Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

57 %

159 900 – 589 000 Kč v 15 inzerátech

Zobrazit nabídky
Toyota RAV4 2008

Podrobný profil ojetiny

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

  • Vysoká spolehlivost (s benzínovými motory)
  • Spolehlivý pohon 4x4 s „proaktivní“ funkcí
  • Možnost volby úspornější verze s předním pohonem
  • Prostornost a variabilita interiéru
  • Solidní jízdní vlastnosti na silnici
  • Takřka nulové riziko krádeže auta nebo padělané servisní historie
  • U dieselů 2.2 D4-D/D-CAT hrozí riziko poškození dosedacích ploch hlavy válců a bloku motoru. Závada se projevuje tlakováním do vodního okruhu a je řešitelná prakticky jen nákupem celého nového polomotoru, který je enormně drahý.
  • Diesely s označením D-CAT mají v praxi vysokou spotřebu, běžně i kolem devíti litrů.
  • Vznětové verze občas trpí na závady vstřikovačů. Jejich opravitelnost je omezená a navíc drahá, stejně jako celé nové vstřikovače (zejména u verzí D-CAT s piezovstřikovači)

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Na třetí generaci Toyota RAV4 je zajímavý flexibilní pohon všech kol, který disponuje takzvanou proaktivní funkcí. To znamená, že se pohon zadní nápravy umí připojit už preventivně, nikoliv až po prokluzu předních kol.  Srdcem systému je elektromagneticky ovládaná vícelamelová spojka, schopná přerozdělovat hnací moment mezi přední a zadní nápravu v poměru od 100:0 do 55:45%. Posledně jmenovanou mezní hodnotu lze pevně zafixovat stisknutím tlačítka na středovém panelu. Systém 4×4 zde funguje spolehlivě, ne všechny verze Toyoty RAV4 jej ovšem mají (základní motorizace byly nabízeny i v levnější verzi s předním pohonem). Jízdu v lehčím terénu komplikuje spíše průměrná světlá výška (180 mm), podvozek je však odolný a provoz na cestách-necestách snáší poměrně dobře. Benzínové verze jsou velmi spolehlivé, jen vzácně se objevují závady lambda sond, u kusů se zanedbávanou údržbou pak výjimečně i karbonem zanesené přesuvníky časování ventilů, to jsou však extrémy. U oblíbených dieselových verzí je třeba upozornit na to, že u předfaceliftových modelů (před r. 2009) hrozí extrémně drahá výměna takzvaného polomotoru (ve značkové servisu náklady na opravu dosahují až dvousettisícové hranice), jejíž předzvěstí je tlakování vodního okruhu. V Polsku vyráběné diesely 2.2 D4-D/D-CAT totiž až do roku 2008 trpěly vymačkáním dosedacích ploch mezi bokem motoru, těsněním pod hlavou a hlavou válců a následnou ztrátou těsnosti vodního okruhu.  Bohužel motory tlakující do vody již obvykle není možné zachránit, neboť závada bývá ve stavu, kdy „srovnání“ dosedacích ploch není z důvodu příliš hlubokých nerovností možné. Úplnou jistotu nabízí až faceliftové verze, ty však bohužel vždy nesou filtr DPF (D-CAT), který u dieselu s objemem 2,2 litru výrazně zvyšuje spotřebu. Toyota zde využívá systém s pátým externím vstřikovačem, s nímž sice odpadá problém s ředěním motorového oleje naftou, ale není zcela optimálně vyladěn. O tom svědčí nejen až dvoulitrový nárůst spotřeby proti starším verzím bez filtru (2.2 D4-D 100 kW), ale často i viditelný hustý kouř „regenerujících“ motorů.  Mimo to se u dieselů často objevují závady EGR ventilů. Odolnost zde použitých vstřikovačů Denso vůči tuzemské naftě také není nejlepší, závady na vstřikování jsou u vozů s nájezdem nad 150 000 km poměrně časté.  Sečteno s dražšími originálními náhradními díly nepřináší ani novější verze dieselů slibovanou úsporu nákladů, benzínový motor zde bývá paradoxně v dlouhodobém horizontu provozně levnější.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Vyrábí se od roku 2006. Z nabídky zmizela krátká třídveřová varianta. Design byl zmodernizován. U vozidel bez pohonu všech kol je rezerva umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Od května 2008 se kromě Japonska vyrábí i v Ontariu v Kanadě. V roce 2009 prošla drobným faceliftem. Výrazná modernizace proběhla v roce 2010, kdy byl kompletně změněn vzhled a přestaly být nabízeny verze s pohonem jedné nápravy.

Motory

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 Valvematic 116 kW
Benzínová Toyota nabízela vždy jistotu spolehlivosti. Dvoulitr dostal po modernizaci v roce 2009 variabilní zdvih ventilů, čímž se zlepšila pružnost, průměrně devítilitrová spotřeba zůstala nezměněna. Doporučujeme spíše verzi s šestistupňovým manuálem, bezestupňová skříň Multidrive S má už z principu omezenou životnost.

Typické závady

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

  • Vymačkané styčné plochy hlavy válců a bloku motoru s následnou ztrátou těsnosti chladícího okruhu (diesely 2.2 do roku 2008)
  • Závady EGR ventilů
  • Závady vstřikovačů (diesely)
  • Klepání v řízení (vůle v křížovém kloubu)
  • Vadný snímač polohy brzdového pedálu
  • Vadné lambda sondy (benzínové verze)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely)

Hodnocení

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

57 %

Konkurenční modely

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Honda CR-V 2007

Honda CR-V III. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

60 %

hodnocení redakce

179 900 – 469 999 Kč v 15 inzerátech

mitsubishi_outlander_2007

Mitsubishi Outlander II. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

SUV / Offroad

76 %

hodnotili 2 majitelé

99 000 – 469 000 Kč v 11 inzerátech

nissan_x-trail_2007

Nissan X-Trail II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

169 900 – 870 000 Kč v 6 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

JPN cz s.r.o. Pohořelice

? %

zatím nehodnoceno

Toyota RAV4 2,0 D4D

2005 197 000

103 800 Kč

GAMACAR s.r.o. Brno

? %

zatím nehodnoceno

Autocentrum MILOCAR s.r.o. Praha 4 - Krč

? %

zatím nehodnoceno

JPN cz s.r.o. Pohořelice

? %

zatím nehodnoceno

AUTOCENTRUM NOVÁK ŠVEC s.r.o. Dobříš

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Toyota RAV4 III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

96 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Vladimír Strýček před 2 měsíci
2.2 D-CAT 130 kW Motorizace
2007 Rok výroby
204 900 km najeto při koupi

96 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • bezporuchovost
  • nemá

Závady

NE

Další parametry

Stav tachometru nyní: 215 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Autotrh Černý

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?