Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

17 000 – 112 999 Kč v 9 inzerátech

Zobrazit nabídky
renault_Thalia - symbol_2008

Podrobný profil ojetiny

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

  • Nízké ceny ojetin
  • Jednoduchá technika, nízké riziko vážných závad (benzínové verze)
  • Nulový zájem zlodějů, minimální riziko padělání servisní historie
  • Na objem velký zavazadelník
  • Komfort podvozku i na velmi rozbitých silnicích
  • Nízká hmotnost = i se slabšími motory solidní dynamika
  • Dobrá protikorozní ochrana karosérie
  • Zatímco zavazadelník je obrovský, prostor pro cestující patří k nejmenším (zejména na šířku)
  • Jednoduchý a výrazně komfortně laděný podvozek může při prvních jízdách řidiče zaskočit velkými náklony v zatáčkách
  • Zde použité starší generace dieselu 1.5 dCi nepatřily k nejspolehlivějším, naštěstí kvůli vysoké ceně je málokdo kupoval
  • Thalia byla ve své době nejlevnějším vozem, množství drobných „much“ je proto třeba brát v kontextu ceny

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Druhá generace Renaultu Thalieá je postavena na mechanickém základu té předchozí, technicky je tedy podobná spíše Renaultu Clio 2. generace, z nějž první Thalia vycházela. Thalia patřila k vůbec nejlevnějším vozům na trhu, takže očekávání jízdního komfortu, kvality zpracování a spolehlivosti bylo u mnohých motoristů adekvátně nízké.

Prostor pro cestující je sice malý a jízdní vlastnosti jsou poznamenány příliš měkkým podvozkem a podobně rozvláčným řízením, ovšem na rozdíl třeba od první generace Dacie Logan karosérie Thalie nerezne a dílenské zpracování je také lepší (byť samozřejmě nijak zázračné).

Schopnost bezproblémově dovézt posádku z bodu A do bodu B je dána hlavně použitou jednoduchou technikou. Týká se to především benzínových motorů, z nichž prodejně dominovala nejjednodušší dvanáctistovka. K pohonu pouhých 900 kg vážícího auta bohatě postačuje, netrpí žádnou chronickou vadou a kdo u ní podle servisního plánu mění rozvodový řemen, olej, filtry a svíčky, tomu bude sloužit třeba věčně.  Výjimečně se objevují problémy s nepravidelným volnoběhem, obvykle jsou však dané právě přesluhujícími svíčkami, vzácněji vadnou lambda sondou, vadnou zapalovací cívkou nebo škrtící klapkou. Stejně to platí i pro větší 1.4 16V.

Diesely 1.5 dCi, které po letech trpí rozličnými závadami, do Thalie moc nedoporučujeme a naštěstí je ani nikdo nekupoval. Byly totiž výrazně dražší. Auto jako takové má ze servisního pohledu slabých míst málo. Zde časté pískání brzd je sice otravné, ale hybnost auta to neomezuje, občasné úniky oleje z převodového ústrojí také nedosahují intenzity, která by bránila bezproblémovému získání známky z STK.

Jednou z častějších, ale nijak vážných závad je přerušení kabeláže vedoucí do víka zavazadelníku, pro šikovného domácího kutila je však oprava záležitostí několika minut.

Komfortně laděný podvozek má nižší životnost přední nápravy, vytlučené čepy lze však měnit samostatně a opravy nejsou drahé. Ojeté Thalie mívají navíc nízké kilometrické nájezdy. U vozů s příplatkovou klimatizací vyzkoušejte její funkčnost, náplň média je poměrně malá a už menší úniky (zde nijak vzácné) jsou na intenzitě chlazení výrazně znát. Celkově jde o nenáročné jednoduché auto, jehož spolehlivost je spíše příjemným překvapením.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Od roku 2008 je na trhu již druhá generace modelu Thalia, která se více podobá třetí generaci Clia, ale stále používá technického základu z Clia II, takže se v praxi od generace první liší pouze líbivější karoserií, vrchní částí palubní desky a nepatrně menším zavazadelníkem o objemu 506 litrů.

Motory

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.2 16V 55 kW
Do jednoduchého vozu patří jednoduchý motor. Nejlevnější a tedy nejprodávanější dvanáctistovka to splňuje, je osvědčená, spolehlivá, v lehoučkém sedanu přiměřeně pružná a docela úsporná. Klidnějšímu řidiči běžně jezdí za 6 litrů.

Typické závady

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

  • Závady zamykání kufru (obvykle prodřený kabel)
  • Pískání brzd
  • Vůle v kolejnicích předních sedadel
  • Vůle v rejdových čepech (více jeté kusy)
  • Závady EGR ventilů, turbodmychadel, vstřikovačů (1.5 dCi)
  • Úniky náplně z klimatizace (u vozů které ji mají)
  • Nedostatečný účinek ruční brzdy
  • Vadné zapalovací cívky (sporadicky, benzínové verze)

Hodnocení

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Dacia Logan 2005

Dacia Logan I. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Pick up

? %

zatím nehodnoceno

29 900 – 164 000 Kč v 26 inzerátech

Fiat Linea 2007

Fiat Linea (2007 – 2014): Profil ojetiny

Sedan

? %

zatím nehodnoceno

70 000 – 169 900 Kč v 7 inzerátech

Hyundai Accent 2010

Hyundai Accent III. generace (2006 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

72 999 – 127 000 Kč v 16 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Renault Thalia 1.2 i

2009 50 000

29 900 Kč

AUTO Petr Šimánek Štěpanovice u Č.B.

? %

zatím nehodnoceno

Renault Thalia 1,5 DCI KUP ČR

2008 60 000

0 Kč

Autobazar Nešpor Olomouc

? %

zatím nehodnoceno

Renault Thalia 1,2

2009

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Auto Lajza Choceň

? %

zatím nehodnoceno

Renault Thalia 1.2 i – KLIMA

2008 108 000

29 900 Kč

AUTO Petr Šimánek Štěpanovice u Č.B.

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Renault Thalia II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?