Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Skvělá koupě

76 %

84 000 – 1 129 900 Kč v 12 inzerátech

Zobrazit nabídky
Volvo-V70_2014_1600x1200_wallpaper_04

Podrobný profil ojetiny

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

  • Robustní a velmi pružné pětiválcové diesely 2.4 D/D5
  • Proti německým prémiovým značkám menší rizikovost při koupi ojetiny
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Vysoká pasivní bezpečnost
  • Široká nabídka verzí, motory od 1.6 po 3.2, k dispozici i pohon všech kol
  • Proti německým prémiovým značkám o něco levnější servis
  • Některé díky shodné s Fordem Mondeo (možnost levnějších oprav)
  • U verzí 2.4 D/D5 147 kW předčasně selhává napínák řemene pomocných agregátů, při nešťastném sledu událostí může být stržen i rozvodový řemen
  • U více jetých dieselů s manuálním řazením se objevují závady dvouhmotových setrvačníků
  • Velké pěti a šestiválcové motory umístěné napříč si vyžádaly velmi kompaktní automatické převodovky, které u nejsilnějších verzí pracují na hranici své dimenzace. Zvláště u starších kusů si nechte zajít chuť na dodatečně „čipované“ verze
  • Opravy šestiválců jsou celkově velmi komplikované (příčně uložený řadový šestiválec je doslova na milimetry natlačený mezi podběhy)

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Na rozdíl od předchůdce není kombi V70 jen jinou karosářskou variantou menšího sedanu S60, ale ve své třetí generaci od roku 2007 je přímo odvozeno od velkého modelu S80. Oba velké modely od Volva využívají Fordovu platformu EUCD, na které stojí například Mondeo, z čehož plyne velký podíl záměnných podvozkových dílů (některé prameny uvádí až 80%) i velmi příjemné jízdní vlastnosti.

Mechanický základ podvozku je mnohem odolnější než tomu bylo u předchozích generací, ovšem podobně jako u většiny modelů Volvo se i zde objevují závady ložisek kol, které se mění spolu s celým nábojem. Co naopak technicky podobné Mondeo nenabídlo, je pohon všech kol, u Volva označovaný AWD. Lze jej mít jak u klasického kombi V70, tak i u oblíbené „outdoorové“ verze XC70 (s výkonem od 120 kW). Je realizován mezinápravovou vícelamelovou spojkou Haldex s proaktivní funkcí – nečeká na prokluz předních kol a umí se v závislosti na situaci připojit i preventivně. Je spolehlivý, jen velmi výjimečně odejde hydraulické čerpadlo. Častější jsou závady samotného zadního diferenciálu u verzí AWD.

Paleta motorizací je obrovská i díky tomu, že u V70 se vystřídalo mnoho agregátů jak ze staré „švédské školy“ (pětiválce 2.5 T, 2.4 D/D5, 3.0 T i 3.2), tak vypůjčené čtyřválcové agregáty (benzínové Ford 2.0, 1.6 EcoBoost, diesely PSA 1.6, 2.0 D 100 kW).

Nejmenší francouzský diesel se do těžkého Volva nehodí. Je slabý a trpí řadou známých závad (hromadění karbonu, závady turbodmychadel), naštěstí na něj takřka není možné narazit – zákazníci zdaleka nejčastěji preferovali švédské naftové pětiválce 2.4 D/D5.

I když po letech podlézání emisních předpisů už dávno nejsou tak úsporné ani razantní, stále jsou na spolehlivost a pružnost vynikající. Skrývají však jedno bolavé místo: nešťastně navrženou napínací kladku řemene pomocných agregátů, kterou je potřeba bezpodmínečně měnit každých 60 tisíc km. Kdo tam neučiní, riskuje vyosení kladky a spadnutí drážkovaného řemene, který se následně rád „nasukuje“ do hlavních rozvodů. To znamená střet ventilů s písty a obrovskou (často definitivní) škodu na motoru.

U těchto motorů občas zatuhnou i swirl klapky v sacím potrubí, následkem čehož se obvykle ulomí táhlo od jejich servopohonu.

Automaty tu za předpokladu výměny oleje po 60 tisících km nezlobí tak často jako na starších modelech, tyto velmi kompaktní skříně ale není radno moc přetěžovat, především u nejsilnějších verzí. Manuální převodovka je u dieselů vděčnější, citelně zlepšuje dynamiku a snižuje spotřebu, je však třeba po letech počítat se závadami dvouhmotových setrvačníků.

Objevují se drobné poruchy elektroinstalace, způsobené většinou závadou na kabeláži (konektory, přechodové odpory), známé jsou i úniky náplně z klimatizace netěsným chladičem.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.4 D5 

Největší z dieselů Volvu velice sedí, i starší verze s jedním turbodmychadlem hezky táhnou v celém spektru otáček, spotřeba kolem 7 až 8 litrů (podle verze a převodovky) se snese a hluboký bručivý zvuk v zátěži zní vyloženě sympaticky. Motor sám má problémů minimum, spíše pozor na pravidelnou výměnu napínací kladky drážkovaného řemene pomocných agregátů. Ten se po jejím selhání umí zamotat do rozvodů a motor se „potká“.

Typické závady

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

  • Hlučná ložiska kol
  • Závady vstřikovačů (diesely při vyšších nájezdech)
  • Závady swirl klapek s sacím potrubí (2.4 D/ D5)
  • Závady odvětrávání klikové skříně (zážehové pětiválce)
  • Úniky paliva (starší diesely, obvykle průsak kolem vstřikovačů)
  • Závady nezávislého topení (je –li instalováno)
  • Vůle v zadní nápravě (při vysokých nájezdech)
  • Závady dvouhmotových setrvačníků
  • Drobné závady elektroinstalace
  • Závady klimatizace (úniky média)
  • Závady zadních diferenciálů (AWD)

Hodnocení

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

76 %

Konkurenční modely

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Audi A6 2005

Audi A6 III. generace (2004 – 2011): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

96 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

100 000 – 1 019 990 Kč v 60 inzerátech

Audi-A6_2012_1600x1200_wallpaper_02

Audi A6 IV. generace (2011 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

389 000 – 1 716 000 Kč v 25 inzerátech

BMW 5 2007

BMW řada 5 V. generace (E60) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

84 %

hodnotili 3 majitelé

64 %

hodnocení redakce

84 900 – 1 329 992 Kč v 73 inzerátech

BMW 5 2010

BMW řada 5 VI. generace (F10) (2010 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

369 000 – 2 358 492 Kč v 123 inzerátech

mercedes-benz_e-klasse_2013

Mercedes-Benz třída E IV. generace (W212) (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

279 900 – 1 762 213 Kč v 39 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Volvo V70 D4 AWD MOMENTUM AUTOMAT

2014 157 000

437 999 Kč

AUTOINVEST-VÝKUP A PRODEJ AUTOMOBILÚ Stařeč

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V70 . D3 120kw manuál/xeno/navi

2011 260 400

232 000 Kč

AUTO STILO Hulín

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V70 D4 SUMMUM 1.maj. REZERVACE

2013 116 025

469 000 Kč

Auto Průhonice a.s. PRŮHONICE

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V70 2,0 D3 MOMENTUM, AUTOMAT

2013 247 500

379 000 Kč

Autostory Rokycany

? %

zatím nehodnoceno

Volvo V70 2,4 D5 175PS Momentum A/T

2010 326 497

198 000 Kč

JS Autocentrum s.r.o. Horka u Staré Paky

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volvo V70 III. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?