Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Celkem to ujde

52 %

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Zobrazit nabídky
renault_megane_2003

Podrobný profil ojetiny

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Klady a zápory

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

  • Výborná protikorozní ochrana karosérie
  • Nízké ceny ojetin, velký výběr verzí
  • Minimální riziko krádeže
  • Prostornost verzí sedan a kombi (oproti kratším hatchbackům měly prodloužený rozvor)
  • Množství odkládacích prostor
  • Dynamické motory 2.0 dCi a 2.0 Turbo
  • Hatchbacky nabídnou málo místa na zadních sedadlech i v zavazadelníku (ten má navíc nepraktický tvar)
  • U dieselů 1.5 dCi dochází k častým závadám na vstřikování (mimo verzi 78 kW)
  • Motor 1.6 16V často trpí na poruchy přesuvníku časování ventilů
  • Diesely 1.5 dCi a 1.9 dCi špatně snáší dlouhé intervaly mezi výměnami oleje. Může dojít k poškození hlavních i ojničních ložisek
  • U starších 1.9 dCi často dochází k hromadění oleje (propouštěného netěsností turbodmychadla) v mezichladiči stlačeného vzduchu. Po překročení určité míry zaplavení mezichladiče je olej stržen do sání – riziko nekontrolovatelného přetočení motoru
  • U šestistupňových manuálních převodovek (zejména u 1.9 dCi) odchází ložiska hřídelí
  • Elektroinstalace je sice méně problémová než u Laguny II, ale pořád více než u konkurenčních vozů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Odvážně tvarovaná záď hatchbacku sice působí zajímavě, nese však dvě velké nevýhody – malý, neprakticky tvarovaný zavazadelník a silně prohnuté zadní okno, s nímž si kartáče některých myček nedokážou poradit. Nejen kvůli praktičnosti, ale i kvůli vyššímu komfortu danému delším rozvorem náprav je lépe se poohlédnout po verzích sedan (je méně oblíbený, proto levnější) nebo kombi Grandtour.

Celkově se druhá generace Méganu profiluje jako průměrně spolehlivé auto, což není až tak zlé. Velkému množství problémů lze předejít (opět) výběrem vychytanějšího faceliftového modelu po roce 2006 i výběrem správného motoru. Ideálně benzínového. U oblíbených šestnáctistovek pozor na nepravidelný chod a podezřelé zvuky z „vršku“ motoru. Obvykle je má na svědomí vadný přesuvník proměnného časování ventilů, který kvůli nárůstu mechanických vůlí a netěsnostem přestane držet polohu. V menší míře se tato závada týká i vzácně vídaného dvoulitru. Poměrně dobré jsou zkušenosti se základní čtrnáctistovkou i přeplňovaným 2.0 Turbo (jeho výkonnější verze se dávala do znamenitě jezdícího sportovního modelu RS, který má i jinou, sofistikovanější přední nápravu s oddělenou těhlicí).

Čtěte také: Profil ojetiny Renault Megane III (2008 – 2016)

Na diesely u Méganu II obecně pozor.  Všechny varianty malého, tichého a velmi úsporného 1.5 dCi se umí snadno vylágrovat, mimo nejvýkonnější variantu se 78 kW pak trpí i častými závadami vstřikování. Devatenáctistovka je mechanicky mírně odolnější. Více však trpí na závady turbodmychadel a těžké závady klikových ústrojí už poznala také. Perspektivu delšího života mají jen motory, u nichž nebyly využívány dlouhé intervaly výměny motorového oleje. Stropem je hranice 20 000 km, u starších ojetin nejlépe 15 000 km.

Šestistupňové manuální převodovky některých dieselů vykazují nízkou životnost ložisek hřídelí, na vrakovištích jsou již nedostatkovým zbožím. Novější, ale také výrazně dražší 2.0 dCi vykazuje ze všech zdejších dieselů suverénně nejmenší procento poruch.

Čtěte také: Profil ojetiny Renault Thalia II (2008 – 2012)

Pokud možno, zcela se vyhněte automatickým převodovkám. Jejich spolehlivost je velmi nízká. Lákavé kupé-kabrio Mégane CC s pevnou skládací střechou trpí nízkou torzní tuhostí karosérie, někdy i netěsnostmi sklápěcí střechy a závadami jejího ovládacího mechanismu. Opět podobně jako u konkurenčních vozů podobného zaměření jsou specifické náhradní díly pro kabriolet velmi drahé.  Zkontrolujte funkčnost klimatizace. Často uniká náplně netěsným výměníkem.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 16v/ 72 kW

Na svůj objem překvapí solidní pružností. V běžném příměstském provozu je navíc úspornější a tišší než větší agregát 1.6 16v, který často trápí nespolehlivé přesuvníky časování ventilů. Nevýhoda kratšího zpřevodování se projevuje až na dálnici. Pokud tam však netrávíte několik hodin denně, není důvod nejspolehlivější motor v druhém Méganu zavrhovat.

Typické závady

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

  • Závady elektroinstalace (stahování oken, stěrače, ventilace, startovací karty, kliky dveří u bezklíčového přístupu, plané chybové hlášení atd.)
  • Netěsnosti okruhu klimatizace
  • Závady přesuvníku časování ventilů (zejména 1.6 16V, méně často 2.0 16V)
  • Vadné snímače pozic hřídelí, škrtící klapky (benzínové verze)
  • Závady zapalovacích cívek (benzínové verze s cívkami Sagem)
  • Vůle v přední nápravě (čepy, horní uložení tlumičů)
  • Opotřebené dvouhmotové setrvačníky (diesely)
  • Závady turbodmychadel (1.5 a 1.9 dCi)
  • Závady vstřikování (všechny 1.5 dCi s výjimkou verze 78 kW)
  • Zadření hlavních nebo ojničních ložisek v motoru (1.5 a 1.9 dCi)
  • Netěsnosti sklápěcí střechy i závady jejího ovládacího mechanismu (Mégane CC, Coupé-cabrio)
  • Závady převodovek (manuální i automatické)
  • Zatuhlý mechanismus parkovací brzdy
  • Pískání brzd (chronická vada)
  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Volné klouby poloos

Hodnocení

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

52 %

Konkurenční modely

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Honda Civic 2005

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

80 000 – 254 999 Kč v 17 inzerátech

Hyundai-i30-2007

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

88 %

hodnotil 1 majitel

60 %

hodnocení redakce

118 000 – 319 900 Kč v 49 inzerátech

??????????????

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

92 %

hodnotil 1 majitel

56 %

hodnocení redakce

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

Mazda-3_5door_2004

Mazda 3 I. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 285 000 Kč v 10 inzerátech

opel_astra_2007

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

56 %

hodnotili 2 majitelé

64 %

hodnocení redakce

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

peugeot_307_2005

Peugeot 307 (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

88 %

hodnotili 2 majitelé

49 000 – 125 000 Kč v 65 inzerátech

seat_leon_2005

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

84 %

hodnotil 1 majitel

60 %

hodnocení redakce

55 000 – 299 000 Kč v 20 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Renault Mégane 1.6 16V Expression

2008 191 787

65 000 Kč

JELÍNEK HOLDING s.r.o. Teplice

? %

zatím nehodnoceno

Renault Mégane 1.6i 79kw KLIMA

2002 190 000

34 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Renault Mégane 1.5 DCi +2 SADY KOL+

2007 205 900

68 000 Kč

Cars Trade M&M s.r.o. Dyje

? %

zatím nehodnoceno

Renault Mégane 1.6 i 16V

2007 123 911

75 000 Kč

Štěpánek Auto Praha - Stodůly

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar Děbolín – Jan Neidr Jindřichův Hradec

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?