Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Skvělá koupě

76 %

144 001 – 235 999 Kč v 11 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Klady a zápory

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

  • Komfortní, rozměrný interiér (zejména verze Grand)
  • Variabilita, velký zavazadelník, mnoho odkládacích prostorů
  • Nízká hlučnost (TCe, diesely)
  • Minimální riziko krádeže
  • Proti konkurenci příznivější ceny ojetin (rychlejší pokles hodnoty)
  • Na kvalitních silnicích plavné odpružení
  • Bohatá komfortní i bezpečnostní výbava
  • S atmosférickým benzínovým motorem 1.6 16V je Scénic líný a hlučnější
  • Variátorová převodovka u benzínového 2.0 16V se z principu nehodí do těžkých vozů, její životnost je v porovnání s jinými konstrukcemi omezená a opravy velmi drahé
  • U motoru 1.6 dCi dochází k předčasnému opotřebení spojky - charakteristika motoru s nulovou životaschopností pod hranicí 1500 ot/min nutí řidiče držet ji déle v prokluzu
  • Při dlouhodobém přetahování intervalů výměn motorového oleje může dojít u dieselů k vážným mechanickým závadám (obvykle na klikovém ústrojí), zkušení mechanici doporučují u dieselů zkracovat až na 15 000 km - především u 1.5 dCi do r. 2010
  • Elektrická parkovací brzda (pokud ji vůz má) se zde nedá nouzově manuálně odblokovat- pokud je slabá baterie tak s vozem nepohnete

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

V případě Renaultu Scénic vždy platil zvláštní paradox – ačkoliv technicky vycházel z modelu Mégane, býval o něco spolehlivější. Vysvětlení je jednoduché. MPV na bází Méganu vycházelo vždy s určitým zpožděním za výchozím hatchbackem, mělo tedy výhodu alespoň zčásti vychytaných dětských nemocí. Mégane III jich mnoho neměl, Scénic III (stejně jako jeho prostornější verze Grand Scénic) má tedy proti předchůdcům výhodu mnohem „zdravějšího“ základu.

Až na pár drobností bývají zákazníci s posledním Scénicem obvykle spokojeni. Logicky si vyvozují, že levný a dobře vybavený vůz nemůže být naprostý všeuměl a tak s nadhledem berou novinářské výtky na adresu digitálního rychloměru zčásti překrytého věncem volantu, těžší manipulace s vyjímatelnými zadními sedadly či na nerovnostech nervóznější zadní nápravy. Letitým strašákem ojetých Renaultů je elektronika a Scénic III se zatím v této věci proti předchůdcům jeví „jen“ jako trochu lepší: Známé startovací karty už nezlobí, zato je tu elektrická parkovací brzda bez možnosti nouzového manuálního odbrzdění, i u relativně mladých vozů už odešlo pár elektrických posilovačů řízení (měnily se v záruce), tu a tam zazlobí odemykání některých dveří nebo regulace vnitřní teploty.

Většinu Scéniců pohánějí vlastní diesely, které jsou tiché, pružné a úsporné (to poslední zejména u 1.5 a 1.6 dCi), ale zkušení mechanici k nim přistupují trochu s nedůvěrou. Především v případě menších 1.5 dCi, které si z minulosti stále vláčí špatnou pověst. Výrobce tvrdí že zapracoval na odolnosti klikového ústrojí (katalogy dílů to potvrzují až u vozů novějších roku 2010), což byla při pozdějším plošném nasazení systémů Start/Stop spíše holá nutnost než dobrá vůle, vstřikovače jsou alespoň v případě verzí 81 kW bezproblémové. Zajímavé je, že ačkoliv má motor menší objem než novější „řetězová“ jednotka 1.6 dCi (v roce 2011 nahradila starý 1.9 dCi, na sklonku života již poměrně vychytaný), nemá v nejnižších otáčkách tak citelnou výkonovou „díru“.

S moderním 1.6 dCi lze skutečně jezdit i s pětilitrovou spotřebou, motor zatím funguje bez výraznějších problémů (pokud nějaké byly, šlo je většinou řešit aktualizací SW). Evidentně však u něj častěji odchází spojka, což je důsledek toho, že je třeba ji při rozjezdu trochu „pálit“, aby motor ožívající až nad hranicí 1500 otáček nezhasl. Větší dvoulitry dCi nepatří k nejúspornějším (běžně nad 7 litrů), navíc se ve vzácných případech přidřely (obvykle zásluhou selhání olejového čerpadla), známé jsou už i případy poškozených hlav válců i opotřebených rozvodových řetězů, je však třeba říct, že v porovnání s jinými značkami a motory jde opravdu o minimum případů.

Skvělý by byl dvoulitrový benzín se 103 kW (motor Nissan, navíc mnohem spolehlivější než v posledních Primerách), pojí se však výhradně s bezestupňovou variátorovou převodovkou, kvůli které ho coby starší ojetinu doporučit nelze. Občas se u něj vyskytují netěsnící přesuvníky časování ventilů, což je závada naprosto typická pro motor 1.6 16V 81 kW. U maličkých benzínových 1.2 TCe servisy zatím neevidují žádné významnější potíže, je však třeba zohlednit mládí agregátu i jeho minimální rozšíření.

Podvozek je nadprůměrně odolný, stejně jako u Méganu se nanejvýš občas vyskytují vůle ve spojovacích tyčích řízení.  Celková mechanická spolehlivost Scénicu III je příjemným překvapením.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Renault Mégane Scénic je průkopníkem mezi menšími vozy kategorie MPV. Francouzská automobilka Renault jej uvedla na trh už v roce 1996. Vůz vycházel, jak již první název napovídá, z modelové řady Mégane. O tři roky později prošel faceliftem. Následující rok se objevila také verze s pohonem všech kol pod označením RX4. V roce 2003 dostal slovo Scénic druhé generace. Od roku 2009 se vyrábí 3. generace a byl přejmenován na Renault Scénic.

Motory

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 TCe 96 kW
I když se zdají nejhorší problémy dieselů Renault vychytány, historická zkušenost velí nedělat v jejich případě ukvapené závěry. U přeplňované benzínové čtrnáctistovky s DNA japonského Nissanu je méně otazníků a více jistot- tento spolehlivý, tichý a dynamický motor je pro Scénic stejně optimální jako pro Mégane.

Typické závady

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

  • Závady elektrické parkovací brzdy
  • Závady elektrického posilovače řízení (vzácně)
  • Poruchy přesuvníku variabilního časování ventilů (1.6 16V, méně často 2.0 16V 103 kW)
  • Závady zapalovacích cívek (benzínové verze)
  • Závady klimatizace
  • Předčasné opotřebení spojky (diesely, zejména 1.6 dCi)
  • Závady palivových čerpadel (sporadicky u TCe)
  • Opotřebené dvouhmotové setrvačníky (diesely 1.5 dCi)
  • Vůle v uložení zadní nápravy (při vysokých nájezdech)
  • Sporadicky přidření motoru nebo problémy s řetězovými rozvody (2.0 dCi)
  • Závady na systému DPF
  • Závady EGR ventilů (1.5 dCi, 2.0 dCi)

Hodnocení

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Konkurenční modely

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Citroen C4 Picasso 2006

Citroën C4 Picasso I. generace (2006 – 2013): Profil ojetiny

MPV

82 %

hodnotili 2 majitelé

67 %

hodnocení redakce

119 900 – 258 000 Kč v 38 inzerátech

Ford_C_MAX_2010_001

Ford C-Max II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

MPV

80 %

hodnotil 1 majitel

185 001 – 389 000 Kč v 15 inzerátech

Mazda-5-2011

Mazda 5 II. generace (2010 – 2015): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

313 901 – 389 900 Kč ve 2 inzerátech

Opel-Zafira_Tourer_2012

Opel Zafira III. generace (2011 – dosud): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

215 000 – 757 000 Kč v 14 inzerátech

peugeot_5008_2009

Peugeot 5008 (2009 – dosud): Profil ojetiny

MPV

92 %

hodnotil 1 majitel

184 900 – 595 001 Kč v 35 inzerátech

Toyota Verso 2012

Toyota Verso (2009 – dosud): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

272 000 – 499 000 Kč v 6 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

VV AUTO, spol. s r.o. Horná Streda

? %

zatím nehodnoceno

Auto Pokorný Brno - Lesná

? %

zatím nehodnoceno

Renault Scénic 1.4TCe LPG DYNAMIQUE

2010 106 104

199 000 Kč

Auto RE Bylany

? %

zatím nehodnoceno

Renault Scénic 1.5Dci, Klima, Serviska

2011 144 000

169 900 Kč

Michal Hamák Troubsko

? %

zatím nehodnoceno

Renault Scénic 1,6 16V 81 kW

2012 17 320

239 000 Kč

JELÍNEK HOLDING s.r.o. Teplice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?