Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

60 %

55 000 – 299 000 Kč v 20 inzerátech

Zobrazit nabídky
seat_leon_2005

Podrobný profil ojetiny

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

  • Odolný podvozek a solidní jízdní vlastnosti
  • Prostornost (Altea, Toledo), variabilita (Altea XL)
  • Proti VW a Škodě se podstatně méně kradou
  • Mnoho unifikovaných „koncernových“ dílů
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Jízdní dynamika verzí s výkonem nad 118 kW
  • Až do roku 2009 byly většinou praktikovány servisní intervaly po 15 000 km – výsledkem je mnohem perspektivnější stav ojetých dieselů (proti jiným značkám koncernu VW)
  • Nepřehledná karosérie (doporučujeme vozy s parkovacími čidly)
  • Ze všech vozů koncernu VW nejhorší odhlučnění motoru a podvozku
  • Motory TDI-PD jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje (přívod nafty ke vstřikovačům skrze kanály přímo v hlavě válců, tandemové čerpadlo)
  • U motorů 2.0 TDI ve verzích 16V hrozí destrukce motoru po vylomení šroubu držícího napínací kladku rozvodového řemene
  • Motory TDI-PD (nabízené do r. 2010) si špatně rozumí s filtry DPF, které zde mohly být instalovány
  • Motory 1.2 TSI (více) a v menší míře i všechny větší TSI měly občas problémy s řetězovými rozvody
  • U naftových verzí s manuálem i převodovkou DSG dochází k častějším závadám dvouhmotového setrvačníku
  • Sportovní verze Leon Cupra mají extrémně tvrdé odpružení
  • Velmi nespolehlivá verze s motorem 2.0 TDI-PD 125 kW

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Všechny tři modely jsou si technicky velmi podobné, volba mezi nimi tak může být třeba záležitostí sympatií ke sportovnějšímu designu (Leon), variabilnímu interiéru s velkým zavazadelníkem (Altea XL) nebo nízké ceně (Toledo). Právě Toledo III s podivínskou zádí ve stylu Renaultu Vel Satis je z celé trojice nejméně oblíbené a dnes láká nejnižšími cenami, čímž by se mohlo stát tajným tipem pro ty, kteří hledí více na praktičnost a výhodnější poměr ceny k získané hodnotě. Českými zákazníky tolik oblíbená a vyhledávaná technika koncernu VW je právě v Seatech nejdostupnější, navíc přináší dvě zajímavé výhody: jednak menší rizikovost ojetin díky nižší oblibě mezi zloději i různými bazarovými podvodníky a jednak lepší stav ojetin. Seaty totiž většinou nesloužily v rolích služebních vozů a až do roku 2009 ani moc nedůvěřovaly long-life servisním intervalům.

Na druhou stranu je potřeba i z něčeho slevit: kvalita použitých materiálů je zde ze všech koncernových modelů nejnižší, stejně jako například kvalita odhlučnění.  Co naštěstí zůstalo na stejné úrovni, je dobrá protikorozní ochrana. Platforma všech tří modelů je totožná s Golfem V či Octavií II, zavěšení kol je odolné a do hranice 150 000 km obvykle nevyžaduje žádnou pozornost. Drtivou většinu motorů také známe z koncernových aplikací.

Čtěte také: Profil ojetiny Seat Ibiza 6J (2008-2017)

Specialitou určenou výhradně Seatu byly vysokovýkonné verze motoru 2.0 TSI pro Leon Cupra, Cupra 310 Limited Edition či Copa Edition, pouze model Cupra R se 195 kW používal motor identický například s Audi S3.  Jejich výskyt v bazarech je spíše teoretický, to už dříve narazíte na pseudoterénní Alteu Freetrack, která podobně jako třeba Octavia Scout kombinuje zvýšenou světlou výšku (18 cm) s rozšířeným ochranným oplastováním karosérie. Ovšem pozor! Pohon 4×4 zde byl k mání pouze v kombinaci s výkonnými motory 2.0 TFSI 147 kW a 2.0 TDI-PD 125 kW, z nichž ten druhý je po letech opravdu past už proto, že kombinuje nespolehlivou techniku vstřikování Piezo-PD s filtrem pevných částic.

Toledo skončilo v roce 2009, u něj jsou diesely ještě vždy s technikou TDI-PD. Dále už obecně: Všechny diesely, atmosférické benzínové motory 1.4, 1.6 a přeplňovaný 2.0 TFSI mají řemenové rozvody, benzínové motory FSI a TSI pak řetězové, které občas (u malých 1.2 TSI nejčastěji) zlobí. Všechny zdejší dvoulitrové diesely se obešly bez vyvažovacích hřídelí, mají tedy spolehlivý pohon olejového čerpadla, s výjimkou verze 2.0 TDI 8V 103 kW však u nich může hrozit vzácné vylomení šroubu držícího jednu z napínacích kladek v hliníkové hlavě válců.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.9 TDI-PD 77 kW

Legendární naftová devatenáctistovka ve výkonnější verzi se 77 kW figurovala u všech tří modelů,  Leonu, Altey i Toleda.  Platí pro ni totéž co u jiných vozů koncernu VW: V ojetém stavu přináší víc jistoty než složitější a silnější dvoulitrové diesely. Nástupnická commonrailová šestnáctistovka nabízená po roce 2010 pro Alteu a Leon je sice tišší a úspornější, ale subjektivně tak dobře natáhne a často ji zlobí vstřikovače.  Kdo motoru 1.9 TDI dopřával pravidelný nešizený servis a vyhnul se nákupu verze s tehdy příplatkovým filtrem pevných částic (vozy dovezené ze západní Evropy jej někdy mají), tomu bude fungovat velmi dlouho.

Typické závady

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely s manuálem i DSG)
  • Prasklá hlava válců 2.0 TDI-PD 16V z prvních let výroby
  • Závady EGR ventilů
  • Průnik nafty do motorového oleje z důvodu netěsnících vstřikovačů nebo vadného tandemového čerpadla (více jeté verze TDI-PD)
  • Závady převodovek DSG
  • Závady řetězových rozvodů (benzínové verze TSI, nejčastěji 1.2)
  • Vadné vstřikovače (u 1.6 TDI a 2.0 TDI/Piezo dříve, u ostatních dieselů při vyšších nájezdech, vzácně i u TSI)
  • Vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor (vzácně u 2.0 TDI, ne u 8V verze)
  • Praskání výfukových svodů (1.4 TSI do r. 2010)
  • Závady na systému časování ventilů (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI)
  • Závady na systému DPF
  • Závady swirl klapek sání (2.0 TDI, s výjimkou verze 2.0 TDI 8V 103 kW)
  • Závady ventilace/klimatizace

Hodnocení

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

60 %

Konkurenční modely

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Honda Civic 2005

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

80 000 – 254 999 Kč v 17 inzerátech

Hyundai-i30-2007

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

88 %

hodnotil 1 majitel

60 %

hodnocení redakce

118 000 – 319 900 Kč v 49 inzerátech

??????????????

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

92 %

hodnotil 1 majitel

56 %

hodnocení redakce

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

Mazda-3_5door_2004

Mazda 3 I. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 285 000 Kč v 10 inzerátech

opel_astra_2007

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

56 %

hodnotili 2 majitelé

64 %

hodnocení redakce

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

92 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Seat Leon 1,6 Elegance servisní kniha

2006 200 000

113 000 Kč

TIP AUTO – pobočka Spytihněv Zlín

? %

zatím nehodnoceno

Seat Leon Cupra 2,0 TSi ČR,1.maj.,

2009 104 500

314 000 Kč

Autobazar Vema Jihlava

? %

zatím nehodnoceno

Seat Leon 1,9 TDI 77Kw REFERENCE BXE A1

2007 132 000

118 990 Kč

Best- Oldřich Procházka Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

Seat Leon 1,4

2009 94 810

139 000 Kč

ALGON PLUS – AUTO a.s. Cheb

? %

zatím nehodnoceno

Seat Leon 1,9 ECOMOTIVE

2009 155 290

139 000 Kč

Autošelly Březí u Meclova

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Seat Leon II. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

84 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

saveres před 4 roky
1.2 TSI 77 kW Motorizace
2011 Rok výroby
34 000 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Perfektní jízdní vlastnosti, trochu tvrdší podvozek než Octavia, drží jak přibitý.
  • Tichý uvnitř díky bezchybné aerodynamice
  • Motor tichý a velmi svižný, daleko příjemnější než 1.6 TDI co mám v Octávii , spotřeba 5,5 l/100km. Nevycházím z údivu.
  • Výborné sedačky (Drive edice)
  • Perfektní brzdy.
  • Motor se déle ohřívá.

O voze

Stěrače ve sloupcích jsou velmi praktické, hlavně v zimě.

Závady

Ne.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 45 000 km | Servisní náklady ročně: 3 500 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - AUTO JAROV, s.r.o.

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?