; teda pokiaľ sa príliš nenaháňate
  • sedačky v 2. a 3. rade sa dajú ľubovoľne posúvať a vyberať; parádna variabilita
  • roletky na zadných dverách a na kufri, ideál cez leto ;-)
  • spotreba benzínovej 2L turbo verzie pri jazde po meste 10 až 10,5; podobná pri diaľničnej rýchlosti; preto dosť využívam vyššiu hmotnosť auta a dojazd na neutrál
  • digitálna palubná doska, radšej mám klasické budíky, ale už som si zvykol
  • sedačky sú pomerne ťažké, ale inak sa s nimi manipuluje dobre.
  • treba si zvyknúť na naladenie podvozka a trošku väčšie náklony karosérie, ale jazda je príjemná a stabilná, stopu drží slušne
  • poťah sedadla vodiča je na strane dverí prasknutý (umelá koža), ale s tým má problém viacero áut/značiek
  • ešte drobnosť, pri studenom motore je občas cítiť slabé šklbnutie, akoby vynechal 1 valec, keď sa motor zahreje, ide v pohode (vlhoba alebo sviečky?)

O voze

Mám krátku verziu, ale 7-miestnu. Pri plnom obsadení je kufor malý, ale to sme šli iba 1 krát, inak sa vozí 4 až 6 ľudí. Keby bola spotreba aspoň o 1 liter nižšia, bolo by to super vozenie, ale je to kus auta. Kúpil by som ho znova, ale novšie, zachovalejšie a s menším počtom najazdených km.

Závady

Mám ho cca pol roka, za ten čas som musel meniť predné pružiny, vďaka „kvalitným“ cestám, nabehol som na veľkú nerovnosť a tlmič na ľavej strane šiel na doraz, odniesla si to pružina. Inak som menil akurát olej a filter. Auto brzdí dobre, je to kus auta, takže podľa toho treba jazdiť, predvídať, aby ste nemuseli tento kolos prudko zastaviť z vysokej rýchlosti. Zatiaľ brzdy v poriadku. Kvalita interiéru… keď som toto auto kupoval, malo najazdené 175.000 km a vozili sa v ňom decká, takže som ho musel dať do poriadku, vpredu je to ok, horšie je to v kufri, ten dostal zabrať.
Dúfam, že som moje auto neprechválil a že bude fungovať tak, ako doteraz.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 180 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Stanislav TRUBÁK před 2 roky
2.2 dCi 110 kW Motorizace
2004 Rok výroby
30 000 km najeto při koupi

20 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • žádné
  • vše co se týká prodeje

O voze

Když jede tak paráda

Závady

Turbo, vstřiky, brzdy zadní, přední, výbrus motoru atd.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 100 000 km | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 150 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Auto ESA

štěpán p. před 4 roky
1.9 dCi 88 kW Motorizace
2005 Rok výroby
137 000 km najeto při koupi

72 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • zajimavý interier a exterier
  • prostorné , pohodlné a rodinné vozidlo
  • spolehlivý motor 1,9dci
  • dobrá dostupnost náhradních dílů
  • přesné řazení 6. manualní převodovky
  • dílenské zpracování
  • přídavné el. topení
  • poruchové motory 2,2dci a 3,0
  • poruchová el. ruční brzda
  • hlučný chod omezovačů dveří
  • zatékání do zavazadlového prostoru 3. brzdovým světlem
  • praskající zadní pružiny pérování
  • poruchy startování ( karta , čtečka )

Závady

vrzající plasty přístrojové desky,
poruchy startovací karty,
únik motorového oleje,
nadměrné opotřebení zadních brzd

Další parametry

Stav tachometru nyní: 139 900 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?