Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

349 900 – 1 099 900 Kč v 15 inzerátech

Zobrazit nabídky
Volvo XC60 2008

Podrobný profil ojetiny

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

  • Vysoká aktivní i pasivní bezpečnost
  • Proti německým prémiovým značkám o něco levnější servis
  • Vysoká světlá výška (na poměry vozů SUV)
  • Dobrá spolehlivost
  • Nadčasový design
  • Pohodlná sedadla
  • Dynamika (3.0 T6)
  • Naftovým pětiválcům od verze Euro5 umí selhat napínák řemene pomocných agregátů – spadlý řemen se může nasukovat do prostoru pohonu rozvodů a motor se dokáže „potkat“
  • Dílenské zpracování interiéru nedosahuje úrovně německých konkurentů
  • Zejména výkonnější verze dieselů (151, 158 kW) mají ve spojení s automatickou převodovkou vysokou spotřebu, běžně nad 9 litrů
  • Častěji než jinde se objevují problémy s hučícími ložisky kol

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Volvo XC60 se nejčastěji prodávalo s naftovým pětiválcem, v němž dnes číhá jedna velká zákeřnost: selhávající kladka řemene pomocných agregátů. Sama o sobě by nebyla tak nebezpečná, kdyby se nedokázal spadlý drážkovaný řemen nasukovat pod spodní řemenici motoru a strhnout s sebou i řemen rozvodový. Problém s kladkou se překvapivě týká jen modernizovaných motorů plnících Euro 5, starších verzí (např. se 136 kW) ne.

Druhým problémem pětiválcových dieselů jsou klapky v sacím potrubí. Je-li po letech karbonem ochromena jejich hybnost, vylamuje se ovládací táhlo, v uložení klapek se naopak objevují vůle a netěsnosti. Volva mají klapky přímo v hlavě válců, výměna však není drahá: i s prací stojí zhruba čtyři tisíce korun.

Odolnost podvozku je u toho modelu dobrá s výjimkou ložisek zadních kol. Mění se spolu s celým drahým nábojem kola, kdo má však pečlivě „orazítkovanou“ servisní knihu, mohl těžit z mnoha dílenských akcí, v nichž byly komponenty měněny i po záruce zdarma. To se týká například i občas tekoucího hřebene řízení nebo drahých klimakompresorů, v nichž po čase odejde připojovací spojka.

Pohon všech kol (verze s označením AWD) je řešen inteligentně pracující mezinápravovou spojkou Haldex. Na rozdíl od větší XC90 se zde nestrhávají drážky výstupu úhlové převodovky ani výrazněji neodchází ložiska v zadních diferenciálech, takže čtyřkolky nijak výrazněji nezlobí. Ačkoliv ani XC60 není terénní vůz v pravém slova smyslu, díky vysoké světlé výšce (230 mm) dokáže s opatrností projet i místy, kde jiná SUV uváznou „na břichu“.

Trochu nepřehledně působí paleta motorů, zejména díky politice jejich zjednodušeného označování zkratkami (např. D4, T5) a nasazování i dvou rozdílných jednotek pod stejným názvem. Například u verze D4 dnes získáte jiný motor u verze s předním pohonem a jiný u verze s AWD.

Z benzínových verzí doporučujeme vzít rovnou vrcholný šestiválec 3.0 T6, který dostanete výhradně s pohonem AWD a automatem. Na rozdíl od dieselů je kultivovanější a výrazně dynamičtější, odvrácenou stránkou je však průměrně 12litrová spotřeba. Zatím s ním nejsou větší problémy, do budoucna je však třeba počítat s dražšími opravami tohoto složitého agregátu.

Svého času velkou zajímavostí řady XC60 byl sériově montovaný  protikolizní systém City Safety, pomáhající zamezit nehodě při jízdě v kolonách či zmírnit její následky. S komfortní elektronikou moc problémů není,  s elektroinstalací jako takovou ovšem někdy ano. Tento vůz totiž kromě mechanických dílů Fordovy platformy EUCD (Mondeo/S-Max/Galaxy), čtyřválcových benzínových dvoulitrů řady Ecoboost (2.0 T/149 a 2.0 T5 177 kW) využívá i jeho elektroinstalaci, která nepatří k nejkvalitnějším.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.4 D5 136 kW

Naftový pětiválec 2,4 l se Volvu povedl, těžko však vybrat ideální verzi. Se 120 kW se v těžké XC60 chová mdle, výkonnější verze se 151 kW nebo dvouturbová se 158 kW mívají v praxi až moc vysokou spotřebu. Tajným tipem je naladění na 136 kW, prodávané pouze v prvních dvou letech výroby. Výkonově dostačuje a plní ještě starší emisní normu Euro 4, jde tedy o agregát před modernizací. Ta kromě jiných věcí přinesla například nespolehlivou napínací kladku řemene pomocných agregátů, která v extrémním případě umí zničit motor.

Typické závady

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

  • Hučící ložiska zadních kol
  • Vyosení kladky řemene pomocných agregátů u pětiválcových dieselů (hrozí „potkání se“ motoru), v extrémním případě jeho spadnutí „do rozvodů“ a následná destrukce motoru. Řešením je preventivní výměna kladky po 60 000 km
  • Závady klimakompresorů. Nejčastěji vadná připojovací spojka
  • Praskání čalounění na bočnicích sedadel. Speciálně v kombinaci látka/kůže
  • Závady elektroinstalace
  • Úniky oleje z hřebene řízení (řešeno v dílenské akci kompletní výměnou)
  • Závady na systému swirl klapek (pětiválcové diesely)

Hodnocení

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Audi Q5 2012

Audi Q5 (2008 – dosud): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

429 000 – 1 089 999 Kč v 11 inzerátech

BMW X3 2012

BMW X3 II. generace (F25) (2010 – dosud): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

599 900 – 1 419 000 Kč v 19 inzerátech

Land Rover Freelander 2013

Land Rover Freelander II. generace (2006 – 2014): Profil ojetiny

SUV / Offroad

72 %

hodnotil 1 majitel

159 000 – 499 000 Kč v 14 inzerátech

mercedes-benz_glk-klasse_2008

Mercedes-Benz GLK (X204) (2008 – 2015): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

Vybrané nabídky prodejců

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Volvo XC60 D4 AWD R-Design AUT 1.maj.

2015 59 879

869 000 Kč

Auto Průhonice a.s. PRŮHONICE

? %

zatím nehodnoceno

Auto Průhonice a.s. PRŮHONICE

? %

zatím nehodnoceno

Auto Palace Brno – AutoPoint Brno - Slatina

? %

zatím nehodnoceno

Volvo XC60 2,0 D5 AWD R-design

2017 5

1 720 000 Kč

Auto Palace Brno – AutoPoint Brno - Slatina

? %

zatím nehodnoceno

Volvo XC60 D4 AWD R-DESIGN AUT OBJ

2017 1

1 326 000 Kč

SPX-CAR Zlín - Louky

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volvo XC60 (2008 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Bídná

Kvalita

Bídná

Praktičnost

Bídná

Komfort

Bídný

Celk. náklady

Strašné

Majitelé hodnotí

Hrůza!

20 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

marlin před 2 roky
2.0 D4 140 kW Motorizace
2015 Rok výroby
0 km najeto při koupi

20 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • žádné
  • nepravdivé informace
  • stočené kilometry
  • bourané auto vydávané za nové

Závady

Měli jsme zájem o nové Volvo XC60 dovezené ze Švédska, po zkontrolování VIN přes stránky AUTODNA jsme zjistili, že auto je bourané, má stočený počet km a jedná se o modelový rok 2010 (udávají 2015). Proto doporučuji auto za pár korun prověřit, vyplatí se to.
http://www.autovasicek.cz/moto-volvo-xc60-2-4d-140kw-ocean-race-navi-detail-1020
YV1DZA5C6G2807867

Auto jsme samozřejmě nekoupili, proto neuvádím všechny informace o vozidle.

Další parametry

Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Auto Vašíček

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?