Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

17 000 – 154 000 Kč v 404 inzerátech

Zobrazit nabídky
Skoda-Fabia_RS_2003_1600x1200_wallpaper_02

Podrobný profil ojetiny

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Klady a zápory

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

  • Obrovské servisní zázemí
  • Velká nabídka ojetin, rozšířenost modelu
  • Tuhá karosérie s dobrou protikorozní ochranou
  • Kvalita zpracování
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Obrovská životnost motorů 1.4 MPI a 1.9 SDI
  • Relativně pomalý pokles ceny (nízká ztráta při prodeji)
  • Při dlouhých dálničních jízdách může u HTP docházet k přehřívání oleje a problémům s tím spojeným (zablokovaná zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily)
  • Tříválce 1.4 TDI-PD jsou velmi nekultivované a nejsou o nic úspornější než mnohem silnější 1.9 TDI-PD
  • U motorů 1.2 HTP může dojít k selhání řetězových rozvodů
  • U Fabie RS (1.9 TDI-PD/96 kW) dochází často k rychlému opotřebení spojky a dvouhmotového setrvačníku
  • Vzácný čtyřválec 1.0 MPI je pro dnešní provoz extrémně slabý
  • Pod názvem Junior se prodávala nejžebráčtější verze Fabie: má 13“ kola, nelakované nárazníky, pouze airbag řidiče, dokonce chybí i posilovač řízení, víko odkládací schránky, kryt zavazadelníku i ABS (poslední dva prvky byly za příplatek)
  • Motory TDI-PD jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Kdo přistupuje k výběru vozu bez předsudků a hledá jen snadno a levně servisovatelné auto do „českých podmínek“, neudělá s první Fabií chybu. Má velmi tuhou karosérii, velmi dobré jízdní vlastnosti, dobrou protikorozní ochranu, skvěle svítí, rychle a dobře topí, náhradní díly seženete na každém rohu… V detailech je dokonce propracovanější než dobová Octavia nebo pozdější Fabia druhé generace.

Robustní „grunt“ umožňuje i takto malému autu vydržet klidně půl milionu kilometrů, podmínkou je však výběr správného motoru. Dva agregáty jsou při správné údržbě takřka nezničitelné. V první řadě atmosférický diesel 1.9 SDI s rotačním vstřikovacím čerpadlem (TDI v první Fabii už má vždy komplikovanější systém PD), a pak také poslední verze starého českého motoru OHV 1.4 MPI (44 nebo 50 kW). Ten bývá mnoha kupujícími kvůli archaické konstrukci trochu podceňován, vykazuje však obrovskou životnost a jsou s ním i přes vyšší spotřebu spjaty nižší udržovací náklady než s jinak dobrým 1.4 16v/55 kW nebo jeho méně pružnou, až ve vyšších otáčkách svižnější verzí se 74 kW.

U motoru OHV (který vzácně existoval i ve velmi slabé litrové verzi s výkonem 37 kW) se občas objeví vadné těsnění pod hlavou, to však pořídíte za tři sta korun a jeho výměnu zvládne každý vesnický mechanik, stejně jako výměnu mírně nataženého rozvodového řetízku. Ten zde nikdy nepřeskočí ani nezpůsobí (kromě mírně rozladěného časování ventilů) žádnou vážnější škodu, což bohužel není případ tříválců 1.2 THP.

Problémy s přeskakujícími rozvody jsou i nich stejně známé jako sklony k přepalování oleje při dlouhých dálničních jízdách. Výjimkou nejsou ani těžší závady, například podpálené ventily.

Čtěte také: Škoda Fabia II: Profil ojetiny

Turbodiesely TDI-PD byly drahé, jsou tedy málo rozšířené. Je dobré vědět, že spolehlivost tříválce 1.4 TDI není o nic horší než u čtyřválce 1.9 TDI (tříválec z něj ostatně přímo vychází), preference většího 1.9 je dána hlavně plynulejším chodem, prakticky stejnou spotřebou (kolem 5,5 litru) a výrazně lepší dynamikou v širším rozpětím otáček.

Mezi ojetinami je poměrně oblíbená vrcholná naftová verze RS s 96 kW a šestistupňovým manuálem, tyto vozy však v rukách dynamicky jezdících řidičů zažívaly nelehký život a hodně často vyžadují opravy spojky, dvouhmotového setrvačníku a rychleji vytlučeného tvrdšího podvozku.

Podvozek Fabie (zejména co se týče přední nápravy) sice není vzorem naprosté odolnosti ani u více harmonicky odpružených běžných verzí, je však levně opravitelný. Jednou z nejdražších „nemotorových“ závad je selhání elektrohydraulického řízení, jehož modul stojí v originále téměř dvacet tisíc korun. Riziko nutnosti jeho výměny je však už dnes velmi nízké.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 MPI (44 nebo 50 kW)

Poslední aplikace původního škodováckého motoru OHV. Zde má zvětšený objem na 1,4 litru, hydraulické vymezování ventilové vůle, elektronicky řízenou škrtící klapku a lepší odhlučnění. Nemá radost z otáček, v těch středních ale táhne lépe než motory 1.4 16v a hlavně má obrovskou životnost. A kdyby se náhodou – výměna rozvodového řetězu (u motorů OHV opravdu kratičkého) je v praxi mnohem levnější než výměna řemenových rozvodů u silnějších motorů, riziku selhání těsnění pod hlavou lze předejít častější výměnou chladící kapaliny. V nejčastěji používaných otáčkách se obě varianty od sebe takřka neliší, hledat výkonnější verzi s 50 kW tak není nutné.

Typické závady

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

  • Opotřebené silentbloky předních ramen
  • Klepající tyčky stabilizátoru
  • Hučící ložiska kol
  • Selhání řetězových rozvodů (HTP)
  • Závady zapalovacích cívek, lambda sond
  • Škody v důsledku nadměrné tvorby karbonu u HTP (ochromená zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily)
  • Závady škrtících klapek (benzínové verze obecně)
  • Průnik nafty do oleje vadným tandemovým čerpadlem nebo netěsnostmi jednotek PD (TDI-PD)
  • Vzácně vadné těsnění pod hlavou (1.0 a 1.4 MPI „OHV“)

Hodnocení

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Citroen C3 2005

Citroën C3 I. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 990 – 119 999 Kč v 40 inzerátech

Fiat Punto 2003

Fiat Punto II. generace (1999 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

64 %

hodnotil 1 majitel

3 700 – 99 000 Kč v 29 inzerátech

Ford Fiesta 2006

Ford Fiesta V. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

44 %

hodnotil 1 majitel

33 990 – 148 000 Kč v 40 inzerátech

Mazda-2_2003

Mazda 2 I. generace (2003 – 2007): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

55 001 – 89 900 Kč v 7 inzerátech

Opel Corsa 2003

Opel Corsa III. generace (2000 – 2006): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

76 %

hodnotil 1 majitel

19 999 – 134 900 Kč v 34 inzerátech

peugeot_206_2003

Peugeot 206 (1998 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

15 000 – 1 100 000 Kč v 107 inzerátech

renault_clio_2001

Renault Clio II. generace (1998 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

19 900 – 188 000 Kč v 83 inzerátech

Toyota Yaris 1999

Toyota Yaris I. generace (1998 – 2005): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 000 – 106 500 Kč v 18 inzerátech

Volkswagen Polo 2005

Volkswagen Polo IV. generace (2001 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

49 999 – 180 000 Kč v 45 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Škoda Fabia 1.4 16V 4x AIRBAG, ABS

2000 197 750

49 900 Kč

Autocentrum PS Car Prostějov

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Fabia 1.4 i 16V Comfort

2002 160 188

59 000 Kč

Štěpánek Auto Praha - Stodůly

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Fabia 1,4 16V automat,výbava

2002 141 000

74 000 Kč

Autobazar STARSY Hořice

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Fabia 1.4i 55kW KLIMA ALU

2006 126 370

78 000 Kč

AUTO KARLOV Plzeň - Karlov

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Fabia 1,4i 16V -KLIMA-TAŽNÉ-

2000 76 000

59 900 Kč

Autoprodej ROHAN spol. s r.o. Provodov Šonov

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Škoda Fabia I. generace (1999 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Majitelé hodnotí

Celkem 4 recenze

Zdenda před 1 rokem
1.9 SDI 47 kW Motorizace
2005 Rok výroby
131 000 km najeto při koupi

100 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • spotřeba
  • spolehlivost
  • odolnost vůči korozi
  • tuhá karoserie
  • velmi snadné ovládání
  • u motoru SDI přes všechna plus se musí počítat s menším výkonem při předjíždění

O voze

vůz koupen od firmy Barreto (dovoz z Belgie),vůz byl jako nový,dovybavil jsem : denní svícení,závěs,origo litá kola,tempomat,přístroje s maxidotem

Závady

u obou zadních brzd tekla prasátka – vyřešeno předěláním na kotoučové brzdy (jako u 1.4 16V 74 kW či 1.9 TDI PD 74 kW)

Další parametry

Stav tachometru nyní: 182 300 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - BARRETO s.r.o.

Lenka před 2 roky
1.4 MPI 50 kW Motorizace
2003 Rok výroby
135 950 km najeto při koupi

76 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Ticha
  • Spolehliva( asi 1500km se jezdilo na dolevani vody, po ujeti200km a porad jezdila)
  • Prostorna
  • Vetsi spotreba ve meste, ale neni to az takove mnozstvi

O voze

Mam kombika a muzu doporucit. Mozna se zda ze jsem do toho uz hafo nakoupila, ale mam jistotu ze dalsi treba 2 roky od toho budu mit pokoj. 😉

Závady

Rok po koupi bez investice, pak senzor brzd( ale oprava doma na koleni koupi noveho za 300,-), alternator+baterka+ dira v chladici hadici coz najednou hodilo skoro 10000(ve skodovce, jinde by to bylo levnejsi). Letos brzdy predni(2500,-), pr. naprava obe pulky (4200,-), stabilizacni tyce obe( 1400,-). Loni rozletene vytahovatko prednoho okna( vymena celeho vnitrku dveri (2500,-), tycky zadnich dveri(500,-), olej+ filtry (1300,-).

Další parametry

Stav tachometru nyní: 156 850 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 10 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Krtek před 3 roky
1.2 HTP 47 kW Motorizace
2005 Rok výroby
92 062 km najeto při koupi

68 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • levné povinné ručení
  • levné náhradní díly
  • skryté vyda

Závady

Závady se objevili po ujetí cca 500 km. Unikající olej pod hlavou motoru, nefunkční klima 2x zapnutá.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 104 589 km | Servisní náklady ročně: 2 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 20 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Martin před 3 roky
1.4 MPI Motorizace
2000 Rok výroby
1 500 km najeto při koupi

60 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • pohodlí
  • spolehlivost
  • odolnost interiéru
  • levný servis a provoz
  • dostupný servis a díly
  • slabý motor
  • vyšší spotřeba
  • chudá výbava
  • malé zpětné zrcátko u spolujezdce
  • životnost tyček stabilizátoru přední nápravy

O voze

Už je to déle, co jsem Fabii prodal, ale pamatuji si, že nejhorší na ní byla absence výkonu. Bylo to těžké auto a s tou 1.4 MPi to vůbec nejede, pokud člověk vyjede z města. I přes zmíněné závady to byl docela držák, když vezmu v úvahu, jak jsem tomu za mlada dával za uši a snažil se na tom ušetřit každou korunu. Byl to pracant a nechal mě viset jen jednou, když tomu týden po konci záruky odešla řídící jednotka.

Závady

Týden po záruce odešla řídící jednotka, kolem 80 000 km prasklo těsnění pod hlavou, jednou se zbláznil posilovač (pak se sám od sebe spravil) a každý rok odešly tyčky stabilizátoru na přední nápravě

Další parametry

Stav tachometru nyní: 105 000 km | Servisní náklady ročně: 3 000 Kč | Prodejce: prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?