Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

60 %

126 000 – 299 800 Kč v 21 inzerátech

Zobrazit nabídky
Volvo V50 2007

Podrobný profil ojetiny

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti (podvozek shodný s Focusem)
  • Komfortní odpružení (mimo T5)
  • Dobrá protikorozní ochrana a kvalitní metalické laky
  • Solidní spolehlivost (hlavně s benzínovými čtyřválci)
  • Dynamické motory (mimo 1.6 a 1.8)
  • Sedany obvykle po soukromém majiteli (lepší stav)
  • Mnoho dílů použitelných z Fordu Focus (dostupnost, nízké ceny)
  • Zavazadelník modelu V50 má v rámci kombíků nižší střední třídy podprůměrný objem
  • Verze s automatickými převodovkami (zejména benzínové) mají výrazně vyšší spotřebu a v případě zanedbaných výměn oleje hrozí drahými závadami
  • U motorů 1.6 D/80 kW dochází k častějším závadám turbodmychadel
  • Verze T5 (ale nikoliv T5 AWD) má velmi tvrdé odpružení
  • Častěji dochází k závadám ložisek kol
  • Benzínové pětiválce někdy mají problémy se škrtícími klapkami

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Kombi Volvo V50 stojí na podlahové skupině Fordu Focus 2. generace, což přináší dvě velká pozitiva. Za prvé výborné jízdní vlastnosti, za druhé nízké servisní náklady u podvozku (výjimkou jsou pouze ložiska kol, které si Volvo zcela nepochopitelně dodalo vlastní). Také benzínové čtyřválce pochází kompletně od Fordu, řemenovou 1.6 16v známe z Focusu, „řetězové“ verze 1.8 a 2.0 16v z Mondea. Všechny zmíněné motory jsou mimořádně spolehlivé, bohužel i velmi vzácné, neboť klientela volila často diesely.

Oba čtyřválce, 1.6D a 2.0D, pochází od francouzského koncernu PSA, pouze se nejmenují HDi. Doporučujeme volit větší dvoulitr, ovšem ne z úplně prvních let výroby.  Menší šestnáctistovka je známá závadami turbodmychadel a po letech i hromaděním karbonu, navíc již od prosince 2005 dostala ve volvech sériově filtr DPF, s nímž se po letech pojí také zbytečné investice a problémy.

Na dvoulitrech 2.0D zlobí občas jen EGR ventily a u hodně jetých kusů pak ještě dvouhmotové setrvačníky, jinak jde ovšem o velice zdařilý agregát. O pětiválcích (benzínových 2.4 a 2.5 T5, a dieselech 2.0 D3/D4 a 2.4 D5) se lze zmínit pouze okrajově, jejich podíl mezi ojetinami je poměrně malý. Benzínové pětiválce mají vysokou spotřebu, běžně od 9 do 12 litrů, vrcholná verze T5 (je-li jako předokolka) pak i velmi nekomfortní odpružení.

Čtěte také: Profil ojetiny Volvo XC90 (2002 – 2014)

Naftové pětiválce jsou výborné, berou jen kolem 6 litrů – pokud jsou spojeny s manuálem. U verze D5 pozor na automatickou převodovku (manuál v kombinaci s D5 přišel až v roce 2007), je totiž mírně poddimenzovaná, hodně citlivá na čistotu oleje, zvyšuje spotřebu až o 1,5 litru a v kombinaci s ní musel být točivý moment motoru snížen o 50 N.m.

Platforma společná s Fordem přinesla i část jeho elektroinstalace, z čehož plynou různé drobné problémy s ní. Například větší přechodové odpory v konektorech atd. Poměrně často u Volva odchází výměníky klimatizace, na kterých tlející listí a nečistoty udržují trvalé vlhko, což v kombinaci s posypovou solí znamená brzkou zkázu. Některé originální díly jsou drahé. Například zmíněný výměník stojí až 13 tisíc. překvapivě rozšířená je ale druhovýroba na tento model, a to i u dílů, které nejsou záměnné s masově rozšířeným Focusem. Na rozdíl od Fordu potěší i výborná protikorozní ochrana.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 107 kW

Všechny zdejší benzínové čtyřválce pocházejí od Fordu a jsou velice spolehlivé. Největší dvoulitr poskytuje i těžšímu kombi solidní dynamiku při průměrně osmilitrové spotřebě, problémů s motorem je absolutní minimum. Stejně jako agregát 1.8 16v má bezúdržbový rozvodový řetěz. Problém je v menším rozšíření této verze (na trhu převažují diesely), její hledání se však rozhodně vyplatí.

Hodnocení

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

60 %

Konkurenční modely

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Alfa_Romeo-159_1750_TBi_2010_1280x960_wallpaper_01

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

138 000 – 224 000 Kč v 10 inzerátech

BMW 3 2009

BMW řada 3 V. generace (E90) (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

54 %

hodnotili 2 majitelé

139 000 – 829 998 Kč v 84 inzerátech

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

76 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

180 900 – 1 623 521 Kč v 24 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Volvo V50 2.0D3 AUTOMAT/ESP

2011 219 344

185 000 Kč

AUTOKAT Vizovice

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V50 2.0D 100KW – PLNÝ SERVI

2006 216 000

94 800 Kč

AUTO CENTRO RAJHRAD

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V50 1,6 TDi – Combi

2007 214 000

105 000 Kč

Auto MORAVA Litovel

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V50 1.6D

2008 179 552

129 000 Kč

Autobazar PRACHÁRNA Hradec Králové

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V50 2.0 D Aut. KLIMA

2004 215 000

79 900 Kč

CM car Červený Michal Kly u Mělníka

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volvo V50 (2004 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Dokonalý

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Majitelé hodnotí

Celkem 3 recenze

Jardo před 8 měsíci
2.0 D 100 kW Motorizace
2005 Rok výroby
192 000 km najeto při koupi

92 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • komfort sedačiek
  • spoľahlivosť motora
  • výkon výborný
  • výbava super
  • priestranosť
  • radosť z jazdy
  • každé auto má určité opravy po nejakých kilometroch takže aj toto má svoje povinnosti

O voze

super som spokojný a aj ďalšie auto plánujem kúpiť Volvo

Závady

kúpil som jazdenku takže bolo treba meniť dvojhmotný zotrvačník

Další parametry

Stav tachometru nyní: 223 000 km | Servisní náklady ročně: 200 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 1 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Tom před 2 roky
1.6 D/DRIVe 80 kW Motorizace
2007 Rok výroby
194 000 km najeto při koupi

68 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Kvalita
  • Komfort
  • Vzhled
  • Špatně zvolená motorizace,pokud se člověk o auto opravdu dobře nestará
  • Špatně vyřešené dpf s nutností dolévat močovinu

O voze

Poté,co jsem auto dal dohromady a kvalitně servisuji,nemohu být nespokojen.Všude kvalitní materiály,velice pohodlné,ideální na delší cesty.

Závady

Vozidlo nemohu pořádně hodnotit,protože neznám přesný nájezd kilometru,auto jsem koupil stočené

Další parametry

Stav tachometru nyní: 204 000 km | Servisní náklady ročně: 50 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 10 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Autamost s.r.o.

Tyvole Karel před 4 roky
2.0 D 100 kW Motorizace
2004 Rok výroby
190 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • spotřeba
  • dobré dílenské spracování
  • peugeotácký motor má výborný tah a dlouhou životnost
  • bohatá výbava
  • bezpečnost
  • velký zavazadlový prostor
  • vysoká svítivost xenonových světlometů
  • podvozek z forda se chová velmi dobře jak na sněhu tak na asfaltu
  • systémy pracují jak mají
  • dobrá odolnost proti korozi
  • design
  • 6-ti kvalt
  • výborné audio
  • málo místa pod otevřenými pátými dveřmi i pro nižší lidi
  • koroze kontaktů v osvětlení pro SPZ
  • zadní tlumiče moc nevydrží
  • méně místa pro cestující vzadu
  • zatím není v palubním počítači čeština
  • hlučnost motoru 2.0D
  • hmotnost 2t

O voze

Vzhledem k tomu , že automobil jsem zakoupil celkem nedávno , můžu s klidem říct , že jsem naprosto spokojený. Co se týče spotřeby tak palubní počítač zas tak nepřesný není rozdíl je tam cca pul litru /100km. Já osobně jezdím v průměru za 6 litrů ale vzhledem k hmotnosti vozidla a vzdálenosti kterou jezdím je to nádhera. Na dálnici se v pohodě dostanu pod 6 litrů.Na léto mám 18″ kola a automobil se chová jak přibitý na vozovce. Ovšem nerovnosti už jsou znatelné. Po „zimě“ mě čeká kompletní výměna filtrů a oleje.

Závady

pouze zkorodované kontakty na osvětlení SPZ , a brzdové destičky opotřebované

Další parametry

Stav tachometru nyní: 210 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?