Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Nic moc

38 %

89 000 – 153 000 Kč ve 3 inzerátech

Zobrazit nabídky
Suzuki Jimmy 2012

Podrobný profil ojetiny

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

  • Výborné terénní schopnosti, obratnost
  • Miniaturní vnější rozměry a nízká hmotnost (v terénu výhodou)
  • Robustní konstrukce podvozku (rám, obě nápravy tuhé)
  • Spolehlivost benzínových motorů
  • Přesné řazení, redukční převod ve standardu
  • Výborné vytápění
  • Většina ojetin s klimatizací
  • Nejlevnější plnohodnotný offroad
  • Diesel 1.5 DDiS od Renaultu trpí po letech řadou závad a má největší servisní náklady
  • Podtlakové připojování pohonu přední nápravy často nefunguje
  • Zejména na podvozku se masívně vyskytuje koroze, opravy některých dílů mohou být hodně drahé, proto berte kus v co nejlepším možném stavu
  • Při pohonu pouze zadních kol na mokru záludné jízdní vlastnosti (kratičký rozvor, vysoké těžiště)
  • Ačkoliv je Jimny deklarován jako čtyřmístný, dozadu se vejdou spíše děti a kufr je opravdu miniaturní (113 litrů)
  • Jízdní komfort je velmi malý (hlučnost, vibrace, stísněný interiér, tvrdé odpružení)

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Ačkoliv vypadá Jimny skoro úsměvně, jeho terénní schopnosti jsou ohromující. Je jim podřízena již samotná technika – žebřinový rám, dvě tuhé nápravy, přiřaditelný pohon 4×4 a redukční převod pro těžký terén. Pokud do terénu hodláte zavítat jen občas, asi nemá smysl jej vůbec kupovat.

Na silnici je Suzuki Jimny díky nízké hmotnosti a krátkým převodům sice hbité i s nejslabšími motory, jeho jízdní vlastnosti jsou však neposedné. Tvrdé odpružení, nepoddajná kinematika zavěšení kol a kratičký rozvor způsobují, že na silnici s Jimnym cloumají i sebemenší nerovnosti. Na asfaltu je nevýhodou také to, že pohon 4×4 se řadí takzvaně „natvrdo“ a nelze jej použít v situacích, kdy dobrá adheze nedovoluje podsmýknutí některého z kol – v hnacím řetězci pak při jízdě zatáčkou vzniká pnutí. Pohon 4×4 tedy připojujte jen v nezbytně nutných situacích, ideálně až v opravdovém terénu.

Výchozí je stabilní pohon zadních kol, přední náprava se připojuje a odpojuje podtlakově ovládanými volnoběžkami v nábojích kol – a to na pokyn řidiče. Do roku 2006 se dával pokyn přídavnou řadící pákou, po tomto datu trojicí tlačítek na středovém panelu.

Při koupi funkčnost vyzkoušejte – podtlakový systém je citlivý na netěsnosti, navíc rozváděcí podtlakové trubky často masívně napadá koroze. Ta je ostatně největším nepřítelem Jimnyho. Zatímco vnější panely karosérie moc nerezaví, podvozkový rám a díly podvozku bývají po pár letech provozu na prosolených cestách zrezlé k nepoznání.

Obě tuhé nápravy jsou velmi odolné, s výjimkou jednoho slabšího místa té přední – takzvaných „koulí“, za nimiž se skrývají ložiska rejdových čepů. Ty jsou před průnikem nečistot chráněny kruhovým těsněním kolem zmíněné koule. Pokud těsnění i vlivem stíraných suchých nečistot časem selže, náplň maziva vyteče a ložiska se přidřou. Oprava obou stran přední nápravy pak vyjde na dobrých deset tisíc korun. Ceny běžného servisu jsou nízké jen u absolutně spolehlivých benzínových verzí, u dieselu 1.5 DDiS (pochází od Renaultu, jde o známý 1.5 dCi) bohužel ne. Vadí u něj jednak ceny originálních dílů (například dvouhmotový setrvačník vyjde na 24 tisíc, jeden vstřikovač na 11 tisíc), ale hlavně sama přirozená choulostivost složitého motoru, na němž venku při baterce (na rozdíl od jednoduchých benzínových třináctistovek) nic moc nespravíte.

Navíc je velmi citlivý na kvalitu nafty, olejů a vyžaduje výměnu rozvodů po 75 000 km, pro přístup k nim však musíte demontovat oba chladiče, s čímž souvisí i nutnost znovu plnit klimatizaci a podobně.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.3 16v VVT 63 kW

Poměrně jednoduchá benzínová třináctistovka je ve všech verzích bezproblémovým motorem, nejlépe ze všech však jezdí až novější provedení se 63 kW a variabilním časováním ventilů – zlepšená pružnost v nízkých a středních otáčkách se v terénu velice hodí. Výtečná spolehlivost, v lehkém Jimnym dobrá dynamika a spotřeba kolem 8,5 litru.

Typické závady

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

  • Koroze podvozku, rámu
  • Nefunkční připojování přední nápravy (obvykle netěsnosti podtlakového vedení)
  • Poškozená ložiska rejdových čepů
  • Poškozené snímače a konektory na převodovce (následky terénních jízd)
  • Závady vstřikování (1.5 DDiS)
  • Závady dvouhmotových setrvačníků (více zatěžované diesely)
  • Zadření hlavních nebo ojničních ložisek (více jeté diesely 1.5 DDiS)

Hodnocení

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Bídná

Kvalita

Žádná sláva

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Bídný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Nic moc

38 %

Konkurenční modely

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Fiat Panda 2009

Fiat Panda II. generace (2003 – 2012): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

43 333 – 167 001 Kč v 15 inzerátech

Fiat Panda 2012

Fiat Panda III. generace (2012 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

107 700 – 235 900 Kč v 5 inzerátech

2009_lada_niva

Lada Niva (1978 – 2009): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

40 %

hodnocení redakce

Lada 4×4 (2009 – dosud): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

Vybrané nabídky prodejců

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Suzuki Jimny 1,3i 4×4*42tkm*

2013 42 222

269 900 Kč

JPN cz s.r.o. Pohořelice

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar VYSOČINA s.r.o. Žďár nad Sázavou

? %

zatím nehodnoceno

Suzuki Jimny 1.3i TAŽNÉ 4×4

2002 147 000

99 000 Kč

Milan Kovář Šťáhlavy

? %

zatím nehodnoceno

Suzuki Jimny 1.3i 16V 4×4 Tažné

2006 115 000

139 000 Kč

Autobazar VYSOČINA s.r.o. Žďár nad Sázavou

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar VYSOČINA s.r.o. Žďár nad Sázavou

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Suzuki Jimny III. generace (1998 – dosud): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?