Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

65 000 – 199 990 Kč v 13 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Klady a zápory

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

  • Vysoká spolehlivost
  • Nadprůměrná prostornost (i zásluhou posuvných zadních sedadel)
  • Jízdní dynamika s motory od výkonu 66 kW
  • Odolný, dostatečně komfortní a jízdně schopný podvozek
  • Mnoho praktických odkládacích prostorů
  • Minimální riziko krádeže auta nebo padělané servisní historie
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • U motorů 1.0 VVT-i a 1.3 VVT-i vyrobených do r. 2009 se někdy objevují natažené rozvodové řetězy. Destrukce motoru sice nehrozí, s motorem v nouzovém režimu se však jezdit nedá.
  • Robotizované převodovky MMT řadí skákavě a rychleji opotřebovávají spojkové obložení
  • Občas se vyskytují opotřebená ložiska kol

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

I když se Yaris určený pro evropský trh nevyráběl v Japonsku, ale ve Francii, stále si zachovává typickou japonskou spolehlivost. Možných problémů je u tohoto auta tak málo, že takřka není o čem psát. Mezi ty dražší patří natažené rozvodové řetězy u starších verzí benzínových motorů 1.0 (méně často) a 1.3 (častěji). Spíše než typické chrastění na ně upozorní náhlý přechod motoru do nouzového režimu. I mírně natažený řetěz již rozladí vzájemné pozice vačkových hřídelí, což snímače polohy vyhodnotí jako závadu.

Čtěte také: Toyota Avensis III (2009 – dosud): Profil ojetiny

Výměna řetězu není u Yarisu nic extrémně drahého. Ačkoliv spolu s řetězem se mění i příslušná rozvodová kola (což výrobce doporučuje), cena i s prací ve značkovém servisu většinou nepřesáhne 11 tisíc korun. Od roku 2009 však již touto závadou motory netrpí. Kdo chce mít jistotu, nechť volí co nejnovější ročníky.

Zatímco v Aurisu občas míval motor 1.3 VVT-i 74 kW u více jetých kusů sklony k mírně vyšší spotřebě oleje, u menšího a lehčího modelu to ve větším měřítku pozorováno nebylo.

Naprosto fantasticky v tomto autě funguje diesel 1.4 D4-D. Točivý moment 190 N.m si s Yarisem jen pohrává, motor většinu času pracuje ve zlomkovém zatížení a klidnější jezdec dokáže lehce udržet spotřebu mírně nad čtyřlitrovou hranicí. Motor je spolehlivý a ve verzi Euro 4 se ještě obešel bez filtru DPF, což zvyšuje jeho atraktivitu.

Zajímavým modelem je decentně sportovně laděný Yaris TS s motorem 1.8 VVT-i. Liší se strmějším řízením, mírně tužším podvozkem i specifickou výbavou – třeba hezkým analogovým přístrojovým panelem, zatímco běžný Yaris má digitální přístroje. Pružnost velkého motoru nemá chybu a jízda je i přes nižší papírový výkon nakonec příjemnější než s ostatními sportovními deriváty původně městských vozů, takže nevypínatelné ESP majitele ani netrápí. Spolehlivost je dobrá, ceny jsou ale vysoké a ojetin minimum.

Čtěte také: Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Velkým kladem Yarisu jako takového je odolný podvozek. Čepy ramen i silentbloky vydrží věčnost. Trochu horší je životnost ložisek kol, týká se to však jen starších kusů, u nichž výrobce ještě nenasadil posílené díly (Toyota při jakékoliv četnější závadě problém rychle řeší, mnohdy i výměnou dodavatele). Vyhněte se kusům s robotizovanou převodovkou MMT. Spojkové obložení v ní mnoho nevydrží, nová spojková sada stojí v originále kolem dvanácti tisíc.

Z drobnějších evidovaných závad stojí za dále zmínku občas tekoucí vodní pumpy nebo vadné snímače ABS, obojí však byla také vcelku rychle řešeno změnou dodavatele.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.3 VVT-i 74 kW
Naftový Yaris 1.4 D4-D jezdí velmi dynamicky a při zvolnění tempa klidně i se čtyřlitrovou spotřebou, malé auto se však kupuje převážně do města a pro jízdy na kratší vzdálenosti, kam se diesel z mnoha důvodů nehodí. Rozumnější volbou je proto benzínový motor, ideálně výkonnější varianta motoru 1.3 VVT-i, nabízená od roku 2009. Proti starší verzi se 64 kW již má variabilní časování ventilů všech ventilů a ani se jí netýkají dřívější problémy s nataženými rozvodovými řetězy. Pružnost je vzhledem k objemu vynikající, spotřeba kolem 6 litrů.

Typické závady

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

  • Natažené rozvodové řetězy (1.0 VVT-i a 1.3 VVT-i do roku 2009)
  • Hlučná ložiska kol (více jeté kusy)
  • Opotřebená spojka (hlavně verze s robotizovanou převodovkou MMT)
  • Vadné lambda sondy (vzácně, benzínové verze)
  • Netěsné vodní pumpy
  • Vadná čidla ABS
  • Závady EGR ventilu (diesel, ale zřídka)

Konkurenční modely

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Citroen C3 2005

Citroën C3 I. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 990 – 119 999 Kč v 40 inzerátech

Fiat Punto 2012

Fiat Punto III. generace (2005 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

3 700 – 269 900 Kč v 23 inzerátech

Ford Fiesta 2006

Ford Fiesta V. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

44 %

hodnotil 1 majitel

33 990 – 148 000 Kč v 40 inzerátech

Mazda-2_2011

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

89 900 – 437 500 Kč v 9 inzerátech

wallpapers_opel_corsa_2010_21

Opel Corsa IV. generace (2006 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

65 000 – 317 200 Kč v 67 inzerátech

renault_clio_2009

Renault Clio III. generace (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

39 000 – 188 000 Kč v 44 inzerátech

skoda_fabia_2010

Škoda Fabia II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

72 %

hodnotil 1 majitel

75 %

hodnocení redakce

25 000 – 388 999 Kč v 315 inzerátech

Volkswagen Polo 2005

Volkswagen Polo IV. generace (2001 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

49 999 – 180 000 Kč v 45 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Toyota Yaris 1,0

2005

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Yaris 1,3 AUTOMAT, KRÁSNÝ,74kw

2009 103 693

188 900 Kč

KŠV GROUP s.r.o. Chomutov - Otvice

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Yaris 1.3VVT-i 64kW*KLIMA*

2007 158 334

89 990 Kč

autoklapka.cz Plumlovská / Zahradní 362/1 Prostějov - Krasice

Toyota Yaris 1,0 VVTi, ČR, Klimatizace

2010 140 400

114 877 Kč

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Yaris 1,0 KOUPENO V ČR,KLIMA

2010 90 000

119 000 Kč

autobazar CORP Hodonín

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Toyota Yaris II. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

84 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

František před 3 měsíci
1.3 VVT-i 64 kW Motorizace
2006 Rok výroby
0 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Spolehlivost
  • Variabilita
  • Nízká spotřeba
  • Živý motor
  • Málo odhlučněný podvozek

O voze

Dobrá antikorozní ochrana, jen povrchová koroze podvozku ,původní výfuk a akumulátor !

Závady

V záruce vyměněny vypálené světlomety, po 8.roce výměna plynových vzpěr 5.dveří, po 127 000km výměna napínací kladky řemene (pohon alternátoru, vodní pumpy a klimatizace). 5x svolávací akce( hlavové opěrky,odstranění odhlučnění u předpínačů pásů pyropatron ,oprava akceleračního pedálu,úprava airbagu řidiče,úprava airbagu spolujezdce) .Poslední po téměř 12.letech !!!

Další parametry

Stav tachometru nyní: 128 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - 1A Auto

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?