Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Skvělá koupě

78 %

49 000 – 388 999 Kč v 56 inzerátech

Zobrazit nabídky
Skoda-Rapid

Podrobný profil ojetiny

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Klady a zápory

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

  • Spolehlivé motory 1.2 TSI
  • Velmi příznivá spotřeba
  • Na poměry kategorie dobrá kvalita
  • Prostornost (zejména vzadu)
  • Objemný zavazadelník
  • Snadný a dostupný servis
  • Horší jízdní komfort
  • Riziková převodovka 7DSG (po 100 000 km už může vyžadovek novou sadu spojek a mechatroniky, což může být servis klidně za 50 000 Kč)
  • Nadměrné opotřebení některých kusů (vlivem extrémního vytěžování hlavně firemních aut služebními řidiči)
  • Riziko koroze u špatně opravených bouraček

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Rapid měl hrát roli levnější alternativy k Octavii, vlastně se jednalo o nástupce poměrně oblíbeného modelu Octavia Tour. Na rozdíl od Octavie, která technicky vychází z Golfu, využívá Rapid koncernovou platformu PQ25 společnou například s Audi A1 či Volkswagenem Polo. Na trh byl uveden v roce 2012 a vlastně až v roce 2019 bude nahrazen zcela novým modelem Škoda Scala.

Ačkoli má Rapid technicky blíže k Fabii, uvnitř je prostoru dostatek a zejména místem na zadních sedadlech ve své třídě vyniká. Kufr je pak přímo obrovský. Nedá se ale říci, že by byl Rapid nijak zázračně komfortní, přeci jen je to auto vyvíjené s ohledem na cenu. Uvnitř je tedy vyšší úroveň hluku a jízda není kdo ví jak pohodlná a kultivovaná. Kvůli vyšší užitečné hmotnosti má Rapid poměrně tuhý podvozek. Řešením pro české silnice jsou tak relativně malá kola s vysokým profilem pneumatik. Ideální jsou patnáctky, na šestnáctkách už auto začíná dost drncat. Sedmnáctky jsou pak absolutní nesmysl, zejména pokud plánujete jezdit po průměrných českých silnicích. S tuhým podvozkem ale nekoresponduje ovladatelnost. Rapid se sice řídí výrazně lépe než třeba Citroën C-Elysée a Peugeot 301, ale jeho směrová stabilita na dálnici v silném větru je opravdu mizerná.

Na českém trhu byl Rapid oblíbenou volbou firem, které jím nahrazovaly ve fleetech pro nižší management a zaměstance dražší Octavie. To se ale často podílí na stavu některých firemních kusů. Auto mívá sice vedenou servisní historii, ale mnoho služebních řidičů se na nebohých Rapidech mstí zaměstnavateli za to, že od něj nenafasovali „Octavii v elegenaci v dvoulitrovém tédéíčku“. Mnoho Rapidů tak ve firemních flotilách dostává pořádně za uši.

Auto po soukromníkovi bude asi perspektivnější už díky obvykle nižšímu nájezdu. A z hlediska motorů se není potřeba nijak zvlášť bát benzinového čtyřválce 1.2 TSI. Provedení v Rapidu má již odolnější rozvodový řetěz a problémy s ním nejsou. I potíže s vypalováním katalyzátoru by už měly být minulostí, ale vozy provozované pouze na krátkých trasách pořád ředí olej benzinem. Na karbonování jednotka netrpí, ale přesto pro lepší kondici vstřikovačů doporučujeme tankovat aditivované palivo. Při spotřebě okolo 6 l/100 km není ten příplatek za VIF nebo aditivovaný benzín vražedný. Úsporný řidič dokáže dlouhodobě jezdit s Rapidem 1.2 TSI i za pět litrů.

Jednotka 1.4 TSI dávala smysl jen tehdy, pokud jste chtěli Rapid s automatem, ale z hlediska spolehlivosti to není zcela šťastné řešení. Čtrnáctistovka se problémů s rozvodovým řetězem (a jeho napínákem) nikdy nezbavila, ale především sedmistupňové DSG se suchými spojkami je továrna na problémy. Když už, chtějte verzi po modernizaci, to je motor EA211 se spolehlivými řemenovými rozvody.

Motor 1.6 TDI by nemusel být špatná volba, pokud má za sebou pravidelné servisní prohlídky a nemá ještě natočeno přes dvě stě tisíc. Vy si zkraťte interval výměny oleje na 15 000 km nebo jeden rok a bude fungovat. Pevný setrvačník sice duní, ale zase máte o starost méně. S filtry pevných částic u správně fungujících motorů problémy nebývají a jediným choulostivým místem je vstřikování a EGR ventil. Vstřikovače potřebují aditivovanou naftu, která je pomáhá mazat a čistit. Kvůli nevhodně poskládané převodovce ale není naftový Rapid zázračně úsporný, jezdí za 5 litrů jako benzinová 1.2 TSI. U dieselů po vyšších nájezdech začíná drhnout mechanická pětistupňová převodovka.

Po modernizaci se pod kapotou dostala tříválcová jednotka 1.0 TSI a jakkoli to není špatný motor a zatím nehrozí katastrofálními závadami, z řidičského pohledu je starší jednotka 1.2 TSI přeci jen lepší volba. Už kvůli lepšímu spodku netrápí čtyřválec tolik spojku. Po modernizaci se ještě chvíli nabízel motor 1.2 TSI EA211 (66 a 81 kW). Ten také můžeme s klidem doporučit, určitě více než 1.0 TSI. I ten přešel na řemenové rozvody. Tříválci 1.4 TDI se vyhněte, to už je lepší 1.6 TDI s přeci jen kultivovanějším chodem a lepším nástupem z nízkých otáček.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Škoda Rapid je liftback nižší střední třídy představený automobilkou Škoda Auto v roce 2012. Svými rozměry vyplňuje mezeru v nabídce automobilky mezi Fabií a Octavií. Od roku 2013 je v nabídce automobilky také varianta prodloužený hatchback s názvem Škoda Rapid Spaceback.

Motory

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.2 TSI

Pravděpodobně nejlepší pohonná jednotka pro Rapid a je celkem jedno, v jakém provedení. Výkonnější verze se šestistupňovou převodovkou má samozřejmě přesvědčivější dynamiku na dálnici, ale v reálném provozu stačí i ten slabší. Zvládne jezdit za 5 až 6 litrů benzínu a krom běžného servisu nic nepotřebuje. Jenom pozor na neustálé krátké popojížďky, potom motor ředí olej benzinem. Z dlouhodobého hlediska také motoru dělá dobře aditivované palivo, šetří totiž vstřikovače. Při nízké reálné spotřebě ten drobný příplatek za VIF nebo aditivovaný benzín nikoho finančně nepoloží.

Typické závady

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

  • Unavená pětistupňová převodovka (hlavně u 1.6 TDI po vysokých nájezdech)
  • Závady dvouspojkové převodovky 7DSG
  • Klepání od podvozku (obvykle tyčky stabilizátoru)
  • Překousané kabely od kun (hlavně 1.2 TSI)
  • Značně opotřebovaný interiér (plasty, sedadla, čalounění) některých firemních kusů podle hesla „moje to není, tak ať se stará zaměstnavatel“

Komentář k typickým závadám

Na českém trhu byl Rapid oblíbenou volbou firem, které jím nahrazovaly ve fleetech pro nižší management a zaměstance dražší Octavie. To se ale často podílí na stavu některých firemních kusů. Auto mívá sice vedenou servisní historii, ale mnoho služebních řidičů se na nebohých Rapidech mstí zaměstnavateli za to, že od něj nenafasovali „Octavii v elegenaci v dvoulitrovém tédéíčku“. Mnoho Rapidů tak ve firemních flotilách dostává pořádně za uši.

Hodnocení

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Mizivé

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

78 %

Konkurenční modely

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Citroen C Elysse 2012

Citroën C-Elysée (2012 – dosud): Profil ojetiny

Sedan

? %

zatím nehodnoceno

219 900 – 305 000 Kč v 5 inzerátech

Fiat Tipo II. generace (2015 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

seat_toledo_2012

Seat Toledo IV. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

285 000 – 344 900 Kč ve 2 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

AUTOCENTRUM JAN ŠMUCLER s.r.o. Horšovský Týn

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Rapid 1,6 TDi Style Plus

2017 5 856

414 900 Kč

AUTOCENTRUM JAN ŠMUCLER s.r.o. Horšovský Týn

? %

zatím nehodnoceno

AUTOCENTRUM JAN ŠMUCLER s.r.o. Horšovský Týn

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Rapid 1,2 TSI / 66 kW Style

2017 16 395

307 000 Kč

AUTO JAROV, s.r.o. Praha 3 - Jarov

76 %

1 zkušenost s prodejcem

Škoda Rapid 1,2 TSI / 66 kW Style

2016 13 721

309 000 Kč

AUTO JAROV, s.r.o. Praha 3 - Jarov

76 %

1 zkušenost s prodejcem

Recenze majitelů

Škoda Rapid (2012 – 2019): Profil ojetiny

Jízda

Bídná

Kvalita

Bídná

Praktičnost

Bídná

Komfort

Bídný

Celk. náklady

Strašné

Majitelé hodnotí

Hrůza!

20 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Rambo před 1 rokem
1.2 TSI 77 kW Motorizace
2014 Rok výroby
22 000 km najeto při koupi

20 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • spotřeba
  • bouračka

Závady

Auto bylo bourané. Prodejce zapíral, že to není pravda. Při důkladném prohledání a proměření vrstvy laku bylo vše jasné. Prodejce dal sice slevu, ale i přes zkušenosti nedoporučuji.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 24 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Auto Vašíček

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?