Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Skvělá koupě

75 %

25 000 – 388 999 Kč v 315 inzerátech

Zobrazit nabídky
skoda_fabia_2010

Podrobný profil ojetiny

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Klady a zápory

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

  • Obrovské servisní zázemí
  • Velká nabídka ojetin, rozšířenost modelu
  • Prostornost interiéru v podélném směru
  • Velký zavazadelník verze kombi
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Slušné jízdní vlastnosti
  • Dobré brzdy, přesné řízení
  • Relativně pomalý pokles ceny
  • Na trhu převažují nepříliš zdařilé tříválce HTP
  • Vnitřní šířka i kvalita některých materiálů je horší než u předchůdce
  • Při dlouhých dálničních jízdách může u HTP docházet k přehřívání oleje a problémům s tím spojeným (zablokovaná zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily)
  • Tříválce 1.4 TDI-PD mají otřesnou zvukovou kulisu, srážející dojem z auta
  • U motorů 1.2 HTP a TSI může dojít k selhání rozvodů
  • Motory TDI-PD měly velmi špatnou „kompatibilitu“ s  filtrem DPF (při koupi zkontrolujte, zda jde o verzi bez něj)

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Druhá generace Fabie mírně zneužila obliby „poctivěji“ navržené první generace a pokusila se pod stejným názvem podsunout zákazníkovi o něco jednodušší a výrobně levnější auto. Kvalitativní sestup je znát nejen na použitých interiérových materiálech, ale i v odhlučnění a rozsahu vrcholných výbav (např. z nabídky vypadly xenonové světlomety i kožené čalounění).

Ačkoliv podvozek zůstává v zásadě podobné konstrukce jako u předchůdce (pouze byla v průběhu let mírně modifikována přední ramena), původní harmonie dobrých jízdních vlastností a komfortu se již také plně nezopakovala- úzká a vysoká karosérie si kvůli zmenšení bočních náklonů vyžádala tužší odpružení.

Nabídka motorů se zdá široká, ale najít opravdu dobrý motor je složitější než u konkurence. Hojně rozšířené tříválce 1.2 HTP se hodí hlavně pro město, jsou spotřebou hodně citlivé na jízdní styl a zvláště v prvních ročnících uměly překvapit přeskočeným rozvodový řetězem nebo podpálenými ventily. Moderní přeplňovaná čtyřválcová dvanáctistovka TSI jede dobře, ale její pověst poškodily problémové řetězové rozvody. Naftové tříválce 1.4 TDI-PD odstrašují traktorovým zvukem a v případě silnější verze (59 kW) i disharmonickým průběhem točivého momentu, jejich spotřeba paliva přitom není o nic menší než u velkého 1.9 TDI. Jemu zase vzalo naladění pro normu Euro 4 část někdejší energie i úspornosti, jím osazené vozy byly navíc drahé  a prodávaly se minimálně.

Poslední zmíněné platí dvakrát podtržené u commonrailových 1.6 TDI. Na to, jak málo jich jezdí, nejsou v servisech úplně neznámé- především díky vstřikování Continental (Siemens), na němž občas stávkují vstřikovače. Navíc už s sebou vždy nesou filtr DPF, který je do budoucna také komplikací (i při správném provozním režimu se časem jeho regenerační schopnost vyčerpávají a jednou nastane čas jej vyměnit). Odvozený commonrailový tříválec 1.2 TDI (též v úsporné verzi Greenline) byl i díky přehnané ceně naprosto minoritní záležitostí, stejně jako benzínová verze RS s přeplňovanou čtrnáctistkovkou a sériově dodávanou převodovkou DSG.

Čtěte také: Škoda Fabia I. generace: Profil ojetiny

Jako nejlepší volba (s rozumným kompromisem dostupnosti, ověřené spolehlivosti, výkonu a ceny ojetin) se tak jeví pouze dva motory:  1.4 16V a u předfaceliftových modelů ještě 1.6 16V. Posledně jmenovaný je i díky řetězovým rozvodům mírně hlučnější.  Elektroinstalace je poměrně stabilní, častěji se vyskytují spíše úniky náplně z klimatizace (prodřené trubky).

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Škoda Fabia je malý osobní automobil, vyráběný společností Škoda Auto. Byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999 s karoserií pětidveřového hatchbacku. Byl představen jako nástupce modelu Škoda Felicia, ale rok a půl se oba vozy vyráběly souběžně. Necelý rok po hatchbacku byla představena Fabia s karoserií Combi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřela karoserie sedan. Roku 2007 byla na jarním ženevském autosalonu představena druhá generace s karoserií hatchback, což znamenalo konec výroby pro hatchback první generace. Combi druhé generace bylo představeno o půl roku později. Tímto definitivně končí výroba combi a sedanu první generace. S karoserií sedan už se v druhé generaci nepočítá. Vozy jsou vyráběny v Mladé Boleslavi. V dubnu roku 2007 byl vyroben dvoumiliontý vůz Škoda Fabia, v květnu 2012 pak třímiliontý.

Motory

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 16V 63 kW
Jednoduchý, bezproblémový a dobře zpřevodovaný motor, vyhovující dobrým průběhem točivého momentu i rozumnou spotřebou. Hodí se jak pro častější městské jízdy, tak i delší cesty na dovolenou.

Typické závady

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

  • Opotřebené silentbloky předních ramen (zejména první ročník 2007)
  • Klepající tyčky stabilizátoru (při vyšších nájezdech)
  • Závady řetězových rozvodů (HTP, TSI)
  • Závady zapalování (vadné cívky, poškozené kabely od hlodavců)
  • Škody v důsledku nadměrné tvorby karbonu u HTP (ochromená zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily)
  • Závady regulace plnícího tlaku (TSI)
  • Závady škrtících klapek (benzínové verze)
  • Závady klimatizace (nejčastěji úniky náplně)
  • Průnik nafty do oleje netěsnostmi jednotek PD (TDI-PD)
  • Poruchy podávacích čerpadel (TDI-PD)
  • Závady vstřikovačů (1.6 TDI)
  • Zanesené EGR ventily (zejména 1.9 TDI-PD)

Hodnocení

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Mizivé

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

75 %

Konkurenční modely

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Citroen C3 2009

Citroën C3 II. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

84 %

hodnotil 1 majitel

92 000 – 398 000 Kč v 20 inzerátech

Fiat Punto 2012

Fiat Punto III. generace (2005 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

3 700 – 269 900 Kč v 23 inzerátech

Ford Fiesta 2008

Ford Fiesta VI. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

70 000 – 309 900 Kč v 23 inzerátech

hyundai_i20_2012_pictures_8

Hyundai i20 I. generace (2008 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

119 900 – 312 999 Kč v 10 inzerátech

Mazda-2_2011

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

89 900 – 437 500 Kč v 9 inzerátech

wallpapers_opel_corsa_2010_21

Opel Corsa IV. generace (2006 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

65 000 – 317 200 Kč v 67 inzerátech

peugeot_207_2009

Peugeot 207 (2006 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

67 %

hodnotili 3 majitelé

56 %

hodnocení redakce

92 000 – 219 000 Kč v 41 inzerátech

renault_clio_2009

Renault Clio III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 000 – 188 000 Kč v 44 inzerátech

Seat Ibiza IV. generace (2008 – 2017): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

65 %

hodnocení redakce

99 999 – 218 888 Kč v 14 inzerátech

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

84 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

65 000 – 199 990 Kč v 13 inzerátech

Volkswagen Polo 2009

Volkswagen Polo V. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

139 999 – 255 555 Kč v 11 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Škoda Fabia 1.2 HTP, servisní kniha

2007 119 224

109 900 Kč

Romino Car s.r.o. Plzeň - Černice

? %

zatím nehodnoceno

AUTO-OBCHOD Rudná

? %

zatím nehodnoceno

Auto RE Bylany

? %

zatím nehodnoceno

MARTIN AUTA s.r.o. OPAVA

? %

zatím nehodnoceno

AUTO-OBCHOD Rudná

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Václav Procházka před 4 roky
1.6 16V Motorizace
2008 Rok výroby
23 500 km najeto při koupi

72 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Kvalita zpracování
  • Ergonomie ovládání
  • Relativně praktičnost a pohodlí
  • Dostupný servis a náhradní díly
  • I s automatickou převodovkou solidní spotřeba a dynamika
  • Hlučný motor 1.6 16V
  • Tvrdé plasty v interiéru se rychle poškrábou
  • Nekvalitní lakování a počínající koroze na exponovaných místech
  • V noci přesvícená palubní deska
  • Životnost žárovek v potkávacích světlech maximálně jeden rok
  • Ostřikovače čelního skla reagují se zpožděním

O voze

Škoda Fabia II 1.6 16V s automatickou převodovkou slouží jako druhé auto do rodiny především pro krátké trasy. Překvapila nás rozumná spotřeba verze s automatem (7,5 až 8 litrů v příměstském provozu), solidní dynamika a odolnost podvozku a brzd. V nouzi dokáže fungovat jako plnohodnotné rodinné auto. Krom drobností jsme zatím neřešili žádnou velkou závadu a všechny servisní práce jsou buď spotřební materiál nebo preventivní prohlídky a výměny.

Závady

Selhání řídící jednotky parkovacího asistentu, několikrát jsme již řešili spálené žárovky v natáčecích světlometech včetně poškozené kabeláže a posilovač řízení začíná občas vynechávat.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 63 000 km | Servisní náklady ročně: 6 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 2 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?