Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

7 399 – 319 000 Kč v 52 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

  • Odolný podvozek
  • Prostornost a variabilita
  • Možnost sedmimístné verze
  • Příjemné jízdní vlastnosti, dobrý komfort odpružení
  • Hustá servisní síť, mnoho unifikovaných koncernových dílů
  • Výborná protikorozní ochrana
  • Jízdní dynamika verzí s výkonem 125 kW
  • Vozy z prvních tří let výroby trpěly značně rozkolísanou kvalitou a různými „dětskými nemocemi“, mimo jiné i horším dílenským zpracováním
  • Motory TDI-PD jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje. Jde o obecný problém dané konstrukce (přívod nafty ke vstřikovačům skrze kanály přímo v hlavě válců, tandemové čerpadlo)
  • U motorů 2.0 TDI 16V hrozí destrukce motoru po vylomení šroubu držícího napínací kladku rozvodového řemene
  • Motory TDI-PD (nabízené do r. 2010) si špatně rozumí s filtry DPF, které zde mohly být instalovány
  • Motory 1.2 TSI (více) a v menší míře i 1.4 TSI měly občas problémy s řetězovými rozvody
  • U naftových verzí s manuálem i převodovkou DSG dochází k častějším závadám dvouhmotového setrvačníku
  • Zážehové šestnáctistovky jsou pro těžký Touran výkonově nedostatečné

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Donedávna vyráběná první generace Touranu (výrazněji modernizovaná v roce 2010) je technicky hodně podobná Golfu V i Octavii II.  Povedený podvozek s víceprvkovou zadní nápravou je takřka shodný a kupodivu ani pod hmotnějším a často více zatěžovaným vozem se nijak zrychleně nerozkládá. Až k tomu časem dojde, stále je zde možnost vyměnit samostatně například rejdové čepy nebo silentbloky. Bez větších problémů zvládá i horší silnice, což dokazuje i podvozkově minimálně upravená  „outdoorová“ verze CrossTouran.

Čtěte také: Profil ojetiny Renault Scénic III (2009 – 2016)

Samo auto však v průběhu let hodně zrálo. První ročníky byly (na poměry značky VW) často velmi nekvalitní, čímž se nemyslí je horší dílenské zpracování, ale i celkově vyšší poruchovost. Výraznější zlepšení se událo v roce 2007. Tehdy Touran prošel malým faceliftem. Nabídka motorů je obrovská, ale opravdu dobrých zcela nerizikových agregátů je málo. Jedním z nich je benzínová šestnáctistovka, ta si však v těžkém a rozměrném voze často sahá na dno. Částečně by šlo doporučit i 2.0 FSI, eventuálně méně jeté verze 1.4 TSI, které zde vždy kombinují přeplňování turbo+kompresor.

Složitá technika na malém motoru jakž takž drží, jen občas zde prasknou výfukové svody, výjimečně se řeší i rozvodové řetězy. Dle poznatku servisů ne tak často jako u jednodušších verzí přeplňovaných pouze turbodmychadlem. Ty však Touran nedostal.  Problém s rozvodovými řetězy ale naplno zasáhl malé motory 1.2 TSI (zde od r. 2010), které ovšem mají v Touranu malý podíl.

Čtěte také: Seznam aut s problémovými řetězovými rozvody od Alfy až po Volkswagen

Nejvíce je tradičně dieselů, bezpečnou orientaci mezi nespočtem různě rizikových kódů motorů (zejména u dvoulitrů) však doporučujeme jen znalcům. Rozumnou jistotou bývají verze 1.9 TDI-PD bez filtru DPF a po soukromém majiteli, který naplno nevyužíval zhoubných long-life servisních intervalů.  U novějších motorů 2.0 TDI-CR 103 a 125 kW (nabízených po velké modernizaci v roce 2010) by neměl hrozit známý problém s protočením hřídelky pohonu olejového čerpadla, neboť verze pro Touran nepoužívaly vyvažovací hřídele. Vzácné vylomení šroubu držícího jednu z napínacích kladek v hliníkové hlavě válců se jich však týká stále. Menší common-railová 1.6 TDI je zatím po mechanické stránce pohodová, zde zlobí spíše vstřikovače a tíhou vozu zvýrazněný mdlý projev v nejnižších otáčkách. U starších dieselů se často vyskytují problémy s příplatkovým přídavným naftovým topením, buď zásluhou zanesené spalovací komory, vadné řídící jednotky nebo netěsnosti čerpadla.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.9 TDI-PD

V těžkém Touranu až tak dobře (rychle) a superúsporně nejezdí, v ojetém stavu však přináší mnohem větší jistotu než složitější a silnější dvoulitrové diesely.  Kdo jezdí s rozumnými výměnami oleje (ideálně po 15 000 km) a k autu se trochu chová, tomu může sloužit věky. Vhodné by bylo zvolit vozy až po první mírné modernizaci (2007), pozor však na problematické verze s filtrem DPF (kódy motoru BXJ a BLS). Často číhají u vozů dovezených z Rakouska či Německa.

Typické závady

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

  • Rezonance a pazvuky z palubní desky (do r. 2007)
  • Rychlé opotřebení některých materiálů v interiéru do r. 2007 (sloupané gumové povlaky dveřních madel, plasty citlivé na poškrábání, atd.)
  • Vadné zapalovací moduly (benzínové verze)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely s manuálním řazením)
  • Škody v důsledku long life intervalů výměny oleje, zejména u dieselů: opotřebená turbodmychadla, rozleptaná gumová těsnění atd.
  • Prasklá hlava válců 2.0 TDI-PD 16V z prvních let výroby
  • Závady EGR ventilů
  • Průnik nafty do motorového oleje z důvodu netěsnících vstřikovačů nebo vadného tandemového čerpadla (více jeté verze TDI-PD)
  • Závady převodovek DSG
  • Závady řetězových rozvodů (benzínové verze TSI, nejčastěji 1.2)
  • Vadné vstřikovače (u 1.6 TDI a 2.0 TDI/Piezo dříve, u ostatních dieselů při vyšších nájezdech, vzácně i u 1.4 TSI)
  • Vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor (vzácně u 2.0 TDI, ne u 8V verze)
  • Závady synchronizace manuální převodovky (zejména u 2. stupně, nejčastěji u dieselů TDI-PD)
  • Závady posilovače řízení
  • Závady případného naftového topení
  • Praskání výfukových svodů (1.4 TSI do r. 2010)

Hodnocení

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Bídná

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Citroen C4 Picasso 2006

Citroën C4 Picasso I. generace (2006 – 2013): Profil ojetiny

MPV

82 %

hodnotili 2 majitelé

67 %

hodnocení redakce

119 900 – 258 000 Kč v 38 inzerátech

Ford Focus C-MAX 2007

Ford Focus C-Max (2003 – 2006): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

71 000 – 219 999 Kč v 21 inzerátech

mazda_5_2005

Mazda 5 I. generace (2005 – 2010): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

129 000 – 209 000 Kč v 8 inzerátech

opel_zafira_2008

Opel Zafira II. generace (2005 – 2014): Profil ojetiny

MPV

88 %

hodnotil 1 majitel

65 000 – 757 000 Kč v 44 inzerátech

Renault Scénic II. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

MPV

40 %

hodnotil 1 majitel

47 000 – 194 877 Kč v 53 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Volkswagen Touran 2.0 TDi

2011 85 079

379 900 Kč

AUTOCENTRUM DAN a SYN, s. r. o České Budějovice

? %

zatím nehodnoceno

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Martin Truxa Autobazar Litovel

? %

zatím nehodnoceno

Volkswagen Touran 2,0 TDi 103 kW CROSS

2011 198 998

299 000 Kč

JELÍNEK HOLDING s.r.o. Teplice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

68 %

Majitelé hodnotí

Celkem 3 recenze

Stanley před 6 měsíci
1.9 TDI 66 kW Motorizace
2007 Rok výroby
120 000 km najeto při koupi

20 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Pěkný na první pohled
  • Po totální havárii

Závady

Vozidlo po totalni havárii v nemecku. Dovezeno do cr, opraveno a prodáváno jako nehavarovane. Schází minimálně 5 airbagů, servisní kniha je originální pouze do roku 2010,,,dale jde o podvod a falzifikát. Po kontrole vozidla u autorizovaného prodejce vozu VW ….. Katastrofa. Nepotkal jsem jeste takoveho šmejda – pry odborného prodejce.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 121 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Zánovní Vozy

DAVID před 2 roky
2.0 EcoFuel 80 kW Motorizace
2005 Rok výroby
167 867 km najeto při koupi

92 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • PROSTORNÉ KVALITNÍ AUTO
  • ŽÁDNÉ

Závady

BEZ ZÁVAD – JEN PRVOTNÍ BĚŽNÉ SERVISNÍ NÁKLADY

Další parametry

Stav tachometru nyní: 181 998 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - 67 Komplexní služby pro motoristy

Jan Schenker před 3 roky
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2006 Rok výroby
178 000 km najeto při koupi

92 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • dobrý rodinný vůz
  • prodejce nedodržuje zákony

Závady

Na vozidle mi při koupi byla zatajena skrytá vada motoru v podobě ohlého bloku motoru, ohlé hlavy a netěsnosti těsnění pod hlavou. Po ujetí cca 50 od prodejce se auto rozbilo. Prodejce slíbil (písemně) že uhradí cenu opravy, k čemuž již bohužel nedošlo. Po ujetí dalších cca 2000 km se kompletně rozsypal alternátor. Prodejce nekomunikuje.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 182 000 km | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 25 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?