Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

157 000 – 358 999 Kč v 7 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

  • První dojem většího a dražšího auta
  • Podélná prostornost interiéru
  • Jednoduchá konstrukce
  • Minimální riziko krádeže
  • Dynamický a velmi úsporný diesel 1.6 dCi (od 2012)
  • Předpoklad rychle klesajících cen ojetin
  • Verze bez xenonových světlometů slabě svítí
  • Opatrně s dodatečnými přestavbami na LPG –  originální plynová verze motoru Renault 1.6 16V (dodávaná např. do Dacie) nemá odolnější písty, ventily i jinou hlavu válců jen tak nadarmo
  • U více jetých dieselů se již vyskytují opotřebené dvouhmotové setrvačníky
  • Při dlouhodobém využívání long-life intervalů výměn motorového oleje může dojít u starších verzí dieselů 1.5 dCi (63 a 78 kW) k vážným mechanickým závadám

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Renault Fluence se stejně jako technicky příbuzný hatchback Mégane Generation (Fluence jen využívá delšího rozvoru náprav) vyrábí v Turecku. Mechanicky jde o poměrně jednoduchý vůz s dobrým předpokladem spolehlivosti i odolnosti, což se skutečně v prvních letech potvrzovalo.

Dětských nemocí bylo minimum, mimo občasné drobné závady na elektroinstalaci (typicky u audiosystémů) se prakticky neřešilo nic. S pozvolným stárnutím vozu se plejáda zaznamenaných závad začíná rozšiřovat, rozhodně však Fluence patří do té spolehlivější skupiny vozů Renault.

Vzhledem k nízké pořizovací ceně vozu musely být některé materiály vyrobeny „ekonomicky“, takže například v interiéru se velmi rychle ošoupaly kožené potahy volantu, vozy s vzácně vídaným koženým čalouněním někdy trpí praskáním potahů a podobně. Protikorozní ochrana je ovšem dobrá a na kvalitu laku také nejsou registrovány významnější stížnosti.

Čtěte také: Renault Thalia II (2008 – 2012): Profil ojetiny

Nejčastější motorizací je benzínová šestnáctistovka, zde vždy s proměnným časováním ventilů. Právě s ním bývá (ještě kromě zapalovacích cívek) občas problém, přesuvník vačkového hřídele se časem umí vydřít, ztratí těsnost, začne rachotit a posléze přestane fixovat vačkový hřídel v příslušné pozici. Oprava vyjde na osm až deset tisíc korun.

Opět jako u jiných modelů s tímto motorem platí, že zde velmi oblíbené dodatečné přestavby na LPG se nemusí v dlouhodobém horizontu vyplatit nejen z důvodu nedostatečné odolnosti ventilových sedel, technických změn bylo na originálně upravené verze šestnáctistovky na LPG (ta se do Fluence ale nedodávala) mnohem víc.

Diesely jsou zastoupeny hlavně letitým, průběžně modernizovaným agregátem 1.5 dCi. Určitě se vyhněte původní nejstarší a nejslabší verzi se 63 kW, pochází ještě z dob, kdy měl motor celkem značné problémy se vstřikovači i mechanickou odolností „spodku“, byť případy takzvaného vylágrování by šlo u Fluence spočítat s rezervou na prstech jedné ruky.

Čtěte také: Renault Scénic III (2009 – 2016): Profil ojetiny

Prokazatelně „zdravější“ jsou až silnější novější verze s 81 kW, nově i 70 kW, přesto prakticky všichni mechanici s dlouhodobější zkušeností s motory 1.5 dCi doporučují i u nich zkrácenou periodu výměn oleje. Občas se vyskytnou vadné EGR ventily, u více jetých kusů dvouhmotové setrvačníky. Všechny novější diesely měly již vždy DPF, v případě problémů s regenerací se zaměřte na kontrolu funkčnosti čidel teploty a rozdílových tlaků.

Odolnost podvozku je dobrá, více jeté kusy mohou mít vůle ve spojovacích tyčích řízení, vzácně byla pozorována nižší životnost tlumičů, související patrně s horší „várkou“. S dvouspojkovou převodovkou EDC nejsou takřka žádné servisní zkušenosti, prodává se minimálně.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.6 dCi 96 kW

Pokud je nějaký motor zajímavější, pak je to nejsilnější diesel. Je zatím poměrně mladý a tak ještě nelze zodpovědně hovořit o jeho spolehlivosti, prokazatelně však jezdí hbitě, tiše a úsporně (průměr 5 l/100 km není žádný problém). Soudě ze zkušeností s jinými takto motorizovanými modely se zatím mimo předčasně opotřebených spojek neobjevují žádné varovné signály o jeho rizikovosti.

Typické závady

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

  • Rychle ošoupání koženkových potahů volantu
  • Vůle ve spojovacích tyčích řízení (vozy s vyšším nájezdem)
  • Poruchy přesuvníku variabilního časování ventilů (obě atmosférické benzínové verze, častěji 1.6 16V)
  • Závady zapalovacích cívek (benzínové verze)
  • Opotřebené dvouhmotové setrvačníky (více jeté diesely)
  • Sporadicky závady klimatizace (netěsnosti, vadné kompresory či jejich spojky)
  • Drobnější závady elektroinstalace (audiosystémy, regulace ventilátoru topení, centrální zamykání)

Hodnocení

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

mitsubishi_lancer_2007

Mitsubishi Lancer VIII. generace (2007 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

209 999 – 569 900 Kč v 8 inzerátech

peugeot_301_2012

Peugeot 301 (2012 – dosud): Profil ojetiny

Sedan

? %

zatím nehodnoceno

199 900 – 353 441 Kč v 30 inzerátech

Toyota Corolla 2012

Toyota Corolla XI. generace (2013 – dosud): Profil ojetiny

Sedan

? %

zatím nehodnoceno

389 000 – 460 000 Kč v 8 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Renault Fluence 1.6 16v-DYNAMIQUE

2011 94 000

189 000 Kč

Auto Pavel Jablonec nad nisou

? %

zatím nehodnoceno

NetHaus Strážnice

? %

zatím nehodnoceno

Renault Fluence 1,5 DCI 81 kW LIMITED

2015 69 654

225 000 Kč

AUTO NEJDL s.r.o. Klatovy

? %

zatím nehodnoceno

NetHaus Strážnice

? %

zatím nehodnoceno

Renault Fluence 1,5dci INTENSE 81kw

2015 30 000

299 000 Kč

Autocentrum Blu Car Kuchyňka u Kutné Hory

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Renault Fluence (2009 – dosud): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?