Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Zobrazit nabídky
Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Podrobný profil ojetiny

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

  • Tuhost karosérie, dobrá protikorozní ochrana
  • Harmonické jízdní vlastnosti, komfort
  • Hustá servisní síť, dostupnost náhradních dílů
  • Nadčasový design, vysoký kredit auta na trhu ojetin
  • Přesné řazení i řízení
  • Prostornost, proti předchůdci o něco kvalitnější interiér
  • Celkově vyvážené auto uspokojující rozmanité požadavky
  • Vysoké ceny ojetin i riziko krádeže auta
  • Prakticky u všech motorů TSI se již objevily problémy s řetězovými rozvody, vůbec nejčastěji ale u verzí 1.2 a 1.4 TSI
  • Díky malému optickému odlišení předchozí od páté generace může někdy docházet k "nedostatečnému ocenění" investovaných peněz
  • V naftových dvoulitrech stále tiká časovaná bomba v podobě slabě ukotvené kladky rozvodů, šroub s jemným závitem se umí z hliníkové hlavy válců časem vylomit
  • U větších benzínových verzí (od 1.4 TSI) se objevují závady přesuvníku na systému časování ventilů
  • u 1.6 TDI docházelo k častějším závadám vstřikovačů, mnoho vozů je muselo měnit dokonce ještě během záruky

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Z technického pohledu je šestá generace Golfu spíše větší modernizací předchozího VW Golf V než skutečnou novou generací. Není to nic proti ničemu, mechanicky základ Golfu V. byl velmi dobrý. Na rozdíl od současné sedmé generace dopřával víceprvkovou zadní nápravu plošně všem modelům, nejen těm dražším a výkonnějším. Šestka staví na lehce upraveném podvozku předchůdce, karosérie i interiér jsou však kompletně nové. V nabídce přibyly i nové prvky jako například elektronicky řízené adaptivní tlumiče DCC, adaptivní tempomat nebo aktivní parkovací asistent (Park Assist).

Spolehlivost Golfu VI v zásadě ovlivňují jen použité motory. Jednoduchá benzínová 1.4 16v s 59 kW je slabá, ale i po letech bezproblémově funguje, stejně jako starý osmiventil 1.6/75 kW, ovšem dodávaný už jen na některé trhy a ve světle pružných a tichých čtyřválců 1.2 TSI tehdy pro zákazníky nepříliš atraktivní. Všechny motory TSI zde mají rozvodový řetěz, jehož problémy jsou již legendární.

Chrastění, protažení řetězu až následné přeskočení se dotklo prakticky všech verzí TSI až do roku 2012 (tedy takřka po celou dobu existence Golfu VI). Zdaleka nejvíc jich bylo u 1.2 a 1.4 TSI, u dvoulitrů pro GTI se s tím setkaly servisy už také, ovšem v neporovnatelně menším měřítku.  Motory 1.2 TSI měly občas také problémy s regulací tlaku (spíše v prvních ročnících), velký prostor kolem maličkého motoru vyhovuje také kunám, které často způsobují poškození zapalovacích kabelů.  Motory 1.4 TSI ve verzi pouze s turbodmychadlem (90 kW) mají z důvodu slabšího olejového čerpadla o něco choulostivější rozvody než výkonnější verze s kombinovaným přeplňováním Twincharger (turbo/kompresor). U druhých jmenovaných se zase v malém měřítku objevilo praskání výfukových svodů, velmi vzácně dokonce i praskání pístů. Obecným problémem TSI mimo základní 1.2 jsou i občas zlobící variátory časování ventilů.

Čtěte také: Profil ojetiny Škoda Octavia II RS (2005-2013)

Diesely měl Golf VI již výhradně common-railové. U 1.6 TDI se častěji objevují závady vstřikovačů, výkonnější dvoulitry jsou ve střednědobém horizontu lepší volbou, byť poddimenzované ukotvení jedné z napínacích kladek je podle mechaniků stále časovanou bombou. Navíc spolehlivější pohon olejového čerpadla zde měla jen jedna „nevyvažovaná“ varianta motoru 2.0 TDI 81 kW z prvního roku výroby.

Podvozek je vcelku bezproblémový, občasná nutnost měnit zadní silentblok předního spodního ramene je společný s předchůdcem. S alternativním pohonem 4×4 (Haldex  4. generace) se nepojí žádné významnější servisní potíže, stejně jako s příplatkovou dvouspojkovou skříní DSG (u menších motorů se 7 st., u dvoulitrů robustnější 6 st.). Proti předchůdci jsou použité interiérové materiály kvalitnější, občasným stížnostem na rezonance v palubní desce se však ani VW nevyhnul.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 TDI 81 kW do 6/2009

Nejslabší naftový dvoulitr z prvního roku výroby a kódem CBDC se vyznačuje zvenčí neviditelnou výhodou. Na rozdíl od ostatních stejně velkých sourozenců neměl modul vyvažovacích hřídelí. Jeho olejové čerpadlo tedy nepohání choulostivá tenká šestihranná hřídelka a nemusíte se bát, že selže a motor se zničí. Je to jinak dobrý agregát. Sice žádný dravec, ale dostatečně pružný i úsporný. Škoda jen pouze pětistupňového manuálu u této konkrétní verze, alternativně šlo však pořídit šestistupňové DSG.

Typické závady

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

  • Praskání výfukových svodů (1.4 TSI 118 kW do r. 2010)
  • Závady řetězových rozvodů (zejména 1.2 TSI a 1.4 TSI 90 kW, vzácně i veškeré zbylé silnější motory TSI do r. 2012)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely)
  • Vadné vstřikovače (1.6 TDI, méně často 2.0 TDI, vzácně i u starších benzínových motorů TSI)
  • Vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor (velmi vzácně u 2.0 TDI)
  • Zadření motoru 2.0 TDI po protočení hřídelky pohonu olejového čerpadla (více jeté kusy s výjimkou "nevyvažované" verze 81 kW s kódem CBDC)
  • Závady klimatizace (obvykle kompresoru)
  • Závady variabilního časování ventilů (1.4 TSI, vzácněji i všechny větší verze TSI)

Hodnocení

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Citroen C4 2010

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

135 000 – 471 779 Kč v 30 inzerátech

Ford Focus 2012

Ford Focus III. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

56 %

hodnotil 1 majitel

148 000 – 499 899 Kč v 63 inzerátech

Honda Civic 2005

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

80 000 – 254 999 Kč v 17 inzerátech

Hyundai-i30-2007

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

88 %

hodnotil 1 majitel

60 %

hodnocení redakce

118 000 – 319 900 Kč v 49 inzerátech

??????????????

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

92 %

hodnotil 1 majitel

56 %

hodnocení redakce

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

Mazda-3_2012

Mazda 3 II. generace (2009 – 2013): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

65 %

hodnocení redakce

189 000 – 199 000 Kč ve 3 inzerátech

opel_astra_2012

Opel Astra IV. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

99 999 – 699 000 Kč v 92 inzerátech

renault_megane_2010

Renault Megane III. generace (2008 – 2016): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

80 %

hodnotili 2 majitelé

60 %

hodnocení redakce

89 000 – 499 000 Kč v 51 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Moša Petr Opava

? %

zatím nehodnoceno

Moša Petr Opava

? %

zatím nehodnoceno

AUTO CENTRO RAJHRAD

? %

zatím nehodnoceno

MARTIN AUTA s.r.o. OPAVA

? %

zatím nehodnoceno

Moša Petr Opava

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?