Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

155 000 – 609 000 Kč v 59 inzerátech

Zobrazit nabídky
skoda_yeti_2013

Podrobný profil ojetiny

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Klady a zápory

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

  • Obrovské servisní zázemí, dostupnost náhradních dílů
  • Solidní dílenské zpracování
  • Dobré jízdní vlastnosti i komfort odpružení
  • Spolehlivá funkce pohonu 4x4 (u verzí s ním)
  • Variabilita (samostatně posuvná zadní sedadla)
  • Na poměry vozů SUV přehledná karosérie
  • Jízdní dynamika (1.8 TSI, 2.0 TDI/125 kW)
  • Obliba modelu láká ke krádežím aut i dílů (typicky navigačních systémů) a podvodům se servisní historií
  • Motory TSI mají problémy s řetězovými rozvody, zejména verze do r. 2012
  • 2.0 TDI/81 kW má ve verzi s předním pohonem slabší převodovku i spojku. Vyvarujte se u ní dodatečného „čipování“
  • U 1.4 a 1.8 TSI se občas řeší závady na variátorech časování ventilů
  • Volant má v podélném směru malý rozsah seřízení. Vysoké osoby si stěžují na „opičí polohu“ za volantem – kvůli více vzad odsunutým sedadlům musí řídit s nataženýma rukama, neboť volant nelze přitáhnout blíž k tělu. Na dlouhých cestách je to unavující
  • Verze s panoramatickou střechou mívají problémy se zasekáváním pohyblivých dílů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Yeti je po technické stránce „ekonomičtější“ obdobou Volkswagenu Tiguan, což má své výhody i nevýhody. Na rozdíl od VW nevychází jeho základ z Passatu, ale z Golfu. Přesněji z Octavie II Scout. Oproti Tiguanu to znamená méně prostorný interiér, o něco nižší komfort odpružení a možnost tahat nanejvýš dvoutunový brzděný vlek (Tiguan může ve verzi Track & Field tahat až 2,5 tuny).

Skrytou výhodou levnějšího škodováckého SUV jsou naopak diesely 2.0 TDI, které si „nezasloužily“ vyvažovací hřídele. Odpadá u nich tedy hrozba náhlého zadření motoru po protočení hřídelky olejového čerpadla. Menší 1.6 TDI mívá častěji problémy se vstřikovači, jejich špatnou funkci odhalíte podle nepravidelného volnoběhu. Právě větší dvoulitrové diesely, u nichž hrozí jen prohoření chladiče recirkulovaných výfukových plynů, jsou tak mnohem lepší volbou než kterýkoliv jiný motor.

Čtěte také: Škoda Octavia RS II: Profil ojetiny

Pokud uvažujete o co nejlevnějších ojetinách z prvních let výroby a chcete mít opravdu jistotu, pak se raději vyhněte benzínovým motorům TSI. Trápí je problémy s rozvodovým řetězem, u obou výkonnějších verzí (1.4 a 1.8) pak občas i variátory časování ventilů.

Dvouhmotové setrvačníky u TDI-CR neodchází tak často jako například u starších tvrději běžících dieselů TDI-PD a spojkové obložení je zejména u dvoulitrových TDI opravdu dobře dimenzováno. Pokud uvažujete o automatické převodovce (zde je vždy dvouspojková DSG), dejte přednost robustnější šestistupňové verzi, dodávané také jen k 2.0 TDI. Sedmistupňové verze (u 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.6 TDI) nemají spojky v olejové lázni, jsou choulostivější na přehřátí a v praxi je s nimi i o něco víc problémů při porovnatelných nájezdech.

Čtěte také: Seznam aut s problémovými řetězovými rozvody: od Alfy až po Volkswagen

Podvozek Yetiho je odolný, mírné plavání zádě u více jetých kusů může jít na vrub roztržených silentbloků příčného ramene zadní nápravy. Vzácně se vyskytly i prasklé pružiny, které předtím zeslabila koroze. Ta se může objevit i například i na zadních bočních dveřích, které jsou překvapivě mohutně oprýskávány odletujícím štěrkem.

Pokud opravdu jezdíte i po horších silnicích, nechte si doinstalovat (pokud na voze nebyl paket pro špatné cesty) robustní ocelový kryt pod motor. Bez něj dochází k rychlému ulámání spodních krycích plastů. Systém 4×4 se spojkou Haldex funguje spolehlivě, stačí jen měnit olej v intervalu po 60 000 km. Vyhněte se verzím s panoramatickou střechou, u níž jsou díky málo tuhým vodícím kolejnicím často problémy s hybností posuvného dílu.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 TDI/ 103 nebo 125 kW

Všechny naftové dvoulitry jsou zde ve verzi bez vyvažovacích hřídelí, odpadá tedy riziko náhlého selhání mazání, typické právě pro „vyvažované“ verze motoru 2.0 TDI-CR. Nejslabší s výkonem 81 kW je zbytečně uškrcená, zbývající výkonnější se 103 a 125 kW jedou pěkně (nejsilnější opravdu dobře- i díky kratším převodům). Spotřeba kolem šesti (u manuálu) až 6,5 litru nafty (s DSG).

Typické závady

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

  • Ulámané ochranné plastové kryty pod motorem
  • Závady řetězových rozvodů (všechny benzínové verze TSI, nejčastěji 1.2 a 1.4 TSI do modelového roku 2012)
  • Vadné vstřikovače (1.6 TDI)
  • Závady převodovek DSG (zejména u 7st. verze a větších nájezdů)
  • Ztráta chladící kapaliny (propálený chladič EGR okruhu nebo vzácněji netěsnost hlavy válců)
  • Závady na systému časování ventilů (1.4 TSI, 1.8 TSI)
  • Závady swirl klapek sání (2.0 TDI)
  • Závady ventilace/klimatizace
  • Prasklé pružiny (po zeslabení korozí)
  • Zasekávání mechanismu posuvného střešního okna
  • Roztržený silentblok zadního příčného ramene (plavání zádě)

Hodnocení

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Hyundai ix35 2014

Hyundai ix35 (2009 – 2015): Profil ojetiny

SUV / Offroad

96 %

hodnotil 1 majitel

61 %

hodnocení redakce

294 999 – 489 900 Kč v 15 inzerátech

mitsubishi_asx_2013

Mitsubishi ASX (2010 – dosud): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

318 999 – 758 000 Kč v 19 inzerátech

Suzuki SX4 2010

Suzuki SX4 (2006 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

99 000 – 240 000 Kč v 21 inzerátech

Volkswagen-Tiguan_2008

Volkswagen Tiguan I. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

SUV / Offroad

80 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

270 000 – 600 000 Kč v 29 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

CM car Červený Michal Kly u Mělníka

? %

zatím nehodnoceno

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Yeti . 2,0 TDi CR Elegance

2013 8 541

449 000 Kč

Přerost a Švorc – auto s.r.o. Praha 6

? %

zatím nehodnoceno

Autoprodej ROHAN spol. s r.o. Provodov Šonov

? %

zatím nehodnoceno

Škoda Yeti 1,2 TSi Ambition

2011 10 008

300 000 Kč

Přerost a Švorc – auto s.r.o. Praha 6

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Škoda Yeti (2009 – 2017): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

90 %

Majitelé hodnotí

Celkem 2 recenze

Jana před 2 roky
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2010 Rok výroby
90 000 km najeto při koupi

100 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Velké poděkování za vstřícné a profesionální jednání při nákupu vozu v Autobazar Jahoda Třebíč, ochota, rada a pomoc při vyřešení nastalém problému.
  • Nákup vozu v tomto autobazaru mohu jen doporučit. ******
  • Žádné

Závady

Přestaly se na dálku zamykat levé dveře, oprava vyřešena a zajištěna prodejcem. Za tuto pomoc velký dík.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 90 300 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Autobazar JAHODA

Jiří před 4 roky
2.0 TDI 125 kW Motorizace
2010 Rok výroby
16 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Motor
  • Dynamika
  • Pohodlí (vpředu)
  • Jízdní vlastnosti
  • Komfort jízdy
  • Malý kufr
  • Pohodlí vzadu
  • Relativně vysoká spotřeba

Závady

Závada na ovládací jednotce centrálního zamykání – opraveno v rámci záruky
Rezavějící lemy – záruka

Další parametry

Stav tachometru nyní: 115 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?