Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

5 400 – 485 999 Kč v 626 inzerátech

Zobrazit nabídky
Skoda-Octavia_2009

Podrobný profil ojetiny

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Klady a zápory

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

  • Obrovské servisní zázemí, dostupnost náhradních dílů
  • Nadprůměrný zavazadelník (liftback i kombi)
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Solidní dílenské zpracování
  • Přesné řízení i řazení
  • Široký výběr ojetin
  • Proti první generaci jistější jízdní vlastnosti
  • Spolehlivá funkce pohonu 4x4 (u verzí s ním)
  • Obrovská obliba modelu láká ke krádežím aut i dílů z nich (typicky navigačních systémů) a podvodům se servisní historií
  • Naftové Octavie u nás často plní funkci služebních vozů, s nimiž jezdí každý kdo „má ruce a nohy“ a u nichž se nutný servis odkládá na nejpozdější možný termín. Tomu často odpovídá stav ojetin
  • Motory TDI-PD (nabízené do r. 2010) si špatně rozumí s filtry DPF, které zde mohly být instalovány (zvláště pozor na velmi nespolehlivou verzi TDI-PD 125 kW), dále jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje.
  • Motory 1.2 TSI (více) a v menší míře i všechny větší TSI a starší agregát 1.6 FSI mají občas problémy s řetězovými rozvody
  • U naftových verzí s manuálem i převodovkou DSG dochází k častějším závadám dvouhmotového setrvačníku
  • Liftback má nižší tuhost karosérie v krutu, pazvuky v interiéru se u něj po letech objevují častěji než u kombi

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Obliba domácí Octavie je nezměrná, s čímž souvisí i vyšší riziko koupě ojetiny s pozměněnou nebo záměrně neúplnou servisní historií. Velmi solidní kvalita auta dovoluje nepoctivcům maskovat skutečné kilometry, zvláště pak u dieselů, které ve firemních službách zdolávají velké roční kilometrické výkony.

Oblíbené motory 1.9 TDI-PD jsou po stránce holé mechaniky odolné a určitě by je šlo doporučit (přestože první generace naftových Octavií mívala motory TDI tišší a úspornější), ublížit jim však mohou často plně využívané prodloužené „long–life“ servisní intervaly. Mazání přesluhujícím olejem ničí nejen turbodmychadlo, ale i různá těsnění v motoru, z čehož plynou další problémy. Platí to i pro větší a výrazně dynamičtější 2.0 TDI-PD, který se zde vyskytoval ve dvojí verzi: 16 ventilové a vzácnější 8ventilové. Tu typicky najdeme u Octavie 4×4.

Osmiventilová verze dvoulitru má vždy filtr DPF (který je v kombinaci se systémem vstřikování PD problematický), mechanicky jde však o „převrtanou“ devatenáctistovku, která nemá tolik potenciálně kritických míst jako šestnáctiventilová verze.

Těch zde bylo několik, znalci se již umí orientovat mezi různými kódy motorů,  kterými se jednotlivé více či méně problematické verze od sebe liší.  Zdaleka nejproblémovější je z nich ta nejvýkonnější se 125 kW (kód BMN), dodávaná pro Octavii RS do května 2008. Kombinuje enormně choulostivé vstřikování Piezo-PD s filtrem pevných částic.

Čtěte také: Škoda Octavia RS II: Profil ojetiny

Mladší commonrailové motory si s filtrem DPF rozumějí lépe, slabší šestnáctistovku však často zlobí vstřikovače a dvoulitry se mechanicky příliš nezměnily. Proti stejně motorizovanému Passatu však alespoň přinášejí výhodu spolehlivějšího mazání, neboť nemají modul vyvažovacích hřídelí a s ním vždy spojený pohon olejového čerpadla tenkou šestihrannou hřídelkou, která se po čase protočí.

Ovšem tenký šroub, držící jemným závitem v hliníkové hlavě jednu z napínacích kladek rozvodového řemene, je podle automechaniků stále časovanou bombou nejtěžšího kalibru.

Situace mezi benzínovými motory není o mnoho lepší. Ty vůbec nejlákavější (TSI) měly přinejmenším v prvních ročnících dost dětských nemocí na to, aby se daly do ojetiny s čistým svědomím doporučit – což plošně platí pro všechny koncernové modely!

Starší atmosférické motory 1.6 FSI (řetěz) a 2.0 FSI (kombinace řemen/krátký řetěz) vyžadují pro správnou funkci benzín oč. 98, u menšího se častěji řešily problémy s rachotícími rozvody a variátory časování ventilů, občas se i zde vyskytnou vadné vstřikovače, stejně jako u novějších motorů TSI.

Ne zcela skvělou spolehlivost mají i první generace dvouspojkových převodovek DSG (u některých atmosférických benzínových motorů byl k mání i klasický hydrodynamický automat). Větší jistotou je přesný manuál, ovšem u dieselů vždy počítejte s rizikem dřívější investice do dvouhmotového setrvačníku. Ten je i u DSG.

Podvozkově je Octavia II celkem odolná, časem se mění většinou jen zadní silentbloky spodních ramen přední nápravy, výraznější vůle v zadní víceprvkové nápravě se objevují až kolem hranice 200 000 km. Ačkoliv Octavia nemívá zásadnější problémy s trakcí, mnoho motoristů lákají verze 4×4.

Systém se spojkou Haldex je za předpokladu pravidelné výměny olejové náplně spolehlivý, leckdo však může být překvapen výrazně vyšší spotřebou paliva. Ta je dána nejen vyšší hmotností „čtyřkolky“, ale také tím, že některé motory byly v kombinaci s 4×4 opatřeny kratšími převody. Nejmarkantnější je to u 2.0 FSI 4×4. S kratšími převody motory lépe táhnou, ovšem točí vyšší otáčky. 1.9 TDI-PD měl v kombinaci se 4×4 standardně šestistupňovou převodovku, běžné verze s předním pohonem ji nedostaly nikdy (nepočítáme-li šestistupňové DSG).

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Druhá generace liftbacku se představila v roce 2004 na autosalonu v Ženevě. Oproti první generaci se vůz snažící se konkurovat i vozům střední třídy liší motorizací, modernější technikou i o něco robustnější karosérií.

Design nové generace, především pak přední partie, vychází ze stylu generace první. K tomuto stylu neodmyslitelně patří mohutná přední maska chladiče, ta ale získala lichoběžníkový tvar. Nárazník více splývá s karoserií. Do vnějších zpětných zrcátek byly integrovány blikače. Přední a zadní boční skla vozu dělí široké B-sloupky. Zadní světlomety přesahují hrany zádi a zasahují do boků.

Motory

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.6 MPI 75 kW
Většina kupujících automaticky směřuje k dieselům, kterých se firmy obvykle zbavují ve chvíli, kdy začínají potřebovat první větší investice. Najít v záplavě ojetin kus po soukromém majiteli, navíc za rozumnou cenu, je skoro nemožné.

Letitou jednoduchou osmiventilovou šestnáctistovku (neplést s konstrukčně odlišnou přímovstřikovou 1.6 FSI) si kupovali většinou dávno vybouření soukromí majitelé, zvyklí se o své auto ještě starat a moc je „nerasovat“. Nebývá o ni velký zájem, což stlačuje ceny ojetin. Přitom vůbec nejezdí tak špatně jak se často povídá, jen se nesmíte bát motor roztočit alespoň do středních otáček.

Na dálnici je sice hlučnější a žere zde víc než novější motory TSI (běžně 8 litrů), vše ale vynahradí levným a málokdy potřebným servisem. Jde o nepříliš atraktivní, zato pro ojetinu jeden z nejperspektivnějších a nejvýhodněji sehnatelných motorů. Odolnost agregátu úspěšně potvrzují takto motorizované „běžné“ služební vozy Policie ČR, které často běží na plný výkon hned po studeném startu.

Typické závady

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely s manuálem i DSG)
  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Průnik nafty do motorového oleje z důvodu netěsnících vstřikovačů nebo vadného tandemového čerpadla (více jeté verze TDI-PD)
  • Závady převodovek DSG (zejména u větších nájezdů)
  • Závady řetězových rozvodů (benzínové verze TSI, nejčastěji 1.2, také u 1.6 FSI)
  • Vadné vstřikovače (u 1.6 TDI a 2.0 TDI/Piezo dříve, u ostatních dieselů při vyšších nájezdech, vzácně i u TSI/TFSI)
  • Vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor (velmi vzácně u 2.0 TDI, ne u 8V verze)
  • Závady na systému časování ventilů (1.4 TSI, vzácněji 1.6 FSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI)
  • Závady na systému DPF
  • Podpálené výfukové ventily u 2.0 FSI- vzácně
  • Závady swirl klapek sání (2.0 TDI, s výjimkou verze 2.0 TDI 8V 103 kW)
  • Závady ventilace/klimatizace
  • Prasklá hlava válců (2.0 TDI v prvních ročnících, ve velmi malém měřítku zaznamenáno i u 1.8 TSI)
  • Závady zapalovacích cívek (zážehové motory, většinou FSI a TFSI)
  • Závady audiosystémů, sporadicky centrálního zamykání
  • Vibrace kardanu u verze 4x4

Hodnocení

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

50 %

hodnotili 2 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

opel_astra_2007

Opel Astra III. generace (2004 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

56 %

hodnotili 2 majitelé

64 %

hodnocení redakce

36 999 – 245 000 Kč v 75 inzerátech

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

92 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Volkswagen Golf 2003

Volkswagen Golf V. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

56 %

hodnotili 2 majitelé

8 000 – 329 900 Kč v 91 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Škoda Octavia 1.6 Top Stav 4×4

2010 91 000

375 100 Kč

Reno Auto ZLÍN - Prštné

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Octavia 2.0TDi

2008 190 168

149 000 Kč

Autobazar PRACHÁRNA Hradec Králové

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Octavia PAKET PRO SPATNE CESTY

2008 190 000

159 000 Kč

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Octavia 1.9 TDI 77 KW Elegance

2005 202 000

114 000 Kč

ing. Eva Trandová Brno

? %

zatím nehodnoceno

TOKRA AUTOMOBILY CZ spol. s r.o. 618 00 Brno-Černovice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Škoda Octavia II. generace (2004 – 2013): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

82 %

Majitelé hodnotí

Celkem 12 recenzí

Tomas před 8 měsíci
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2008 Rok výroby
1 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Kvalitní auto
  • Kvalitní auto

O voze

Nedoporučuji. Už po prvním problému nám mechanik řekl, ad se auta zbavíme, že nesedí kilometry a stav je špatný. V bazaru nás s tím vyhodili! Jestli nechcete mít s autem problémy, jděte jinam!

Závady

Turbo

Další parametry

Stav tachometru nyní: 2 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - SUPRKARA

Janča před 10 měsíci
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2007 Rok výroby
187 000 km najeto při koupi

92 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Servisní knížka
  • Cebia Protokol
  • Rychlé jednání
  • Bylo potřeba doplnit náhradní žárovky

Závady

Vozidlo prohlédnuto před prodejem v servise Škoda a vše v pořádku.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 213 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - AutoDEL

xava před 1 rokem
1.9 TDI 77 kW Motorizace
2009 Rok výroby
160 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • nic
  • nespokojen nakup allcaru

Závady

Už nikdy bych nekoupil auto v autobazaru allcar Hradec králové .Auto jsem chtěl vrátit ale nechtěli o tom ani slyšet auto bylo asi brutálně bourané a při koupi vozu mě řekli že byl promačklí jen pravý blatník ale vzhedově bylo pěkné ale bohužel jen vzhledově a nejvíc mě pobavilo ! klika u spolujezdce byla přilepena silikonem a malem jsem ji ztratil cestou z bazaru rok jsem ho dával do cajku tak jsem ani nemohl jedit a teď závady :Ohnutý tlumč,ohnutá pravá poloosa,bouchlý rafek,spalený motorek předního stěracě,prasklá nadobka ostřiku,zlonený zámek u řidiče,spínač zpatečky

Další parametry

Stav tachometru nyní: 205 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - ALLCAR Autocentrum

kalovic11 před 1 rokem
1.9 TDI 77 kW Motorizace
2007 Rok výroby
250 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Náklady
  • V Suprkara Břeclav vždy stočené

Závady

V Českém bazaru stočené

Další parametry

Stav tachometru nyní: 250 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - SUPRKARA

Jenca před 1 rokem
1.6 FSI 85 kW Motorizace
2009 Rok výroby
134 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Najít dobrou Octávku je vcelku kumšt, jelikož ty dobré jsou hned pryč, jsem za ni rád
  • Solidnost při jednání
  • Odpovídající cena stavu
  • Odpovídající kilometry
  • Podrobná servisní knížka
  • První majitel
  • Výbava
  • Obtížnost vyfitrovat dobré nabídky
  • Nízká sleva

O voze

Nízké provozní náklady

Závady

Nic zásadního

Další parametry

Stav tachometru nyní: 155 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Auto ESA

Libor před 1 rokem
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2006 Rok výroby
216 000 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • vstřícnost
  • nic

Závady

geometrie a tu mi udělali dodatečně a v ceně

Další parametry

Stav tachometru nyní: 255 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - AUTO DUDA s.r.o.

Petr Pavelka před 2 roky
1.9 TDI 77 kW Motorizace
2009 Rok výroby
88 000 km najeto při koupi

28 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Spotřeba
  • Autocar Anvy stočený tachometr o více než 100.000km

Závady

Spojka, motor, vstřikování

Další parametry

Stav tachometru nyní: 102 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Alex před 3 roky
1.9 TDI 77 kW Motorizace
2005 Rok výroby
207 500 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • velký kurf
  • prostornost
  • nízká spotřeba
  • levné díly oproti jiným značkám
  • spolehlivost v případě motoru 1.9TDI PD
  • zpracování
  • zájem zloděju
  • PD(osobně problém nemám)
  • občasné vrzání některých plastů
  • poměrně malá nádrž 50l(osobně bych uvítal větší)

O voze

S autem jsem maximálně spokojený co se týče provozních nákladů,servisu atp.Jediné co mě trápí je horší odhlučnění motoru při určitých otáčkách to uvnitř hodně „duní“,hold nafta je nafta. :)Při koupi jsem se bál toho motoru s PD jak se o něm vše možné říká hlavně o 2.0TDI.Proto padla volba na 1.9TDI o tom jsem tolik věci špatných neslyšel a já osobně s tímto motorem žádný problém nemám.

Závady

Při koupi mělo auto křivé přední kotouče,dá se to ale považovat za běžnou věc.Dále se mi stále rozpojují hadice od intercooleru(nechápu proč vše je vyměněně),při ohřátí na provozní teplotu auto špatně startuje vždy to nějakou dobu trvá,jinak s autem neni žádný problém vše funguje jak má.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 215 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Juraj Holejsovsky před 3 roky
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2013 Rok výroby
0 km najeto při koupi

96 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Extremne nizke prevadzkove naklady
  • Dlhodoba spotreba pri sviznej jazde 5L/100km
  • Kvalita spracovania
  • Podvozok a spravanie auta pri vyssich rychlostiach
  • Dizajn na ktory som si musel dlhsiu dobu zvykat
  • Keby to nebolo sluzobne auto tak by som urcite kludne nespaval

Závady

Pri 15tis km sa uplne zapchal DPF filter. Pravdepodobne chyba cidla regeneracie. Vymenene v zaruke.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 45 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

martin grešo před 3 roky
1.9 TDI 77 kW Motorizace
2004 Rok výroby
160 000 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • vykon/spotreba
  • dizajn
  • priestranost ci uz interieru alebo batozinoveho priestoru
  • slabe elektricke vedenie po par rokoch odchadza
  • nie kazdy model ma vychytanu riadiacu jednotku

O voze

krasne si ho moze kazdy majitel skraslit podla svojho nazoru/uvazenia (tuning)

Závady

zatial som mal problem iba s elektrickym vedenim chliadiacej kvapaliny

Další parametry

Stav tachometru nyní: 198 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Matej Hrbáľ před 3 roky
1.9 TDI 77 kW Motorizace
2007 Rok výroby
88 000 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • nízke náklady
  • žiadne

Závady

Nie

Další parametry

Stav tachometru nyní: 88 000 km | Servisní náklady ročně: 10 000 Kč | Prodejce: Nepamatuji se

Jan Zajac před 3 roky
1.6 TDI 77 kW Motorizace
2011 Rok výroby
123 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Dobre sprevodovanie
  • Vynikajuca spotreba 4,5l primer
  • vymena rozvodou az pri 210tis km
  • plynulejsi tah CR oproti TDI sa pocitovo pomalsi
  • velmi pomale zahrievanie motora

Závady

Nie auto jazdilo bez problemov.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 145 000 km | Prodejce: Nepamatuji se

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?