Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Toyota Corolla se vrací na trh bez naftového motoru

Ojetinypodlupou, před 4 týdny

Rozlučte se s modelem Auris a přivítejte znovu Corollu, nejprodávanější auto na světě. Nová generace na modulární platformě TNGA dorazila také na evropský trh. S naftovými motory se ale musíme rozloučit. Toyota sází na hybridy a posledních několik let se ukazuje, že například proti ojetým dieselům má systém japonské automobilky mnoho výhod. Zatímco majitelé ojetých dieselů řeší stále dražší a komplikovanější závady emisních systémů, hybridy od Toyoty jezdí a jezdí a už jsou známy případy taxikářských priusů, které překročily hranici jednoho milionu kilometrů.

Z dlouhodobého hlediska se tak rozhodně není čeho bát a osvědčený systém s osmnáctistovkou o celkovém výkonu 122 k zamíří i do nové generace Corolly, kterou koupíte nejen jako hatchback, ale také jako praktické kombi a dokonce i jako sedan. Zajímavostí je nová verze hybridního pohonu s benzinovým dvoulitrem, která slibuje velmi pěkný celkový výkon 132 kW (180 k).

Z klasických motorizací je v nabídce přeplňovaná dvanáctistovka (85 kW a 180 Nm) a dokonce pro sedan zůstává v ceníku i atmosférická šestnáctistovka Valvematic o výkonuu 96 kW (130 k). Klasické motorizace mají standardně manuální převodovku, ale můžete je mít i s variátorem Multidrive S. Hybridy vždy používají originální řešení s elektricky asistovanou planetovou převodovkou.

Hatchback začíná na ceně 489 900 Kč, hybrid (který je vlastně alternativou dieselu) startuje na ceně 559 900 Kč u hatchbacku. Za kombi se připlácí 25 000 Kč. Sedan s motorem 1,6 l začíná na ceně 499 900 Kč, příplatek za hybrid je u sedanu 70 000 Kč.

Související

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?