Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Celkem to ujde

56 %

95 000 – 299 800 Kč v 20 inzerátech

Zobrazit nabídky
Audi-A4-2008-1600-04

Podrobný profil ojetiny

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Klady a zápory

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

  • Image prémiové značky
  • Vynikající protikorozní ochrana
  • Kvalita zpracování
  • Jízdní vlastnosti, komfort
  • Široká nabídka motorů, spolehlivý systém quattro
  • Přesné řízení, dobrý rejd, brzdy
  • Proti konkurenci odolnější podvozek
  • U značky Audi tradičně vyšší pravděpodobnost koupě ojetiny s neprůhlednou minulostí
  • Šestiválcové a osmiválcové motory svou hmotností negativně ovlivňují jízdní vlastnosti i komfort
  • Variátorové převodovky Multitronic (byly k dostání k některým verzím s předním pohonem) jsou obtížně opravitelné a z principu choulostivější než klasický automat Tiptronic
  • Motory TDI-PD jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje, navíc u nich nejčastěji dochází k závadám dvouhmotového setrvačníku
  • Motoru 1.8 Turbo umí selhat mazání v důsledku nadměrné tvorby karbonu v oleji
  • Motory 2.5 V6 TDI mají často opotřebené vačkové hřídele – důsledek nedostatečného mazání „vršku“ motoru, časté jsou i problémy se vstřikovacími čerpadly

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Tato generace Audi A4 se dělí na dva zdánlivě odlišné modely: předfaceliftový model „B6“ (oficiálně 8E, výroba do listopadu 2004) a novější B7 (8H) s přední maskou „Single-frame“. V zásadě jedná o stále totéž auto, proto lze volbou méně vyhledávané starší verze ušetřit zajímavou částku (nejen kvůli staršímu datu výroby). Každopádně si při výběru A4 dejte pozor na tři velké pasti: Tou první je motor 2.5 V6 TDI s problémovým čerpadlem Bosch VP44 a nedostatečným mazáním „vršku“, který se ještě nešťastně střetával s tehdy ještě šílenými long life intervaly výměn oleje. U dieselů na počátku výrobce povoloval až 50 000 km! Sada nových vačkových hřídelí s vahadly a hydroštely ventilů někdy na delší život nestačí, některé servisy proto zkouší měnit i olejové čerpadlo a ventily zpětného vedení, což je oprava za padesát tisíc korun.

Čtěte také: Profil ojetiny Audi A4 B8 (2007-2015)

Druhou pastí je bezestupňová převodovka Multitronic, dodávaná k některým verzím s předním pohonem. Tato převodovka umírá velice brzy. Na počátku problémů stojí snížená přítlačná síla obou řemenic. Řetěz začne ztrácet „trakci“ a prokluzem brousí spojovací čepy jednotlivých článků a posléze i samotné řemenice. Místo hladké změny převodů tak po vydřené ploše s rachotem přeskakuje. Na opravdu kolem padesáti tisíc korun se připravte jen v nejlepším možném případě, většinou je z důvodu rozsáhlého poškození třeba vyměnit celou skříň za více než dvojnásobek.

Třetím velkým rizikem je motor 2.0 TDI-PD ve verzi se 125 kW (kód BRD), který extrémně nešťastně kombinuje filtr DPF s nespolehlivými vstřikovači Piezo-PD. Ty se umějí zkratovat a ve vteřině vyřadí celý vstřikovací systém z provozu, nehledě na to, že motor 2.0 TDI má dost jiných bolestí i tak. Základní osvědčený 1.9 TDI-PD a čtyřválcové benzínové motory při dobré údržbě a včasných výměnách motorového oleje ničím nepřekvapí. Tajným tipem může být i nejmenší šestiválec 2.4 V6, který sice moc nejede, ale je jednoduchý a díky minimální poptávce levný.

Velmi silné diesely 2.7 a 3.0 TDI-CR mají po letech problémy s klapkami v sacím potrubí (každá řada válců má vlastní za cca deset tisíc korun), u více jetých kusů se objevují i povolené řetězové rozvody. Jejich výměna bývá náročná a drahá, ve značkovém servisu opět kolem 50 tisíc korun. Kdo problém ignoruje, tomu může časem řetěz přeskočit a motor se „potká“.

Čtěte také: Profil ojetiny Audi A6 C6 4F (2004-2011)

Tyto problémy jsou známé i u 3.2 FSI a 4.2 FSI (RS4) z prvních let výroby. První zmíněné ještě navíc často trpěly i vysokou spotřebu oleje, což byl údajně důsledek špatného honování válců. Podvozek má A4 poměrně odolný (s velkými a těžkými motory V6 a V8 to však už neplatí), častěji se vyskytuje jen vůle v čepech řízení. Z nejběžnějších závad jmenujme poruchy dvouhmotového setrvačníku u verzí s manuální převodovkou, nejčastěji u kombinace s motory TDI-PD.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.8 Turbo

Nejlepší ze všech instalovaných motorů. Relativně lehký, velmi pružný, má rozumnou spotřebu (běžně do 9 l/100 km) a při dobrém preventivním servisu bývá bezproblémový.  Hned při koupi nechte demontovat olejovou vanu a zkontrolovat průchodnost sacího koše olejového čerpadla, tento motor má při déletrvající vyšší zátěži sklony k „přepékání“ oleje, což může v extrémním případě skončit přidřením agregátu.

Typické závady

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

  • Selhání swirl klapek v sání u 2.7 a 3.0 TDI.
  • Závady vstřikovačů u systému Siemens PPD (motor s kódem BRD: 2.0 TDI 125 kW), často i zkřehlá konektorová lišta
  • Závady vstřikovacích čerpadel u 2.5 TDI
  • Sedřené vačky a vahadla u 2.5 TDI. Kombinovaná vada konstrukce i aplikace Long Life servisních intervalů
  • Zničený dvouhmotový setrvačník – nejčastěji TDI-PD
  • Vůle v čepech řízení
  • Vadné cívky zapalování u benzínových motorů. Často je zničí i průnik vlhkosti
  • Závady na převodovkách Multitronic (vadné ŘJ, hydraulická čerpadla i vydřené dráhy v hnaných kuželech)
  • Průnik nafty do oleje u TDI-PD. Poškozeným těsněním PD jednotek, nebo netěsností tandemového čerpadla
  • Chrastění rozvodových řetězů (2.7 a 3.0 TDI-CR a V6 a V8 FSI). Neřešená závada může vygradovat v absolutní škodu
  • U V6 TDI-CR zalomený keramický žhavič v hlavě válců. Obvykle při neodborné demontáži nefunkční svíčky
  • Přicpaný sací koš olejového čerpadla u 1.8T. Zejména u vozů s vysokým nájezdem a plným využívání long life intervalů

Hodnocení

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

56 %

Konkurenční modely

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Alfa_Romeo-159_1750_TBi_2010_1280x960_wallpaper_01

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

138 000 – 224 000 Kč v 10 inzerátech

BMW 3 2009

BMW řada 3 V. generace (E90) (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

54 %

hodnotili 2 majitelé

139 000 – 829 998 Kč v 84 inzerátech

Mercedes-Benz třída C III. generace (W204) (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

76 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

180 900 – 1 623 521 Kč v 24 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Audi A4 AVANT2.0TDi, CLIMA,ESP.ALU,TOP

2005 149 100

179 900 Kč

Autobazar JOCAR Nový Jičín

? %

zatím nehodnoceno

JPN cz s.r.o. Pohořelice

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 2.0TDi.NAVI,TEMPOMAT,Serv.knih

2007 264 000

174 900 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 2.0TDi.NAVI,TEMPOMAT,Serv.knih

2007 264 000

174 900 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Audi A4 2.0TDi.NAVI,TEMPOMAT,Serv.knih

2007 264 000

174 900 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

77 %

Majitelé hodnotí

Celkem 3 recenze

marek před 2 roky
2.0 TFSI 147 kW Motorizace
2006 Rok výroby
204 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • vzled
  • pohodlné jízdní vlastnosti
  • kvalita interiéru
  • odhlučnění
  • pohon quattro
  • spotřeba oleje
  • horší stabilita v rychlostech nad 180kmh
  • prostor na zadních sedadlech
  • málo úložných prostorů v interieru
  • spotřeba paliva

Závady

přední ložisko, termostat, zadní brzdič, zrezlý střední díl výfuku

Další parametry

Stav tachometru nyní: 237 000 km | Servisní náklady ročně: 20 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 16 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce -

adam novák před 3 roky
1.6 Motorizace
2006 Rok výroby
204 000 km najeto při koupi

68 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • zpracování a použitý materiál
  • funkčnost všeho potřebného jak v interiéru tak exteriéru
  • odhlučnění
  • jízdní komfort a jízdní vlastnosti
  • prostor pro cestující na zadních sedačkách
  • minimum úložného prostoru
  • jeden držák na pití

Závady

nutno vyměnit pravý zadní brzdič, rezavějící střední díl výfuku. jinak běžný servis.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 226 000 km | Servisní náklady ročně: 10 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - 1A Auto

Tomáš Němec před 3 roky
2.0 TDI 103 kW Motorizace
2005 Rok výroby
160 000 km najeto při koupi

84 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Koncern VW, AUDI, Škoda
  • Design
  • Kvalita zpracování
  • Motor PD
  • Časté stáčení Km u dovozců ze zahraničí
  • Menší prostor na zadních sedačkách

O voze

Slušné vozidlo na stylu Octavie, či Passata. Dle mého názoru však technicky i designově předčil své koncernové sourozence. S vozidlem jsem byl spokojen.

Závady

Vozidlo mělo již při koupi prasklou hlavu a stočené Km. Po opravě bez větších investic.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 220 000 km | Servisní náklady ročně: 4 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 2 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?